Η σημερινή μέρα έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την πολεμική αεροπορία της Ελλάδας αλλά και για την αεροπορία της χώρας γενικώς καθώς σαν σήμερα η Ελλάδα απέκτησε το πρώτο της αεροπλάνο το 1912.
Για την ακρίβεια επρόκειτο για τέσσερα στρατιωτικά αεροπλάνά Henry Farman 50 ίππων που παρουσιάστηκαν σε επίσημη τελετή σε χώρο του ζωολογικού κήπου στο Παλαιό Φάληρο, παρουσία της Ιεράς Συνόδου, της κυβέρνησης και των λοιπών κρατικών αρχών.
Ανάδοχος ήταν ο πρωθυπουργός Ελευθέριος Βενιζέλος (ως υπουργός των Στρατιωτικών), ο οποίος τόνισε τα εξής: «Εις το πρώτον των στρατιωτικών αεροπλάνων, δίδω το όνομα του πρώτου αεροπόρου, του Δαίδαλου, το δεύτερον το ονομάζω «Αετόν» και τα άλλα δύο τα βαπτίζω «Γυψ» και «Ιέραξ». Η Ελλάς θα παρακολουθεί πάντοτε την πρόοδον των Εθνών, εις ην από αιώνων συνεισέφερεν, έχω δε δι΄ ελπίδος ότι δια του αεροπλάνου θα ανυψωθεί και η Εθνική Ιδέα». Κάπως έτσι δημιουργείται λοιπόν η ελληνική Πολεμική Αεροπορία
Η πρώτη πτήση έγινε από τον Δ. Καμπέρο στις 13 Μαΐου 1912. Για σύντομο χρονικό διάστημα το «Δαίδαλος» μετατράπηκε επιτυχώς σε υδροπλάνο και εκτέλεσε αξιόλογες πτήσεις τον Ιούνιο του 1912. Δύο από αυτά χρησιμοποιήθηκαν σε αναγνωριστικές πτήσεις κατά τον Α΄ Βαλκανικό Πόλεμο στη Θεσσαλονίκη και Μακεδονία. Αργότερα αποτέλεσαν το πτητικό υλικό της πρώτης σχολής της Στρατιωτικής Αεροπορίας, της «Σχολής Καμπέρου», με έδρα αρχικά το αεροδρόμιο Λεμπέτ στη Θεσσαλονίκη την περίοδο 1913- 1915. Οι τελευταίες πτήσεις έγιναν στις αρχές του 1917.
Τα «σπάργανα» της ελληνικής αεροπορίας
Η εμφάνιση του αεροπλάνου στην Ελλάδα οφείλεται αρχικά στην ιδιωτική πρωτοβουλία. Πρωτεργάτης ήταν ο θεατρικός επιχειρηματίας Λεωνίδας Αρνιώτης, ο οποίος έκανε το 1908 δύο δημόσιες ανεπιτυχείς προσπάθειες απογείωσης του αεροπλάνου του, τύπου Bleriot, με κινητήρα των 30 ίππων, με μοναδικό αποτέλεσμα τελικά, την καταστροφή του αεροσκάφους.
Παράλληλα, με την ιδιωτική πρωτοβουλία και στο πλαίσιο της αναδιοργάνωσης των Ενόπλων Δυνάμεων της χώρας από γαλλική στρατιωτική αποστολή, τον Απρίλιο του 1911, ξεκίνησε η προσπάθεια συγκρότησης Αεροπορικών Υπηρεσιών .
Το Δεκέμβριο του 1911 αναχώρησαν για τη Γαλλία, οι Υπολοχαγοί Δημήτριος Καμπέρος και Μιχαήλ Μουτούσης, μαζί με τον Ανθυπίλαρχο Χρήστο Αδαμίδη, προκειμένου να εκπαιδευτούν ως Αεροπόροι στη σχολή των αδελφών Farman, στην Etampes, κοντά στο Παρίσι. Τον Απρίλιο του 1912 ακολούθησαν οι Υπολοχαγοί Λουκάς Παπαλουκάς, Μάρκος Δράκος και ο Ανθυπίλαρχος Πανούτσος Νοταράς. Ταυτόχρονα παραγγέλθηκαν τα πρώτα τέσσερα αεροσκάφη τύπου Henry Farman ΙΙΙ