Στην Ακολουθία του Κατανυκτικού Εσπερινού της Κυριακής της Ορθοδοξίας, ο οποίος τελέστηκε στον Ιερό Ναό Αγίου Βασιλείου Πειραιώς, χοροστάτησε χθες Κυριακή 5 Μαρτίου 2023 ο Μητροπολίτης Πειραιώς κ. Σεραφείμ ξεκινώντας «μία πορεία προς τις ενορίες της Μητροπόλεώς μας, εγκαινιάζοντας αυτή την ευλογία της εν προσευχή κοινωνίας με τους κατά τόπους αδελφούς και τους Ναούς της Μητροπολιτικής περιφερείας της Ιεράς Μητροπόλεως Πειραιώς», όπως χαρακτηριστικά ανέφερε.
Κατά την διάρκεια του κηρύγματός του, ο Σεβασμιώτατος, αρχικά αναφέρθηκε αφενός στην μεγάλη ημέρα της Κυριακής της Ορθοδοξίας και στην σημασία της εορτής αφετέρου στους Πατέρες της Εκκλησίας μας οι οποίοι μας παρέδωσαν την αλήθεια της πίστεώς μας.
«Στο πένθος της Τεσσαρακοστής καταγράφουν οι άγγελοι την ομολογία της μετανοίας μας και της αφοσιώσεώς μας», είπε σε άλλο σημείο ο Σεβασμιώτατος, ενώ στην συνέχεια έκανε μία τυπολογική προσέγγιση της Κιβωτό του Νώε και του κατακλυσμού, με άλλες εποχές και ιδιαίτερα με την δική μας.
Τονίζοντας πως «η περιπέτεια του κατακλυσμού είναι ένα χρονικό, με σημασία τυπολογική», συμπλήρωσε πως «το γεγονός αυτό είναι προφητική αναγγελία και προτύπωση της πλημμύρας του λαού που πνίγει την κάθε εποχή». «Το γεγονός της Κιβωτού προτυπώνει την πλημύρα του κακού που πνίγει σε κάθε εποχή την ανθρώπινη ύπαρξη», επεσήμανε ο Σεβασμιώτατος, υπογραμμίζοντας πως εάν προσπαθήσουμε να κάνουμε μία συγκριτική μελέτη της εποχής εκείνης με άλλες, ανακαλύπτουμε πολλές αντιστοιχίες.
Έκανε λόγο για την «σαρκοποίηση του κόσμου» που «θεωρείται αφελώς ως έννομο αγαθό» και που «θεσμοθετείται ως αξία του βίου» και αναφέροντας χωρία από το βιβλίο της Γεννέσεως σημείωσε πως δεν μπορεί να παραμείνει το Πνεύμα του Θεού μέσα σε ανθρώπους που έχουν χωματοποιήσει τις σάρκες τους.
«Αφού ο Νώε έκανε στο ακέραιο το καθήκον του, το Θεϊκό χέρι απλώθηκε και σφράγισε απ’ έξω το μεγάλο πλεούμενο της σωτηρίας», τόνισε σε άλλη σημείο του κηρύγματός του ο Σεβασμιώτατος, υπογραμμίζοντας παράλληλα πως πρόκειται για μία ακόμη δήλωση αγάπης και φροντίδας, όπου ο Δημιουργός κάνει μια ενέργεια λυτρωμού και ανακαινίσεως του γένους των ανθρώπων.
Σε άλλο σημείο ανέφερε πως στην Παλαιά Διαθήκη ο Θεός κράτησε στην αγκαλιά του την Κιβωτό και έσωσε τον Νώε και την ανθρωπότητα από τον κατακλυσμό, ενώ στην Καινή Διαθήκη και πάλι ο Θεός φτιάχνει την Κιβωτό, αλλά με τον Σταυρό και το αίμα του Υιού Του. «Ο δικός μας κόσμος, βυθισμένος μέσα στην αμαρτία, λησμονεί το Θεό, νεκρώνει μέσα του το πνεύμα και γίνεται ύλη και σάρκα», σημείωσε ο Σεβασμιώτατος υπογραμμίζοντας με έμφαση πως «το Ιερό Βάπτισμα είναι η καινούρια Κιβωτός που σώζει τον άνθρωπο από το κακό». Σε αυτή την εποχή «το νερό του Βαπτίσματος πνίγει τους δαίμονες και σώζει αυτούς που κολπώνονται από την πίστη και φλογίζονται από την αγάπη του Παναγίου Θεού», πρόσθεσε.
Τέλος, ο Σεβασμιώτατος ανέφερε πως η περίοδος της Αγίας και Μεγάλης Τεσσαρακοστής στοχεύει στο να γίνει η πολύτιμη γνώση κτήμα μας για να μας τραβήξει στην οδό της σωτηρίας, σε περιοχή στέρεη και ήρεμη. Τόνισε πως Κιβωτός είναι η γνώση και η εμπειρία της καρδιάς μας που αποκτάται με τον προσωπικό μας αγώνα, υπογραμμίζοντας παράλληλα πως αρχιτέκτονας και κατασκευαστής της Κιβωτού, είναι ο Κύριός μας.
«Ας τον παρακαλέσουμε να ασφαλίζει καλά την πόρτα της Κιβωτού και να μας οδηγεί στη γη της Επαγγελίας Του που την γεμίζει η δοξολογία των παιδιών που έχουν αξιωθεί ήδη να βλέπουν το απερινόητο κάλλος του προσώπου Του», είπε καταλήγοντας.