Με Λιτανεία αφενός μεν των προς εγκαινιασμό της Αγίας Τραπέζης Ιερών Λειψάνων, του Αγίου Μεγαλομάρτυρος Χριστοφόρου, του Αγίου Ισαποστόλου Κοσμά του Αιτωλού και των Οσίων και Θεοφόρων Πατέρων της Ιεράς Μονής ΤΑΩ Πεντέλης, αφετέρου δε του Ιερού Λειψάνου του Αγίου Παντελεήμονος, καθώς και των Ιερών Εικόνων του Πολιούχου Αγίου Παντελεήμονος και του Οσίου Βησσαρίωνος του Αγαθωνίτου, ξεκίνησαν, χθες, οι Ιερές Πανηγυρικές Ακολουθίες στην Λουτρόπολη των Καμένων Βούρλων επί τη αναμνήσει της καταθέσεως του Ιερού και Χαριτοβρύτου Λειψάνου του Αγίου Παντελεήμονος του Ιαματικού στον ομώνυμο Μητροπολιτικό Ναό.
Στην φετινή εορτή επέλεξε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Φθιώτιδος κ. Συμεών, να τελέσει και τα Εγκαίνια του πρώτου Ιερού Ναού στην Φθιώτιδα προς τιμήν του Οσίου Βησσαρίωνος του Αγαθωνίτου, τα θυρανοίξια του οποίου τελέσθηκαν πέρυσι την ίδια ακριβώς ημέρα. Η Ιερά Λιτανεία πραγματοποιήθηκε στην Λουτρόπολη των Καμένων Βούρλων, υπό του Σεβασμιωτάτου κ. Συμεών, πλειάδος κληρικών, των αρχόντων και του φιλοχρίστου λαού, προπορευομένης της Φιλαρμονικής του Δήμου Λοκρών και συνοδεία μελών πολιτιστικών και παραδοσικαών συλλόγων της περιοχής. Ακολούθως και κατά την εκκλησιαστική τάξη, ο Σεβασμιώτατος κ. Συμεών πραγματοποίησε την κατάθεση των Ιερών Λειψάνων επί της προς εγκαινισμόν Αγίας Τραπέζης του Ιερού Παρεκκλησίου του Οσίου Βησσαρίωνος του Αγαθωνίτου του Ιερού Μητροπολιτικού Ναού Αγίου Παντελεήμονος Καμένων Βούρλων και χοροστάτησε στον Μέγα Αρχιερατικό Εσπερινό των Εγκαινίων. Το Ιερό Αναλόγιο στελέχωσε χορός μαθητών και αποφοίτων του Παραρτήματος Καμένων Βούρλων, του Ωδείου της Ιεράς Μητροπόλεως «Γερμανός ο Μελωδός» υπό τον Διευθυντή Δρ. κ. Ανδρέα Ιωακείμ.
Στο κήρυγμά του ο κ. Συμεών ανέφερε χαρακτηριστικά:
«Αξιωθήκαμε κα φέτος να πραγματοποιήσουμε την καθιερωμένη από ετών Ιερά Λιτανεία επί τη αναμνήσει της καταθέσεως των Ιερών Λειψάνων του Αγίου Μεγαλομάρτυρος και Ιαματικού Παντελεήμονος σε αυτόν εδώ τον Ιερό Μητροπολιτικό Ναό της Λουτροπόλεως των Καμένων Βούρλων, συνάμα δε απόψε, όπως είχαμε ήδη ανακοινώσει από πέρυσι, που είχαμε τελέσει τα Θυρανοίξια του Ιερού Παρεκκλησίου του Οσίου και Θεοφόρου πατρός ημών Βησσαρίωνος του Αγαθωνίτου, έχουμε την μεγάλη ευλογία σε λίγη ώρα να καταθέσουμε στην Αγία Τράπεζα, που θα εγκαινιάσουμε αύριο, που θα καθαγιάσουμε και θα καθιερώσουμε αύριο, να καταθέσουμε τα Ιερά Λείψανα τριών Μαρτύρων της Εκκλησίας μας προκειμένου να καθιερώσουμε εις το διηνεκές νόμιμα και κανονικά το Ιερό Παρεκκλήσιο του Οσίου και Θεοφόρου πατρός ημών Βησσαρίωνος του Αγαθωνίτου, τον πρώτο Ναό στη μνήμη του Οσίου Βησσαρίωνος στην καθ’ ημάς Ιερά Μητρόπολη. Όπως έχουμε πει πολλές φορές στις τελετές των εγκαινίων, όπως με το Άγιο Βάπτισμα εγκαινίζεται, εγκαινιάζεται, γίνεται καινούργιος ο άνθρωπος, το φυσικό πρόσωπο από άνθρωπος φθαρτός και εγκλωβισμένος στην ανωνυμία και στην ανυπαρξία, με το Άγιο βάπτισμα αποκτά όχι απλώς όνομα, αποκτά ταυτότητα, αποκτά προσωπικότητα ως μέλος της Αγίας Εκκλησίας και μάλιστα ισότιμο μέλος με όλα τα μέλη της Εκκλησίας, και μαζί με το Άγιο Βάπτισμα τελούμε και το Άγιο Χρίσμα και χριόμεθα με το Άγιο Μύρο, το οποίο έχει καθαγιαστεί στην Αγία του Χριστού Μεγάλη Εκκλησία, στην Κωνσταντινούπολη, τη Μεγάλη Πέμπτη από τον Οικουμενικό μας Πατριάρχη και από εκπροσώπους των Αυτοκεφάλων Ορθοδόξων Εκκλησιών. ‘Ολοι οι χριστιανοί είμαστε μυρωμένοι με το ίδιο Άγιο Μύρο αλλά και όλες οι ίδιες Αγίες Τράπεζες, αυτές που είναι νόμιμες και κανονικές και όχι οι τράπεζες των σχισματικών, των αιρετικών και των ακοινωνήτων, όπως είναι οι παλαιοημερολογίτες και άλλες σχισματικές ομάδες, είναι μυρωμένες με το ίδιο Άγιο Μύρο, αυτό το οποίο παρασκευάζεται στη Αγία του Χριστού Μεγάλη Εκκλησία κατά την τάξη της Εκκλησίας και μάλιστα αυτό γίνεται μία φορά κάθε 10 χρόνια και το Αγιο Μύρο φυλάσσεται στην έδρα κάθε Αυτοκεφάλου Εκκλησίας και από εκεί το λαμβάνει κάθε Μητρόπολη που επίσης φυλάει το Άγιο Μύρο στην έδρα της τοπικής εκκλησίας και από εκεί λαμβάνουν τη ποσότητα που χρειάζονται οι Ενορίες, τα Μοναστήρια, οι Ιεροί Ναοί. Θα «βαπτίσουμε» την αγία τράπεζα όπως βαπτιζόμαστε μέσα στο Άγιο Ύδωρ της Κολυμβήθρας και ως φυσικά πρόσωπα. Είναι πανόμοια, παρεμφερής και παράλληλη η διαδικασία και η τελετή και η ιερουργία του Ιερού Μυστηρίου κι όπως το παιδί που βαπτίζεται ενδύεται τα ωραία του ρούχα τα βαπτιστικά, έτσι και η Αγία Τράπεζα θα ενδυθεί κατασάρκιο, χιτώνα δικαιοσύνης όπως ενδύεται και ο άνθρωπος, και θα λάβει το μαρτυρικό, που είναι η υπογραφή του Επισκόπου, που είναι οι σφραγίδες των ευαγγελιστών, είναι η αναμνηστική ενθύμηση της ημέρας των εγκαινίων και φυσικά, όπως φέρουμε τον τίμιο σταυρό ως απόδειξη και τεκμήριο της ταυτότητάς μας, έτσι και το Ναό θα τον σταυρώσουμε στα 4 σημεία του ορίζοντα, στο βορρά στην ανατολή στη δύση και στο νότο και θα καθαγιάσουμε μικρές φορητές Αγίες Τράπεζες υφασμάτινες, οι οποίες ονομάζονται Αντιμήνσια, αντί-τράπεζας δηλαδή, με τα οποία αντιμήνσια θα μπορούμε να λειτουργούμε και σε άλλους ναούς οι οποίοι δεν έχουν εγκαινιαστεί ή ακόμα και αν χρειαστεί εκτάκτως σε έναν υπαίθριο χώρο, σε ένα εξωτερικό περιβάλλον. Είναι λοιπόν πολύ σημαντικό αυτό το γεγονός για όλη την εκκλησία μας και όχι μόνο για την πόλη των Καμένων Βούρλων, όχι μόνο για την τοπική μας ιερά Μητρόπολη. Συγχρόνως όμως θα ενθυμείσθε ότι προ 2 ετών στο τέλος αυτής της Ιεράς Λιτανείας αυθόρμητα και καρδιακά μου ήρθε η έμπνευση να προτείνω μία ιδέα να είναι αυτή η μέρα η έναρξη αγιαστικά της θερινής τουριστικής περιόδου, να τελούμε έναν αγιασμό για τη νέα τουριστική καλοκαιρινή περίοδο που έχει επίκεντρο τα Καμένα Βούρλα, αλλά που η καρδιά της είναι μεγάλη και αγκαλιάζει όλο το δήμο θα έλεγα και όλη τη Λοκρίδα και όλη τη μεγάλη ευλογία που έχει η Φθιώτιδα εκτός από υπέροχα βουνά και ορεινό όγκο να έχει και θάλασσα να πλέκεται ο ήλιος με το θαλασσινό νερό, τα χρώματα της ανατολής και της δύσης, όπως απόψε που βρισκόμαστε ενώπιον της ηλίου δύσεως, να σμίγουν με την ομορφιά και την απεραντοσύνη της θάλασσας. Έτσι λοιπόν αυτή η ιδέα πλέον φέτος και ευχαριστώ το νέο Δήμαρχο και αγαπητό αδελφό τον κ. Ηλία Κυρμανίδη, την Δημοτική Αρχή που παίρνει σάρκα και οστά και δεν είναι βέβαια αυτό τέλος, αλλά είναι μία αφετηρία, ώστε από δω και στο εξής κάθε χρόνο μαζί με την εορτή της καταθέσεως, μαζί με την ανάμνηση των εγκαινίων, να εορτάζει το ιερό παρεκκλήσιο, να τέλουμε και αυτόν τον αγιασμό, ώστε να ξεκινάει αυτή η περίοδος που είναι σημαντική και για την οικονομία της περιοχής και για τον πολιτισμό και για την κουλτούρα της. Συγχρόνως όμως είναι σημαντικό γιατί μπορεί και να ολοκληρώνεται με ιερά λιτανεία αυτή η θερινή περίοδος και θα πρότεινα η ολοκλήρωσή της να είναι η λιτανεία της εορτής των Εισοδίων στο Μώλο, στον άλλον πνεύμονα του Δήμου, στις 20 Νοεμβρίου το απόγευμα που τέλουμε και εκεί την Ιερά Λιτανεία. Οπότε θα ξεκινάμε 17 Μαϊου και θα τελειώνουμε 20 Νοεμβρίου και στο ενδιάμεσο φυσικά είναι η πανήγυρις του Αγίου Κωνσταντίνου στην ομώνυμη πόλη, στο μεγάλο λιμάνι της Λοκρίδος. Άρα λοιπόν βλέπουμε η πνευματική ζωή της πόλεως πως μπορεί όχι να συμβαδίζει όχι απλώς να συνοδοιπορεί, αλλά να σημαδεύει θετικά την υπόλοιπη της πορείας, γιατί όλα τα πράγματα της ζωής μας βρίσκονται μεταξύ τους σε αλληλουχία, σε διαδραστικότητα, σε σχέση. Δε μπορούμε να πάμε καλά στην οικονομία, αν δεν πάμε καλά στα πνευματικά, δεν μπορούμε να πάμε καλά στα πνευματικά, αν δεν πάμε καλά στα εκπαιδευτικά, στα πολιτιστικά. Όλα συνδέονται μεταξύ τους και βρίσκονται σε συνάφεια. Δε μπορούμε να πούμε ότι μία πόλη ότι έχει καλή οικονομία αν δεν έχει καθαριότητα και δεν μπορούμε να πούμε μία πόλη που είναι καθαρή ότι μας αρκεί αυτή η καθαριότητα αν δεν έχει και επίπεδο σχέσεων, πολιτισμού και επικοινωνίας μεταξύ των ανθρώπων. Άρα οφείλουμε όλοι μας με συνεργασία να αγαπάμε τον τόπο και να εργαζόμεθα σε κάθε επίπεδο για την προκοπή του. Άρα αυτό εγκαινιάζουμε απόψε. Εύχομαι ο Άγιος Βησσαρίων που μοιάζει πολύ με τον Άγιο Παντελεήμονα γιατί και οι δύο ιαματικοί Άγιοι είναι της Εκκλησίας μας να γιατρεύουν πληγές και γενικότερα στη ζωή μας να είμαστε αυτοί που θα γιατρεύουμε και δεν θα ανοίγουμε πληγές, να είμαστε αυτοί που θα επουλώνουμε τραύματα και δε θα ξύνουμε πληγές και τραύματα και κυρίως το μέγα τραύμα που είναι ο άνθρωπος. Να είμαστε λοιπόν ελεήμονες, γιατί η αγάπη και το έλεος είναι που θεραπεύει και κλείνει τις οποίες πληγές».