Back to top

Μητροπολίτης Φθιώτιδος: «Το μεγάλο θύμα είναι ο πολιτισμός με την βεβήλωση της Μονής της Χώρας»

09/05/2024 - 14:02

Στον Ιδρυματικό Ναό του Αγίου Ευαγγελιστού Ιωάννου του Θεολόγου, στο «Σπίτι της αγάπης, στο Ορφανοτροφείο Θηλέων, τέλεσε σήμερα Τετάρτη της Διακαινησίμου 8 Μαΐου 2024 την Αναστάσιμη Αρχιερατική Θεία Λειτουργία για την εορτή του Ευαγγελιστή της αγάπης, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Φθιώτιδος κ. Συμεών.

Στο κήρυγμά του ο κ. Συμεών αναφέρθηκε στην εορτή του Ευαγγελιστού Ιωάννου, στην ανάμνηση της αναδύσεως θαυματουργικής κόνεως (σκόνης) από τον τάφο του Ευαγγελιστού, μέσω της θαυματουργικής επενέργειας του Αγίου Πνεύματος και χαρακτηριστικά σημείωσε:

«Όταν ένας άλλος μαθητής ο Ιούδας έδινε στον Κύριο μας φιλί προδοσίας, ο Ιωάννης «ο μαθητής ον ηγάπα» έπεφτε πάνω στα στήθη και στην αγκαλιά του Χριστού και του έδινε φίλημα αγάπης και ζωής γι’ αυτό και η Εκκλησία μας ιδιαίτερα όταν είναι να μεταλάβουμε προσεύχεται: «Ου φίλημά σοι δώσω καθάπερ ο Ιούδας», να μη σου δώσω το φιλί που σου έδωσε ο Ιούδας, το φιλί της προδοσίας. Αξιώθηκε να ζήσει την Ανάσταση πάνω στο Σταυρό, γιατί είναι Ανάσταση ο ίδιος ο Χριστός να σου εμπιστεύεται τη μητέρα Του και να σου λέει ότι από σήμερα αυτή είναι η μητέρα σου και αυτός είναι ο υιός σου, αξιώθηκε να ζήσει την Ανάσταση μέσα από τις Θείες Αποκαλύψεις, τις οποίες έλαβε. Μεγάλο πράγμα να είσαι και Ευαγγελιστής και μάλιστα είναι το μόνο Ευαγγέλιο που συγχρόνως είναι και η ερμηνεία μαζί, γιατί ο Ευαγγελιστής Ιωάννης ακριβώς έχοντας το χάρισμα της θεολογίας είναι ο μοναδικός που τολμά μέσα στο Ευαγγέλιο, σε συγκεκριμένες περιπτώσεις να προβαίνει και στην ερμηνεία και όχι μόνο στην παράθεση. Είναι επίσης αυτός ο οποίος συνέγραψε και Επιστολές οι οποίες είναι μέσα στον Κανόνα των βιβλίων της Καινής Διαθήκης και μάλιστα είναι ο μόνος, ο οποίος τόλμησε να «ορίσει», γιατί ο Θεός δεν ορίζεται, το ότι είναι Θεός. «Ο Θεός αγάπη εστί» και επίσης είναι αυτός, ο οποίος είναι ο μόνος γιατί είναι το μοναδικό βιβλίο της Αποκαλυπτικής Γραμματείας, το οποίο υπάρχει στον Κανόνα των βιβλίων της Καινής Διαθήκης να λάβει στο νησί της Πάτμου, να λάβει το φωτισμό του Αγίου Πνεύματος και να συγγράψει το βιβλίο της Αποκάλυψης και φυσικά η αναστάσιμη εμπειρία του δεν έμεινε μόνο εκεί. Έλαβε το μεγάλο δώρο να λάβει πληροφορία της κοιμήσεώς του, όχι απλώς έλαβε την πληροφορία της κοιμήσεώς του, αλλά όπως γνωρίζουμε πολύ καλά στον τάφο που ο ίδιος είχε ετοιμάσει στην Έφεσο μπήκε ζωντανός μέσα και αποχαιρέτησε από εκεί τα τεκνία του, την Εκκλησία, τα πνευματικά του παιδιά και στον αποχαιρετιστήριο ακροτελεύτιο λόγο του αποχαιρέτησε τα τεκνία του με τη φράση «Αγαπάτε αλλήλους» και μάλιστα όταν ρωτήθηκε να δώσει και κάποια άλλη παρακαταθήκη, κάποια άλλη οδηγία, με πολύ αφοπλιστικό τρόπο είπε ότι: «αυτή η φράση περικλείει όλο το Ευαγγέλιο του Χριστού, όλη την αλήθεια του Χριστού». Και φυσικά δεν έμεινε μόνο εκεί. Η αναστάσιμη εμπειρία και μαρτυρία του Ευαγγελιστού της αγάπης τν αξίωσε, όπως και η Παναγία Μητέρα του Κυρίου μας Ιησού Χριστού κα Μητέρα όλων όπως και ο Προφήτης Ηλίας στην Παλαιά Διαθήκη, μεταστάσεως και όχι απλώς κοιμήσεως, αξιώθηκε μίας πρώτης Ανάστασης πριν την τελική Ανάσταση. Ο Θεός μιλάει μέσα από τους αναστημένους ανθρώπους, τα αναστημένα του παιδιά, μιλάει και μέσα από αισθητά σημεία, για να βοηθηθούμε εμείς, για να παρηγορηθούμε εμείς, για να λάβουμε όπως ακούσαμε στο στίχο στο Συναξάριο να λάβουμε «ρώσιν» και όχι «βρώσιν», να λάβουμε ρώσιν, δύναμη. Και ποιο είναι αυτό το δώρο της Αναστάσεως; Ήτανε η «κόνις», η σκόνη. Η ευλογημένη σκόνη η οποία ανέβλυζε από τον τάφο του Αγίου Ιωάννου του Θεολόγου και αυτό είναι που γιορτάζουμε: την επέτειο του θαύματος της αναβλύσεως της ιεράς σκόνης, την οποία ο λαός του Θεού πώς την ονόμασε, ζώντας την εμπειρία της Παλαιάς Διαθήκης, τη ζωντανή, σε μία αδιάκοπη συνέχεια «Ευλογημένο μάννα». Όπως ο παλαιός Ισραήλ έλαβε το μάννα για να τραφεί μέσα στην έρημο έτσι ο νέος Ισραήλ έλαβε μέσα από τον Άγιο Ιωάννη το Θεολόγο το «Ευλογημένο μάνα», το οποίο δε δόθηκε εις βρώσιν όπως ακούσαμε αλλά «εις ρώσιν», για να πάρει δύναμη, για να ενδυναμωθεί, να ισχυροποιηθεί, να πιστέψει, να βασιστεί ακόμη περισσότερο στην Ανάστασή του Χριστού. Αν ο Θωμάς ζήτησε να ψηλαφίσει τις πληγές του Κυρίου και ο λαός του Θεού μέσα από τη σκόνη την αγιαστική, την ευωδιαστική, τη θεραπευτική και ιαματική που ανέβλυζε από τον τάφο του Αγίου Ιωάννου του Θεολόγου έλαβε και ο λαός του Θεού τη δύναμη, Ποια δύναμη! Όχι τη δύναμη για να κυριαρχήσει πάνω στους άλλους ανθρώπους, αλλά για να ομολογήσει, για να ομολογήσει την Ανάσταση. Αυτή η σκόνη γέννησε Μάρτυρες. Αυτή η σκόνη γέννησε ομολογητές, αυτή η σκόνη γέννησε ιεραποστόλους, αυτή η σκόνη οδήγησε ανθρώπους στα σπήλαια, στις ερήμους και στις οπές της γης. Αυτή η σκόνη όπως και τόσα αισθητά σημεία της Χάριτος του Θεού οδηγεί τους ανθρώπους. Ο καρπός της Αναστάσεως ο σημαντικότερος και ο σπουδαιότερος είναι η μετάνοια και ο καρπός των σημείων που μας δίνονται, μας δίνονται τα σημεία για να μετανοούμε όχι για να αποκτούμε θρησκευτικό ναρκισσισμό. Απόδειξη αν πραγματικά έχουμε δει σημεία είναι ο βαθμός της μετανοίας μας. Να ποιο είναι το ερώτημα της Αναστάσεως. Να ποια είναι η πρόκληση της Αναστάσεως και ποιο είναι το διακύβευμα της Αναστάσεως. Να ποια είναι η πρόκληση και η πρόταση που μας απευθύνει ο Άγιος Ιωάννης ο Θεολόγος: «Μέσα από την ιαματική σκόνη, η οποία ανέβλυσε από τον τάφο του, αν κατά πόσο θα κάνουμε όντως σκόνη τον πειρασμό, σκόνη την αμαρτία, θα τη διαλύσουμε και θα μεταποιήσουμε τη σκόνη του Ευαγγελιστού της αγάπης σε άρωμα ζωής αιωνίου, σε ευωδία πνευματική, σε καθημερινότητας ζωής, σε βίωμα Αναστάσιμο και σε τρόπο Αναστάσιμης πολιτείας μέσα στον κόσμο”.