Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Κερκύρας, Παξών και Διαποντίων Νήσων κ. Νεκτάριος, σήμερα την Ι΄ Κυριακή του Λουκά, στο ιερό προσκύνημα του Αγίου Σπυρίδωνος τέλεσε προεόρτια Θεία Λειτουργία στην μνήμη του Αγίου Σπυρίδωνος του Θαυματουργού.
Ο ιερός ναός ήταν κατάμεστος, όχι μόνο από τους ντόπιους Κερκυραίους, αλλά και από άλλα διαμερίσματα της Ελλάδος, που κατέφθασαν για να συμμετάσχουν στις θρησκευτικές και πανηγυρικές εκδηλώσεις του εορταστικού τριημέρου.
Κατά την Θεία Λειτουργία, ο Σεβασμιώτατος απευθυνόμενος στο εκκλησίασμα, έλαβε αφορμή από την Ευαγγελική περικοπή της συγκύπτουσας γυναίκας, και στάθηκε στα χαρακτηριστικά των τριών κυρίων προσώπων της ευαγγελικής περικοπής.
Τα κυριαρχούντα πρόσωπα, ήταν ο Κύριος Ιησούς Χριστός, ο Αρχισυνάγωγος και η συγκύπτουσα γυναίκα.
Ο Κύριος μας, βλέποντας την επί δεκαοχτώ έτη ασθενούσα συγκύπτουσα, με το θεϊκό μάτι Του, διέγνωσε την ευσέβεια την οποία είχε και την προσευχητική της διάθεση, και χωρίς η ίδια να του ζητήσει κάτι, της απηύθυνε τον λόγο και της είπε, «Γύναι, απολέλυσαι της ασθενείας σου», και ο ιερός Ευαγγελιστής αναφέρει, πως παραχρήμα, την ίδια στιγμή δηλαδή, θεραπεύτηκε και σηκώθηκε όρθια.
Τα λόγια του Ιησού έχουν να κάνουν με τη στάση και τη θέση της συγκύπτουσας. Σε όλες τις προηγούμενες θεραπείες, οι ασθενείς ζητούσαν από τον Κύριο, να κατανοήσει το πρόβλημα τους και να τους χαρίσει την υγεία. Και ο Κύριος, μετά την διαπίστωση της πίστεως όλων αυτών των ασθενών, πρώτα συγχωρούσε τις αμαρτίες, και έπειτα τους θεράπευε. Στην παρούσα περίπτωση ο Κύριος μας, βλέπει την θέση και την πίστη την οποία διαθέτει η συγκύπτουσα, και ο ίδιος την θεραπεύει παραχρήμα.
Από την άλλη πλευρά η στάση της συγκύπτουσας, φανερώνει τον άνθρωπο, ο οποίος δεν διαμαρτύρεται για την υγεία της στο Θεό. Αντίθετα, αποδέχεται την κατάσταση της, και παραμένει σιωπηλή, προσευχομένη και έχοντας επιθυμία να ακούσει τον Λόγον του Θεού.Όμως ο αρχισυνάγωγος, διαμαρτύρεται για την καταστρατήγηση της αργίας του Σαββάτου. Δεν είχε την τόλμη να απευθυνθεί στον Ιησού, αλλά υποκριτικά απευθύνεται στο πλήρωμα της Συναγωγής, λέγοντάς τους, ότι υπάρχουν έξι μέρες που μπορείτε να έρχεστε, αν θέλετε να θεραπεύεστε εδώ, και όχι την ημέρα του Σαββάτου.
Διότι ο αρχισυνάγωγος, το θαύμα της συγκύπτουσας το παραθεώρησε, θεωρώντας ότι τα θαύματα που επιτελούσε ο Κύριός μας, απλώς ήταν ιατρική εργασία και όχι θαύματα.
Ο Ιησούς από την άλλη πλευρά απευθυνόμενος στον αρχισυνάγωγο, τον ονομάζει υποκριτή, και του λέγει ότι θεωρείς καταστρατήγηση της αργίας του Σαββάτου, όταν ο σατανάς έχει δεμένη αυτή την γυναίκα δεκαοχτώ χρόνια;
Το συμπέρασμα είναι τούτο: η άρχουσα τάξη των Ιουδαίων πάντοτε στεκόταν στον τύπο, στο γράμμα του Νόμου και όχι στην ουσία. Πράγμα το οποίο συμβαίνει και στην εποχή μας, να στέκονται δηλαδή στο γράμμα του Νόμου οι έχοντες την εξουσία και οι διερμηνεύοντες τον Νόμο, παραθεωρώντας τον νόμο της συνείδησης, που είναι ο Νόμος του Θεού. Δηλαδή, διαγράφοντας την ουσία, και παραμένοντας και σήμερα, στον εξωτερικό τύπο του γράμματος του Νόμου.
ΠΗΓΗ ope.gr