Με την λιτάνευση της ιεράς Εικόνας και των ιερών Λειψάνων του αγίου μεγαλομάρτυρος και ιαματικού Παντελεήμονος ολοκληρώθηκε η πανήγυρη του ομώνυμου Ιερού Ναού που βρίσκεται στην Βόνιτσα Αιτωλοακαρνανίας το απόγευμα της Τετάρτης.
Προηγήθηκε η ακολουθία του μεθέορτου αρχιερατικού Εσπερινού, στον οποίο χοροστάτησε ο Σεβασμιώτατος Τοποτηρητής της Ιεράς Μητροπόλεως Αιτωλίας και Ακαρνανίας, Μητροπολίτης Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου κ. Ιερόθεος.
Η ιερά πανήγυρη του αγίου Παντελεήμονος προσελκύει πλήθος πιστών Χριστιανών, καθώς ο άγιος Παντελεήμων αποτελεί τον συμπολιούχο της πόλεως μαζί με τον άγιο Σπυρίδωνα, Επίσκοπο Τριμυθούντος.
Η ιερά λιτανεία κατευθύνθηκε στο λιμάνι της πόλεως, όπου τελέσθηκε αρτοκλασία και μίλησε στους άρχοντες και τον λαό ο Σεβασμιώτατος Τοποτηρητής.
Στην αρχή ο Σεβασμιώτατος εξέφρασε τη χαρά του που βρέθηκε για δεύτερη φορά ως Τοποτηρητής στην ωραία Βόνιτσα, η οποία στο παρελθόν ήταν η πρώτη Επισκοπή της Μητροπόλεως Ναυπάκτου, από τις δώδεκα που είχε συνολικά.
Ύστερα, αναφέρθηκε στο ότι ο άγιος Παντελεήμων εξασκούσε δύο ιατρικές. Πρώτα είχε φθάσει «στο άκρον της ιατρικής» του σώματος και έπειτα απέκτησε και «την της ψυχής, κατά Χριστόν, ιατρικήν» και με αυτήν ανέστησε και νεκρό. Έτσι, μαθαίνουμε ότι άλλο είναι η ιατρική του σώματος, και άλλο είναι η ιατρική της ψυχής, η θεολογική ιατρική και δεν πρέπει να γίνεται σύγχυση μεταξύ τους.
Στην συνέχεια είπε ότι στην εποχή μας τονίζεται πολύ η ιατρική του σώματος, αλλά πρέπει να λαμβάνεται υπ’ όψιν και η ψυχική ιατρική, την οποία διδάσκει η Ορθόδοξη Εκκλησία. Πρόκειται για την θεραπεία των λογισμών, των παθών, την μετατροπή της φιλαυτίας σε φιλανθρωπία και φιλοθεΐα. Έτσι θα εξισορροπήσει ο άνθρωπος.
Η ανθρωπότητα από την «αγροτική επανάσταση» που από το κυνήγι και την τροφοσυλλογή ασχολήθηκε με την γεωργία, πέρασε στην «βιομηχανική επανάσταση» με κέντρο τις πόλεις και τα εργοστάσια, και στις ημέρες μας έφθασε στην «γενετική επανάσταση», την λεγόμενη βιοτεχνολογία, με κέντρο το εργαστήριο και το γενετικό υλικό.
Προσδιορίζοντας αυτές τις τρεις επαναστάσεις είπε, ότι κάθε μία από αυτές έχει τα θετικά και τα αρνητικά αποτελέσματα. Ιδίως αυτό γίνεται με την σύγχρονη μοριακή βιολογία και τη γενετική μηχανική. Έχει θετικά αποτελέσματα, αλλά μπορούν να προκύψουν και αρνητικά αποτελέσματα από τον ανασυνδυασμό του DNA.
Οι ίδιοι οι επιστήμονες το κατάλαβαν αυτό και για αυτό αναπτύχθηκε η επιστήμη της Βιοηθικής, ώστε ο άνθρωπος να ωφεληθεί και να μην καταστραφεί, δηλαδή πρέπει να συνδυασθούν οι βιολογικές γνώσεις με τις ανθρωπιστικές επιστήμες.
Ιδιαιτέρως τόνισε ο Σεβασμιώτατος, ότι στην εποχή μας είναι ανάγκη να χρησιμοποιήσουμε την ψυχική – πνευματική ιατρική της Ορθοδόξου Εκκλησίας, την λεγόμενη «Βιοθεολογία».
Και κατέληξε λέγοντας ότι το σώμα του ανθρώπου με τις βιολογικές του λειτουργίες είναι πολύ φτωχό και ανίκανο να ικανοποιήσει τον άνθρωπο που αναζητά τον Θεό και την αιώνιο ζωή. Ο άνθρωπος είναι ένα «θεοπεινασμένο» και «θεοδιψασμένο» ον και δεν ικανοποιείται μόνο από τις σωματικές απολαύσεις, αλλά αναζητά τον αιώνιο Θεό. Αυτό δείχνει καθαρά ο άγιος Παντελεήμων με τις δύο ιατρικές που εξασκούσε, κυρίως με την αγιότητά του, και για αυτό είναι ένα πρότυπο ζωής.
Στην ιερά λιτανεία συμμετείχαν η Φιλαρμονική του Δήμου Ακτίου Βονίτσης, οι κληρικοί της Βόνιτσας και της ευρύτερης περιοχής, ο Βουλευτής Αιτωλοακαρνανίας, πρώην υπουργός και επικεφαλής της ελληνικής αντιπροσωπείας στο ΝΑΤΟ κ. Σπήλιος Λιβανός, ο Βουλευτής Αιτωλοακαρνανίας κ. Δημήτρης Κωνσταντόπουλος, ο Πολιτευτής κ. Θανάσης Παπαθανάσης, ο Εντεταλμένος Σύμβουλος – Βοηθός του Περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδος κ. Μιχαήλ Γούδας, Αντιδήμαρχοι, ο Πρόεδρος της Τοπικής Κοινότητας, εκπρόσωποι συλλόγων και πλήθος πιστών.
Δείτε περισσότερες φωτογραφίες ΕΔΩ