Back to top

Φθιώτιδος Συμεών: «Η πιο δύσκολη αλήθεια είναι η προσωπική μας αλήθεια»

10/04/2023 - 12:04

Στον Ιερό Ναό του Αγίου Αθανασίου της πολυπληθούς Ενορίας στα Γαλανέικα Λαμίας τέλεσε την πρώτη Ακολουθία του Νυμφίου ο Μητροπολίτης Φθιώτιδος κ. Συμεών, η οποία μεταδόθηκε απευθείας από τηλεοράσεως, ραδιοφώνου και διαδικτύου.

Τον Σεβασμιώτατο πλαισίωσαν ο Προϊστάμενος του Ναού και Διευθυντής του Ραδιοφωνικού Σταθμού της Ιεράς Μητροπόλεως, Πρωτ π. Δημήτριος Ατματζίδης μετά του π. Πρωτ. π. Δημητρίου Νασόπουλου, Αναπλ. Διευθυντή του Γεν. Φιλοπτώχου Ταμείου, ενώ τους ιερούς ύμνους απέδωσαν ο Πρωτοψάλτης του Ναού και Καθηγητής του Ωδείου της Ιεράς Μητροπόλεως κ. Σεραφείμ Κυρίτσης και ο Λαμπαδάριος κ. Κωνσταντίνος Μπαρτσώκας μετά των χορών τους.

Το κήρυγμα του Μητροπολίτη Φθιώτιδος

Στο κήρυγμά του ο κ. Συμεών αναφέρθηκε στο πρόσωπο του Νυμφίου Χριστού μέσα από την υμνολογία της Εκκλησίας και τα γεγονότα, τα οποία προβάλει η Αγίας μας Εκκλησία την Μεγάλη Δευτέρα και χαρακτηριστικά σημείωσε:

«Ο Νυμφίος Ιησούς Χριστός ίσταται στο μέσον του Ναού, ίσταται στο μέσον της καρδιάς μας και έχει ανοιχτή την αγκαλιά του και μας προσκαλεί να τον ακολουθήσουμε στο δικό Του δρόμο. Να τον ακολουθήσουμε στον διωγμό, στην συκοφαντία, στη λοιδορία, στους εμπτυσμούς, στις μάστιγες, στους κολαφισμούς, στον Σταυρό, στο όξος και στον θάνατο, στον τάφο και φυσικά στην Ανάστασή Του.

Ποια είναι η προϋπόθεση και πως πραγματικά θα ακολουθήσουμε το Νυμφίο Χριστό; Είναι απλώς μία συναισθηματική συμμετοχή; Μία επαγωγική, φαντασιακή συμμετοχή σαν να ζούμε ένα παραμύθι; Με ποιον τρόπο μπορούμε να μετάσχουμε στην ζωή του Χριστού;

Αυτό το ερώτημα το απαντά η Αγία μας Εκκλησία μέσα από την υμνολογία της, μέσα από την διδασκαλία των αγίων πατέρων και μέσα από την εμπειρία της.

«Δεῦτε οὖν καὶ ἡμεῖς, κεκαθαρμέναιςδιανοίαις συμπορευθῶμεν αὐτῷ, καὶσυσταυρωθῶμεν, καὶ νεκρωθῶμεν δι’ αὐτόν». Να λοιπόν πιο είναι το μυστικό, το ζητούμενο και το προαπαιτούμενο. Να καθαρίσουμε το νου μας, το μυαλό μας, τις σκέψεις μας, τους λογισμούς μας, τα σχέδια μας, τους προγραμματισμούς μας. Καθημερινά βρισκόμαστε μπροστά σε ειδήσεις, που μας προκαλούν αποτροπιασμό. Συχνή η φράση την οποία ακούμε: «αρρωστημένα μυαλά». Αυτά τα «αρρωστημένα μυαλά» θεραπεύει η αγάπη του Θεού. Κάθε άνθρωπος που αρνείται να αγαπήσει και είναι κλεισμένος στον εαυτό του είναι αρρωστημένο μυαλό και είναι αδύνατον να ακολουθήσει το Νυμφίο Χριστό.

Ο Κύριος μας πορεύεται σε αυτό τον δρόμο των παθών και του Γολγοθά για να μας δείξει τον δρόμο με τον οποίο θα καθαρισθούν οι διάνοιες μας. Δεν μπορεί να καθαρισθεί η διάνοιά μας, αν δεν σταυρώσουμε τον εγωισμό μας. Αν δεν αποφασίσουμε, και αυτή η απόφαση έχει πόνο μέσα της, να υπάρχουμε για τον άλλο και να αντλούμε λόγω ύπαρξης από την ύπαρξη του άλλου. Να πάψουμε να τρεφόμαστε από το εγώ μας και να πάψουμε να λατρεύουμε το είδωλό μας. Αυτός είναι και ο λόγος ο βαθύτερος που γεννά ψυχικές αρρώστιες. Πίσω από κάθε παθογένεια, ατομική ή συλλογική κρύβεται πίσω της αρρωστημένα εγώ.

Η πιο δύσκολη αλήθεια είναι η προσωπική μας αλήθεια. Η πιο εύκολη αλήθεια είναι η αλήθεια του άλλου. Το δύσκολο είναι να κάνει κανείς την αυτοκριτική του και να αναλάβει υπεύθυνα το φορτίο και το τίμημα των επιλογών του και να κάνει το νέο ξεκίνημα. Αυτό είναι το κάλεσμα του Νυμφίου Χριστού. Το ξεκίνημα έχει σταυρό, αλλά δεν έχει μόνο σταυρό. Έρχεται η Ανάσταση. Ανάσταση χωρίς Σταυρό δεν υπάρχει. Αγάπη χωρίς πόνο δεν υπάρχει. Τίποτα μεγάλο δεν υπάρχει χωρίς θυσία, χωρίς αίμα, χωρίς διάψευση. Η αγάπη δεν είναι δρόμος στρωμένος με ροδοπέταλα. Είναι δρόμος «επί ακμής ξηρού» όπως μας λέγει ο Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος.

​Η αλήθεια της Ανάστασης βεβαιώνεται πάνω στις πληγές της Ανάστασης και αυτές τις πληγές θα τις υποστούμε για να συμπορευθούμε, να συν-σταυρωθούμε, να συν-νεκρωθούμε, για να συν-αναστηθούμε με το Νυμφίο Χριστό».

Μεταξύ των πιστών παραβρέθηκαν: οι Βουλευτές Φθιώτιδος κ. Γεώργιος Κοτρωνιάς και κ. Ελένη Μακρή, ο τ. Βουλευτής κ. Θεμιστοκλής Χειμάρας, ο Δήμαρχος Λαμιέων κ. Ευθύμιος Καραΐσκος, Αντιδήμαρχοι και μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου, καθώς και εκπρόσωποι άλλων φορέων και συλλόγων του τόπου.