Πολλοί επισκέπτες ρωτούσαν τον Γέροντα Παΐσιο για να πάρουν επιβεβαίωση για παλιές προφητείες και πάντα με την ελπίδα να αποσπάσουν κάποια ημερομηνία.
Επανειλημμένως τον ρωτούσαν για την προφητεία του Πατροκοσμά που έλεγε ότι το ποθούμενο θα έρθει όταν πέσουν 2 καλοκαίρια και 2 πασχαλιές μαζί.
Το μεγάλο ποθούμενο δεν αφορά απλά απελευθέρωση ενός τμήματος της Ελλάδας όπως πχ το 1912 με την Μακεδονία. Αφορά κάτι πολύ μεγαλύτερο. Ρωτούσαν λοιπόν ξανά και ξανά "ποιο είναι αυτό το ποθούμενο ;" και ο γέροντας έλεγε βουρκωμένος : "Η Αγια-Σοφιά μας γιέ μου".
Η προφητεία με τις δύο Πασχαλιές έχει κάνει αυτούς που ασχολούνται με αυτά τα θέματα να μετρούν μέρες και να συγκρίνουν το ορθόδοξο με το καθολικό εορτολόγιο καθώς και με αυτό του πατρώου εορτολογίου. Για να κατανοήσει κάποιος το μήνυμα μιας προφητείας πρέπει να γνωρίζει στοιχειωδώς τι συμβαίνει γύρω του. Αν αδιαφορεί και επιδεικτικά αγνοεί αυτά που ο Θεός επέτρεψε να φθάσουν στην εποχή μας ώστε να γνωρίζουμε το δυνατόν περισσότερα για τον ψεύτικο κόσμο στον οποίο ζούμε, τότε όπως είναι αυτονόητο δεν θα μπορεί να καταλάβει τα μηνύματα των προφητειών και κατά πάσα πιθανότητα δεν θα γνωρίζει καν την ύπαρξή τους.
Το ποθούμενο απλά συνοδεύεται από την πανηγυρική θεία λειτουργία στην Αγια-Σοφιά. Δεν είναι μόνο η λειτουργία το ποθούμενο. Το ποθούμενο όπως το αναφέρει ο Αγ.Κοσμάς πρέπει να είναι κάτι πολύ μεγαλύτερο και πολύ γενικότερο. Το μεγαλύτερο που θα μπορούσε να συμβεί θα ήταν μια καθολική επικράτηση του δικαίου και του λόγου του Θεού πράγμα που αναφέρεται κατά λέξη στην Αποκάλυψη του Ιωάννη, όπου μιλάει για χιλιόχρονη βασιλεία ειρήνης και δικαίου.
Αν θεωρήσουμε ότι το ποθούμενο θα έρθει όταν ελευθερωθεί πλήρως όλος ο κόσμος, οπότε θα γίνει και η ποθούμενη πανηγυρική λειτουργία στην Αγιά-Σοφιά, η οποία πρέπει να έχει στον τρούλο της σταυρό και όχι την ημισέληνο, τότε πράγματι θα έχουμε δύο πασχαλιές.
Η επικράτηση όμως αυτή σε έναν κόσμο που διοικείται από το δαιμονικό κατεστημένο δεν είναι εφικτή αφού πρέπει να χωρίσει η Ήρα απ’ το Σιτάρι. Πρέπει οι κοσμοκράτορες του αιώνος τούτου (οι δαίμονες) να χάσουν την εξουσία τους. Για να χάσουν την εξουσία τους πρέπει να στερηθούν της δύναμής τους. Σύμφωνα με όσα γνωρίζουμε θα την χάσουν στην προσπάθεια επιβολής της παγκόσμιας βασιλείας του Αντιχρίστου. Ξέρουμε ότι οι προφητείες μιλούν για τρομερούς πολέμους που θα αλλάξουν το πρόσωπο της γης και μιλούν επίσης για την προσπάθεια της οικονομικής επιβολής της παγκόσμιας κυβέρνησης.
Μιλούν μάλιστα και για την προσπάθεια επιβολής ενός παγκόσμιου "χαράγματος" μιας παγκόσμιας σφραγίδας που θα πρέπει να την πάρουν στο δεξί χέρι η στο μέτωπο όλοι οι άνθρωποι και που θα ορίζει την αποδοχή του Αντιχρίστου ως παγκόσμιου ηγέτη.
Όποιοι δεν πάρουν το χάραγμα αυτό, θα θανατωθούν με τρόπο ιδιαίτερα βίαιο και επιδεικτικό ώστε να φοβηθούν οι υπόλοιποι και να "συνετιστούν". Αυτοί σύμφωνα με την Αποκάλυψη θα αναστηθούν όταν έρθει η χιλιόχρονη αναλαμπή του Χριστιανισμού. Αν αυτή η αναλαμπή έρθει την ημέρα της Λαμπρής τότε θα έχουμε δύο Αναστάσεις, την εορταζόμενη του Χριστού και των μαρτύρων που θα έχει σκοτώσει ο Αντίχριστος και θα αναστήσει ο Χριστός.
Λέει η Αποκάλυψη :
Απόκ. 20,4 Και είδα θρόνους και κάθισαν επάνω εις αυτούς Και εδόθη εις αυτούς δικαίωμα κρίσης. οι ψυχές των πεπελεκισμένων δια την μαρτυρία Ιησού και δια τον λόγον του Θεού, και οι οποίοι δεν προσκύνησαν το θηρίο ούτε την εικόνα αυτού, και δεν έλαβαν το χάραγμα του επάνω εις τα μέτωπά τους και επάνω στο χέρι τους. Και αυτοί έζησαν και βασίλευσαν μαζί με τον Χριστό χίλια έτη.
Σημείωση : Ο Χριστός μας έχει ξεκαθαρίσει, πως δεν θα ξανάρθει στον κόσμο αυτό, παρά μόνο σαν αστραπή στο τέλος για την τελική αξιολόγηση του καθενός μας. Μάλιστα τότε ο κόσμος αυτός θα καταργηθεί και η λεγόμενη κρίση-αξιολόγηση θα γίνει στον πραγματικό κόσμο, καθώς όλοι θα βλέπουμε την Αλήθεια, όπως λέει ο Απ.Παύλος στον ύμνο στην αγάπη.
Επομένως ο Χριστός, όταν θα επικρατήσει το δίκαιο στη γη, θα βρίσκεται ανάμεσά μας και δίπλα μας όπως και τώρα μέν, δεν θα ξανάρθει όμως με σώμα ανθρώπινο, όπως ισχυρίζονται πολλοί "φωτισμένοι" θεολόγοι που αποτρέπουν τον κόσμο από το να διαβάσει ο ίδιος την Αποκάλυψη και να βγάλει τα δικά του συμπεράσματα.