Ο δήμαρχος Καλύμνου Δημήτρης Διακομιχάλης με επιστολή του προς το Πρώτο Θέμα απαντά σ΄ όσα υποστηρίζει ο Θόδωρος Πάγκαλος για τα Ίμια.
Όλη η επιστολή:
Ο μοιραίος άνθρωπος στη διαχείριση της κρίσης των Ιμίων συνεχίζει την πολιτική του απάτη σε βάρος του Ελληνικού λαού διαστρεβλώνοντας τα πραγματικά γεγονότα για να αποσείσει τις τρομακτικές του ευθύνες ως υπουργός των Εξωτερικών, με το νέο του βιβλίο, αποσπάσματα του οποίου προ-δημοσιεύσατε στο Πρώτο Θέμα την Κυριακή 27 Δεκεμβρίου 2020.
Ο Θόδωρος Πάγκαλος γνωστός για τις κωλοτούμπες που έκανε σε κρίσιμα θέματα στην πολιτική του πορεία και ξεπερνώντας κάθε όριο παραχάραξης της αλήθειας αναφέρεται στη σημαία που τοποθέτησα στα Ίμια ως Δήμαρχος της Καλύμνου, την περίοδο εκείνη.
Δεν έχει κανένα δικαίωμα ο Πάγκαλος απέναντι στην ιστορική αλήθεια να παραμυθιάζει ακόμα και σήμερα τον Ελληνικό λαό με ψέματα για την υποτελή στάση του όσον αφορά τους χειρισμούς εκείνες τις κρίσιμες ώρες, όταν με την απόφαση της Κυβέρνησης Σημίτη υπέστειλαν την Ελληνική σημαία από την Ανατολική Ίμια , που είχε τοποθετήσει άγημα του Ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού και όχι αυτή που τοποθέτησα εγώ.
Αντί να βρει το κουράγιο 24 χρόνια μετά τα θλιβερά εκείνα γεγονότα για την πατρίδα μας να ζητήσει πολλές φορές συγνώμη από τον Ελληνικό λαό για τις απαράδεκτες φράσεις του και τις ενέργειές του (έδινε συνέντευξη στο MEGA την ώρα της κορύφωσης της κρίσης) και τις οποίες τώρα αναφέρει και στο νέο του βιβλίο , ότι δήθεν αν άφηναν τη σημαία στην Ανατολική Ίμια , θα την έπαιρνε και θα την εξαφάνιζε ο αέρας λόγω της καταιγίδας και ότι δήθεν δεν αφαίρεσε την επίσημη Ελληνική σημαία, αλλά ένα οποιοδήποτε πανί με τα εθνικά χρώματα που βάζει ο καθένας όποτε του καπνίσει (Διακομιχάλης), συνεχίζει την πολιτική του απάτη και τα ψέματα σε βάρος του Ελληνικού Λαού.
Γι αυτό κύριε Πάγκαλε θα σου φρεσκάρω τη μνήμη για το πώς εξελίχθηκαν τα γεγονότα και πώς φθάσαμε στην υποστολή της Ελληνικής σημαίας που τοποθέτησε το Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό, και όχι αυτή την οποία τοποθέτησα εγώ στις 25/1/1996, την οποία αφαίρεσαν οι Τούρκοι «δημοσιογράφοι» στις 27/1/1996.
Περιττεύει κάθε σχολιασμού η θέση σου για το ότι είναι ανεπίσημη η Ελληνική σημαία, που υψώθηκε από τον ίδιο τον Δήμαρχο του νησιού , που στα διοικητικά όρια του Δήμου του υπάγονται τα Ίμια, γιατί γνωρίζεις ότι στις 29 Δεκεμβρίου 1995 είχε αμφισβητηθεί με ρηματική διακοίνωση από την Τουρκία το ιδιοκτησιακό καθεστώς των νησιών.
Λίγο σοβαρότητα, λίγο Ελληνικό φιλότιμο δεν σου έχει μείνει κύριε Πάγκαλε; Ντροπή !!!
Τα γεγονότα λοιπόν κύριε Πάγκαλε για τα Ίμια, επειδή σκόπιμα τα διαστρεβλώνεις, λέγοντας ασύστολα ψεύδη εξελίχθηκαν ως εξής :
1ον) 25 Δεκεμβρίου 1995 : Το Τουρκικό εμπορικό πλοίο Figan Akat προσάραξε στα αβαθή των νησίδων Ίμια, εντός των Ελληνικών χωρικών υδάτων. Ο πλοίαρχος απέρριψε την προσφερθείσα από τις Ελληνικές αρχές βοήθεια, ισχυριζόμενος ότι βρίσκεται εντός Τουρκικών χωρικών υδάτων.
2ον) 28 Δεκεμβρίου 1995: Μετά από διαβουλεύσεις με την Τουρκική πλοιοκτήτρια εταιρία το πλοίο ρυμουλκήθηκε από Ελληνική εταιρίας ρυμουλκών στο λιμάνι Κιουζούκ.
3ον) 29 Δεκεμβρίου 1995 : Το Τουρκικό Υπουργείο Εξωτερικών επέδωσε στην Ελληνική Πρεσβεία ρηματική διακοίνωση, ισχυριζόμενο ότι τα Ίμια αποτελούν τμήμα της Τουρκικής Επικράτειας και ότι είναι καταχωρημένα στο κτηματολόγιο του χωριού Καράκαγια της Επαρχίας Μούγκλα της Νομαρχίας Αλικαρνασσού (Μπόντρουμ).
4ον) 10 Ιανουαρίου 1996 : Μετά από παρέλευση 12 ημερών η Ελληνική Πρεσβεία με απαντητική ρηματική διακοίνωση , απέκρουσε τους Τουρκικούς ισχυρισμούς, υπογραμμίζοντας ότι βάσει της σειράς διαδοχής των Συνθηκών (Συνθήκη Λωζάνης του 1923, Ιταλοτουρκική Συνθήκη της 4ης Ιανουαρίου του 1932 και του πρόσθετου πρωτοκόλλου της 28ης Δεκεμβρίου 1932 και της Συνθήκης Ειρήνης των Παρισίων του 1947), τα νησιά Ίμια αποτελούν τμήμα των παραχωρηθέντων στην Ελλάδα Δωδ/σων και αποτελούν σαφέστατα Ελληνικό έδαφος.
5ον) 16 Ιανουαρίου 1996: Το Ελληνικό Υπουργείο των Εξωτερικών ζήτησε από το ΓΕΕΘΑ την άμεση λήψη μέτρων αυξημένης επαγρύπνησης σε όλη την περιοχή των Ιμίων.
6ον) 23 Ιανουαρίου 1996 : Συγκλήθηκε σύσκεψη υπό τον Πρωθυπουργό στο πολιτικό του γραφείο με τη συμμετοχή των Υπουργών Εξωτερικών και Δημόσιας τάξης, το αντικείμενο της οποίας δεν ανακοινώθηκε.
7ον) 25 Ιανουαρίου 1996 Ο Δήμαρχος Καλύμνου συνοδευόμενος από τον Διοικητή του Αστυνομικού τμήματος Καλύμνου κ. Γεώργ. Ριόλα επειδή τα Ίμια υπάγονται στα Διοικητικά όρια του Δήμου Καλυμνίων και εποπτεύονται από τον Αστυνομικό Σταθμό Βαθέως, που υπάγεται στο Αστυνομικό τμήμα Καλύμνου, τον καπετάνιο του σκάφους Μιχ Αρβύθη και τον Θεόφ. Μιλάτο, αναρτήσαμε την Ελληνική σημαία στην Ανατολική Ίμια.
8ον) 27 Ιανουαρίου 1996 : Τούρκοι «δημοσιογράφοι» της Εφημερίδας Hurryet, με ελικόπτερο προσγειώθηκαν στην Ανατολική Ίμια, υπέστειλαν την Ελληνική σημαία και ανάρτησαν την Τουρκική.
9ον) 28 Ιανουαρίου : Άγημα του Ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού (περιπολικό Αντωνίου) μετά από εντολή του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας, ανέβηκε στα Ίμια και αφού αφαίρεσε την Τουρκική σημαία, ανύψωσε ξανά την Ελληνική σημαία προς διαφύλαξη της Ελληνικής κυριαρχίας. Παράλληλα κλήθηκαν στο Υπουργείο Εξωτερικών για ενημέρωση οι πρέσβεις των χωρών μελών της Ε.Ε. των ΗΠΑ και της Ρωσίας. Η Ελληνική κυβέρνηση απέρριψε τις Τουρκικές θέσεις.
10ον) 29 Ιανουαρίου : Κλήθηκε στο Τουρκικό Υπουργείο Εξωτερικών ο Έλληνας Πρέσβης στην Άγκυρα και του επιδόθηκε ρηματική διακοίνωση με την οποία αμφισβητείται το νομικό καθεστώς των βραχονησίδων, ζητήθηκε η άμεση απομάκρυνση του στρατιωτικού αγήματος και η υποστολή της σημαίας και πρότειναν διαπραγματεύσεις όχι μόνο για τα Ίμια αλλά γενικά για την οριοθέτηση των θαλάσσιων συνόρων.
11ον) 30 Ιανουαρίου : Και οι δυο χώρες αύξησαν τη ναυτική τους παρουσία με αρκετά πολεμικά πλοία στην ευρύτερη περιοχή των Ιμίων. Ο Έλληνας Πρέσβης στην άγκυρα συναντήθηκε με τον Τούρκο Υφυπουργό Εξωτερικών και αξίωσε τη διακοπή των παραβιάσεων των ελληνικών χωρικών υδάτων και του εναέριου χώρου επισημαίνοντας τον κίνδυνο θερμού επεισοδίου.
Στα πλαίσια της Αμερικανικής εμπλοκής για τη διευθέτηση της υπόθεσης επιδόθηκαν στα υπουργεία των Εξωτερικών των δυο χωρών, Αμερικανικά non papers και υπήρξαν τηλεφωνικές συνεννοήσεις του Προέδρου Μπιλ Κλίντον με τον Έλληνα Πρωθυπουργό Κ. Σημίτη καθώς και των Υπουργών Εξωτερικών και Άμυνας με τους Αμερικανούς ομολόγους του.
12ον) 31 Ιανουαρίου : Τούρκοι καταδρομείς αποβιβάστηκαν στη δυτική Ίμια χωρίς να γίνουν αντιληπτοί από τα περιπλέοντα στην περιοχή Ελληνικά πλοία. Με την αμερικανική διαμεσολάβηση συμφωνήθηκε η διαδικασία της απεμπλοκής και η κατάσταση να επέστρεφε στο status quo ante.
Η διαδικασία απεμπλοκής που συμφωνήθηκε ανακοινώθηκε στις 5.30 το πρωί από την Αθήνα όπου και τελείωνε η σύσκεψη που είχε αρχίσει στη μια το πρωί στο γραφείο του Πρωθυπουργού στη Βουλή και όχι στην αίθουσα επιχειρήσεων στο πεντάγωνο, εκεί όπου συντονίζεται μια κρίση από πολιτικό προσωπικό, που γνωρίζει και σέβεται τον εκ του Συντάγματος θεσμό των Ενόπλων Δυνάμεων και όχι με μια παρέα κομματικών φίλων στο Πολιτικό Γραφείο, που δεν είχε συστήματα επικοινωνιών.
Πριν συμφωνηθεί η διαδικασία απεμπλοκής και ενώ ήταν σε εξέλιξη οι τριγωνικές συνομιλίες Αμερικανών -Ελλήνων -Τούρκων, ελικόπτερο της φρεγάτας Ναβαρίνο, που επιβεβαίωσε την παρουσία των Τούρκων κομάντος στη δυτική Ίμια, έπεσε στη θάλασσα προκαλώντας τον θάνατο τρων τριών αξιωματικών του πολεμικού ναυτικού.
Οι υποπλοίαρχοι Χριστόδουλος Καραθανάσης και Παναγιώτης Βλαχάκος και ο αρχικελευστής Έκτορας Γιαλοψός σφράγισαν με τη ζωή τους την τραγική εκείνη νύχτα.Κύριε Πάγκαλε