Σε νέα φάση φαίνεται ότι μπαίνουν οι σχέσεις της Εκκλησίας με την Πολιτεία, καθώς τα ζητήματα που είχαν προκαλέσει τριγμούς στο παρελθόν επιλύονται σταδιακά. Έτσι, λίγα 24ωρα μετά την απόφαση του ΣτΕ αναφορικά με το μάθημα των θρησκευτικών, η κυβέρνηση προσανατολίζεται στην μην αναθεώρηση του «Άρθρου 3″ του Συντάγματος που αφορά στις σχέσεις Πολιτείας -Εκκλησίας, ενώ αντίστοιχος προβληματισμός φαίνεται ότι η υπάρχει και για τα άρθρα του Ποινικού Κώδικα που αναθεωρήθηκαν πριν τις εκλογές και αφορούν στην περιύβριση νεκρών και καθύβριση της Θρησκείας.
Σήμερα κατά την πρώτη συνεδρίαση της Επιτροπής Αναθεώρησης του Συντάγματος θα γίνει «Συζήτηση επί της αρχής των αναθεωρητέων διατάξεων», ενώ βάσει του προγράμματος θα ακολουθήσει συζήτηση για το θέμα των σχέσεων Εκκλησίας και Πολιτείας.
Πάντως χθες, με συνέντευξή του στο ΣΚΑΙ ο Πρόεδρος της Βουλής, Κωνσταντίνος Τασούλας υπογράμμισε ότι το επίμαχο «Άρθρο 3″ δεν θα τεθεί προς αναθεώρηση»
«Τολμώ μία πρόβλεψη επειδή υπάρχει εκπεφρασμένη άποψη για τις διατάξεις που αλλάζουν το άρθρο τρία του Συντάγματος που αναφέρεται στις σχέσεις Πολιτείας και Εκκλησίας, που στην πραγματικότητα δεν αφορά στις σχέσεις Πολιτείας και Εκκλησίας αλλά αφορά στις σχέσεις του Οικουμενικού Πατριαρχείου με την Ελλαδική Εκκλησία, αυτή είναι η κυριολεξία του περιεχομένου του άρθρου τρία, εν πάσει περιπτώσει. Φαίνεται ότι αυτό το άρθρο δεν θα τεθεί στην αναθεώρηση και υπάρχουν συγκεκριμένοι λόγοι που το υπαγορεύουν αυτό» όπως ανέφερε με έμφαση, μεταξύ άλλων, ο Πρόεδρος της Βουλής. Ακούστε το σχετικό απόσπασμα:
Αξίζει να σημειωθεί πάντως, ότι κατά την παρουσίαση των θέσεων του για την αναθεώρηση του Συντάγματος ο ΣΥΡΙΖΑ άφησε περιθώρια συμφωνίας σε κάποα θέματα. Ένα πεδίο συναινέσεων θα μπορούσε να είναι κατά τον ΣΥΡΙΖΑ ο διαχωρισμός των ρόλων Εκκλησίας και κράτους, που γίνεται ιδιαίτερα επίκαιρος λόγω της πρόσφατης απόφασης του ΣτΕ. Μάλιστα, στη συνέντευξη σημειώθηκε ότι ο διαχωρισμός κράτους – Εκκλησίας είναι εμβληματικό, αλλά όχι το μοναδικό παράδειγμα.
Τί λέει το ‘Αρθρο 3: (Σχέσεις Εκκλησίας και Πολιτείας)
1. Eπικρατούσα θρησκεία στην Eλλάδα είναι η θρησκεία της Aνατολικής Oρθόδοξης Eκκλησίας του Xριστού. H Oρθόδοξη Eκκλησία της Eλλάδας, που γνωρίζει κεφαλή της τον Kύριο ημών Iησού Xριστό, υπάρχει αναπόσπαστα ενωμένη δογματικά με τη Mεγάλη Eκκλησία της Kωνσταντινούπολης και με κάθε άλλη ομόδοξη Eκκλησία του Xριστού τηρεί απαρασάλευτα, όπως εκείνες, τους ιερούς αποστολικούς και συνοδικούς κανόνες και τις ιερές παραδόσεις. Eίναι αυτοκέφαλη, διοικείται από την Iερά Σύνοδο των εν ενεργεία Aρχιερέων και από τη Διαρκή Iερά Σύνοδο που προέρχεται από αυτή και συγκροτείται όπως ορίζει ο Kαταστατικός Xάρτης της Eκκλησίας, με τήρηση των διατάξεων του Πατριαρχικού Tόμου της κθ΄ (29) Iουνίου 1850 και της Συνοδικής Πράξης της 4ης Σεπτεμβρίου 1928.
2. Tο εκκλησιαστικό καθεστώς που υπάρχει σε ορισμένες περιοχές του Kράτους δεν αντίκειται στις διατάξεις της προηγούμενης παραγράφου.
3. Tο κείμενο της Aγίας Γραφής τηρείται αναλλοίωτο. H επίσημη μετάφρασή του σε άλλο γλωσσικό τύπο απαγορεύεται χωρίς την έγκριση της Aυτοκέφαλης Eκκλησίας της Eλλάδας και της Mεγάλης του Xριστού Eκκλησίας στην Kωνσταντινούπολη.