Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται το διπλωματικό θρίλερ για το ιρανικό δεξαμενόπλοιο Adrian Darya (πρώην Grace 1), που πλέει στη Μεσόγειο επιδιώκοντας ανεφοδιασμό και μεταφόρτωση των βαρελιών πετρελαίου σε άλλο τάνκερ. Οι ΗΠΑ διαμηνύουν σε ολοένα και αυστηρότερους τόνους πως όποιος παράσχει βοήθεια θα αντιμετωπίσει κυρώσεις. H Αθήνα επιμένει ότι δεν έχει λάβει κανένα αίτημα εισόδου σε ελληνικό λιμάνι.
Μιλώντας στο ειδησεογραφικό πρακτορείο Reuters αξιωματούχος του Στέιτ Ντιπάρτμεντ υπογράμμισε πως ο ναυτιλιακός τομέας «έχει ειδοποιηθεί πως θα εφαρμόσουμε με επιθετικό τρόπο τις κυρώσεις των ΗΠΑ» για όσους προσφέρουν βοήθεια στο πλοίο. Συμπλήρωσε δε ότι η Ουάσιγκτον έχει προειδοποιήσει διάφορες χώρες να μην επιστρέψουν στο δεξαμενόπλοιο να ελλιμενιστεί.
Δεδομένα εξειδικευμένων ιστοτόπων παρακολούθησης πλοίων καταγράφουν πως το τάνκερ πλέει στη Μεσόγειο και έχει χαράξει πορεία προς την Ελλάδα και συγκεκριμένα προς το λιμάνι της Καλαμάτας. Ωστόσο, ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, σε συνέντευξή του σε γαλλικό τηλεοπτικό δίκτυο είπε ότι «το σκάφος δεν κατευθύνεται προς την Ελλάδα και δεν έχουμε αίτημα άδειας εισόδου σε ελληνικό λιμάνι».
Με τον δημοσιογράφο να επιμένει ότι σε ιστοσελίδα ναυτικής κυκλοφορίας φαίνεται να έχει χαράξει ρότα για την Ελλάδα και φαίνεται να υπάρχουν πιέσεις από τις ΗΠΑ, ο κ. Μητσοτάκης σημείωσε πως «πρόκειται για ένα πολιτικό ζήτημα», επαναλαμβάνοντας πως «από όσα γνωρίζουμε έως τώρα αυτό το σκάφος δεν κατευθύνεται προς ελληνικό λιμάνι». Αναφερόμενο στην αμερικανική θέση, σχολίασε πως «είναι πολύ γνωστή και είναι μία γενική θέση σε ένα γενικό ζήτημα».
Σύμφωνα με πληροφορίες της WSJ, που επικαλείται καλά πληροφορημένες πηγές, το ιρανικό τάνκερ σχεδίαζε να πιάσει λιμάνι στην Καλαμάτα, προκειμένου να ανεφοδιαστεί σε τρόφιμα και καύσιμα, αλλά και να προσλάβει νέο προσωπικό. Στόχος του ήταν να μεταφέρει το πετρέλαιο σε άλλο δεξαμενόπλοιο. Όπως εξηγούσαν οι ίδιες πηγές το πλοίο πρέπει να ξεφορτώσει στη Μεσόγειο, αφού το φορτίο του είναι υπερβολικά βαρύ για να περάσει από τη Διώρυγα του Σουέζ και να φτάσει στο Ιράν.
Ωστόσο τόσο ελληνικές όσο και κυπριακές ναυτιλιακές εταιρείες αρνούνται να του προσφέρουν την όποια βοήθεια, μετά τις προειδοποιήσεις του Στέιτ Ντιπάρτμεντ.