Σε εκπομπή του με θέμα την “Aντιδικία για το θέμα της λεηλασίας στην Ακρόπολη” το δημόσιο γερμανικό ραδιόφωνο (Deutshclandfunk) μετέδωσε συνέντευξη με τον διευθυντή του Μουσείου. Στη ιστοσελίδα του αναφέρονται τα εξής:
“Κάποτε, τα γλυπτά κοσμούσαν τον Παρθενώνα στην Ακρόπολη, έως ότου ο Λόρδος Τόμας Έλγιν τα μετέφερε από την Αθήνα στο Λονδίνο πριν από 200 χρόνια. Ο Δημήτριος Παντερμαλής, διευθυντής του Μουσείου Ακρόπολης, λέει στο γερμανικό ραδιόφωνο: “Η πλήρης επιστροφή είναι η μόνη λύση. Πρέπει να συνενωθεί ό,τι είναι αναπόσπαστα δεμένο με τον μνημείο”.
Η σύντομη ονομασία για περισσότερα από 50 μαρμάρινα γλυπτά και ανάγλυφα που κάποτε κοσμούσαν τον Παρθενώνα στην Ακρόπολη και τα οποία μετέφερε ο Βρετανός Λόρδος Τόμας Έλγιν στις αρχές του 19ου αιώνα από την Αθήνα στο Λονδίνο είναι “Ελγίνεια Μάρμαρα”.
Τα πούλησε στο Βρετανικό Μουσείο για ένα κλάσμα της τιμής που είχε πληρώσει στις οθωμανικές αρχές. Το γεγονός ότι τη ζωφόρο δεν μπορεί να την θαυμάσει κανείς στο σύνολό της είναι από καιρό αιτία εκστρατείας για την επιστροφή τους αλλά και αιτία νομικών διαφορών μεταξύ Ελλάδας και Μεγάλης Βρετανίας.
Το Βρετανικό Μουσείο δεν έχει την αρμοδιότητα να αποφασίσει – πρέπει να το κάνει το Κοινοβούλιο -, αλλά οι πρόσφατες δηλώσεις του διευθυντή του Χάρτβιχ Φίσερ σε ελληνική εφημερίδα πυροδότησαν τη συζήτηση για την απαίτηση της επιστροφής των έργων τέχνης. Σύμφωνα με αυτές, ο κ. Φίσερ δεν θα έστελνε τους πολιτιστικούς θησαυρούς ούτε καν ως δάνειο στην Αθήνα.
Για τον Δημήτριο Παντερμαλή, επικεφαλής του Μουσείου της Ακρόπολης, όμως, το θέμα είναι σαφές: “Το Βρετανικό Μουσείο δεν είναι ο ιδιοκτήτης των γλυπτών”. Γι’ αυτό δεν τίθεται θέμα δανεισμού τους, αλλά επιστροφής τους.
Το γεγονός ότι τα γλυπτά αποχωρίστηκαν για να εκτεθεί ένα μέρος στο Λονδίνο “δεν ήταν ο κατάλληλος τρόπος μεταχείρισης για το μνημείο διότι είναι αναπόσπαστο μέρος του”, όπως είπε ο κ. Παντερμαλής, ο οποίος πρόσθεσε στη συνέχεια ότι “το Μουσείο του θα προσέφερε ευχαρίστως κάτι στους Λονδρέζους ως αντάλλαγμα”.