Eορτάστηκε ο Απόστολος και Ευαγγελιστής Ματθαίος στην ομώνυμη ενορία και κωμόπολη της Μέσης Κέρκυρας στην οποία λειτούργησε και ομίλησε ο Σεβ. Μητροπολίτης Κερκύρας, Παξών και Διαποντίων Νήσων κ. Νεκτάριος. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο πανηγυρίζων Ιερός Ναός κατακλύστηκε από πλήθος πιστών και ιδιαιτέρως από νέους σε ηλικία ανθρώπους. Στην ομιλία του ο Σεβ. έλαβε αφορμή από το αποστολικό ανάγνωσμα της εορτής και συγκεκριμένα από την προς Ρωμαίους επιστολή του Αποστόλου Παύλου. Σε αυτήν υπογραμμίζεται προς τους Ρωμαίους ότι η γραφή λέγει «Πᾶς ὁ πιστεύων ἐπί τῷ Θεῷ οὐ καταισχυνθήσεται», εννοώντας ότι δεν υπάρχουν πιστεύοντες μόνο στους Ιουδαίους. Πιστεύοντες μπορεί να υπάρχουν και στους Έλληνες, δηλαδή τους Χριστιανούς οι οποίοι προέρχονται εκ των ειδωλολατρών. Ο καθένας που μπορεί να επικαλεστεί το όνομα του Κυρίου, «σωθήσεται». Πρωτίστως όμως, είτε οι εξ Ιουδαίων, είτε οι εξ Ελλήνων, χρειάζεται να φθάσουν στην κατάσταση της αληθινής πίστεως. Προκειμένου να φθάσει κάποιος στην πίστη, χρειάζεται να την διδαχθεί από κάποιον ο οποίος έχει ειδική εντολή από το Θεό. Αυτοί οι οποίοι έχουν αυτήν την ειδική εντολή από το Θεό είναι οι εκλεγμένοι Απόστολοί του, οι οποίοι έχουν και την ευθύνη της διδαχής. Ένας λοιπόν εξ αυτών των Αποστόλων είναι και ο σήμερον τιμώμενος Ευαγγελιστής και Απόστολος Ματθαίος, τον οποίο ο Κύριός μας Ιησούς Χριστός τον κάλεσε από το τελώνιον όπου και τον συνάντησε να τον ακολουθήσει. Ο δε Ματθαίος, χωρίς να ερωτήσει ή να εξερευνήσει το είδος της πρόσκλησης, εγκατέλειψε το τελώνιον και ακολούθησε ευχαρίστως τον Ιησού. Κοντά στον Κύριό μας γέμισε από τη χάρη του Θεού, όχι μόνο κατά την ημέρα της Πεντηκοστής, αλλά και κάθ’ όλη τη διάρκεια της συμπορεύσεως στο ευαγγελικό έργο του Ιησού Χριστού. Ο Κύριός μας κάλεσε τον Ματθαίο από ένα επάγγελμα αμαρτωλό, καθώς εξασκούσε την καταπίεση και τη βία στους συνανθρώπους του. Ένα επάγγελμα το οποίο δεν είχε ίχνος αγάπης και ευσπλαχνίας. Όμως, ο Κύριός μας διέκρινε στο πρόσωπο του Ευαγγελιστού άλλα στοιχεία, πνευματικά. Για αυτό το λόγο, τον προσκάλεσε ώστε να ζήσει τη ζωή της πνευματικής ελευθερίας. Τη ζωή της Αλήθειας. Τη ζωή της απεξάρτησης από οτιδήποτε γήινο το οποίο τον κρατούσε. Ο Ματθαίος όχι μόνο ανταποκρίθηκε, αλλά συνέγραψε και το Ευαγγέλιόν του διασώζοντας όλη την επίγεια ζωή του Ιησού στη δράση και στην αποστολή του. Στο μαρτύριο και στην Ανάστασή Του. Στην Ανάληψη και στην Πεντηκοστή. Αφού ο ίδιος έγινε μέτοχος όλων των θαυμαστών γεγονότων, τα περιέσωσε και μας τα προσφέρει για να μπορέσουμε και εμείς να στηρίξουμε την πίστη μας στον αληθινό Θεό. Με αυτήν την πίστη μπορούμε να προχωρήσουμε στην εν Χριστώ ζωή απεκδυόμενοι κάθε τι, είτε υλικόν, είτε πνευματικόν το οποίο μας δεσμεύει στα γήινα και δεν μας επιτρέπει να έχουμε την πλήρη κοινωνία, πρώτον της αγάπης με τον αληθινό Θεό και συνάνθρωπο και δευτερευόντως να φθάσουμε στη θέωση. Ο Απόστολος Ματθαίος λοιπόν γίνεται ο διδάσκαλός μας, καθώς ο Απόστολος Παύλος έρχεται και μας υπογραμμίζει ότι η πίστις δια της ακοής και της διδαχής στερεώνεται στον καθένα μας. Εμείς έχουμε ζώσα τη διδαχή και το κήρυγμα του Αποστόλου και Ευαγγελιστού Ματθαίου. Στη σημερινή εποχή λοιπόν της άρνησης των πάντων, της δήθεν προοδευτικής εποχής η οποία συνιστά την απόρριψη του Θεού, ο σύγχρονος άνθρωπος προσκρούει επάνω στην ίδια του την άρνηση ως να προσκρούει σε έναν ογκόλιθο κατασυντρίβοντας τον εαυτό του. Αυτό συμβαίνει είτε το θέλει, είτε δεν το θέλει ο σύγχρονος άνθρωπος καθώς ο ίδιος ο Θεός, αποκαλυπτόμενος σε εμάς, στην ανθρωπότητα, μας συστήθηκε ως ο «Ών», δηλαδή ο «Υπάρχων». Εκείνος λοιπόν ο οποίος Τον αρνείται, ουσιαστικά αρνείται τον ίδιο του τον εαυτό, διότι ο Θεός είναι ο «Ών». Αυτόν λοιπόν τον όντα Θεό, τον κήρυξε ο Απόστολος και Ευαγγελιστής Ματθαίος. Εάν θελήσουμε να γνωρίσουμε αυτόν τον αληθινό Θεό μπορούμε να ανατρέξουμε στο Ευαγγέλιόν του. Συστήνουμε, πατρικά, η μελέτη των γραφών και των Ευαγγελίων να είναι η καθημερινή μας πνευματική τροφή. Aς θυμηθούμε το Δαυίδ ο οποίος λέγει, «ὡς γλυκέα τῷ λάρυγγί μου τὰ λόγιά σου, ὑπὲρ μέλι τῷ στόματί μου».
Στο τέλος της Θείας Λειτουργίας, ο Σεβ. αφού χειροθέτησε εις αναγνώστην τον ιεροψάλτη του Ιερού Ναού, ευχαρίστησε τον εφημέριο και αρχιερατικό επίτροπο της περιοχής, π. Σπυρίδωνα Λέση μαζί με τους συνεργάτες του, τη χορωδία του Ιερού Ναού αλλά και το πολυπληθές εκκλησίασμα για τη συμμετοχή τους και την αρτιότητα της πανηγύρεως.