Με οδικό χάρτη τον «Αιώνα της Τουρκίας», η κυβέρνηση Ερντογάν προχώρησε σε μία εκπαιδευτική μεταρρύθμιση. Το υπουργείο Παιδείας, προέβη στη αναθεώρηση του προγράμματος σπουδών, το οποίο καλύπτει το πρόγραμμα μαθητών του δημοτικού, του γυμνασίου και του Λυκείου. Συγκεκριμένα, για πρώτη φορά οι μαθητές θα λάβουν νέα σχολικά βιβλία για να μάθους όρους όπως η «Γαλάζια Πατρίδα» (Mavi Vatan στα τούρκικα) , Θάλασσα των Νήσων, Πατρίδα των Αιθέρων, όροι που θα αποτελέσουν τη νέα τάξη πραγμάτων στην εκπαίδευση των μαθητών. Σημειώνεται ότι στη σύνθεση του χάρτη που παρουσιάζεται στους μαθητές δεν εμφανίζεται το Αιγαίο Πέλαγος κομμένο στη μέση. Η λέξη γαλάζια Πατρίδα τοποθετείται στον χάρτη πάνω από την Τουρκία, όχι όπως φαινόταν πίσω από την ομιλία του Ερντογάν. Ωστόσο, σύμφωνα με τα τουρκικά σχολικά βιβλία που διαβάζουν μαθητές 14 ετών, της ενάτης τάξης δίνεται η εξής άσκηση: Να δοθούν παραδείγματα του αγώνα της Τουρκίας ενάντια στις άδικες διεκδικήσεις που αγνοούν τα νόμιμα και γεωγραφικά συμφέροντα της χώρας στο Αιγαίο και την Ανατολική Μεσόγειο. Το Αιγαίο αναφέρεται παρότι το Υπουργείο Παιδείας είχε ζητήσει να γράφεται ως θάλασσα των Νήσων. Επίσης, γίνεται λόγος για Ουράνια Πατρίδα. Η Γαλάζια Πατρίδα σύμφωνα με το βιβλίο περιλαμβάνει τις θαλάσσιες περιοχές διευθύνης της Τουρκίας που κηρύχθηκαν σύμφωνα με το Διεθνές Δίκαιο, όπως και σύμφωνα με τα δικαιώματα και τα συμφέροντα της Τουρκίας.
Τουρκία: Σε ποιο μάθημα θα μαθαίνουν για την Γαλάζια Πατρίδα
Βάσει του δημοσιεύματος της Hurriyet Daily News, το νέο εκπαιδευτικό πρόγραμμα προβλέπει ότι στην Γεωγραφία και συγκεκριμένα στην 9η τάξη θα «τονίζεται η σημασία των χαρακτηριστικών τοποθεσίας της Τουρκίας, θα συζητιούνται επίσης χάρτες που σχετίζονται με τη “Γαλάζια Πατρίδα” και την “Πατρίδα των Αιθέρων”». Σε ότι αφορά τη 10η τάξη, το νέο εκπαιδευτικό πρόγραμμα προβλέπει ότι «θα πρέπει να εξηγούνται «η “Γαλάζια Πατρίδα” (Μαύρη Θάλασσα, Μεσόγειος, Θάλασσα των Νησιών (σ.σ. Αιγαίο), Θάλασσα του Μαρμαρά}, οι λόγοι για τους οποίους η Τουρκία δεν είναι συμβαλλόμενο μέρος στη Σύμβαση του ΟΗΕ για το Δίκαιο της Θάλασσας, τα δικαιώματά της στα διεθνή ύδατα σήμερα και στο μέλλον. Επίσης μπορεί να διερευνηθεί το έργο ύδρευσης με την “ΤΔΒΚ”. Οι πληροφορίες που συλλέγονται, οργανώνονται και αναλύονται. Αυτές οι πληροφορίες εξετάζονται στον χάρτη». Στο ίδιο πλαίσιο, το πρόγραμμα του τουρκικού υπουργείου Παιδείας προβλέπει, επίσης, για τη 10η και 11η τάξη ότι θα πρέπει «να τονίζονται οι ιστορικοί δεσμοί και οι κοινωνικοπολιτισμικές σχέσεις της Τουρκίας με τα τουρκικά κράτη στο Τουρκεστάν και την ΤΔΒΚ. Σε αυτή τη διαδικασία, μπορούν να πραγματοποιηθούν εικονικά ταξίδια στις χώρες που εμπίπτουν στο πεδίο της καρδιάς και της διάδοσης του τουρκικού πολιτισμού. Με βάση τα ευρήματα που προέκυψαν, μπορούν να δημιουργηθούν ταξιδιωτικά/προωθητικά άρθρα και παρουσιάσεις που καλύπτουν αυτούς τους τομείς».