Ο Μητροπολίτης Βεροίας, Ναούσης και Καμπανίας κ. Παντελεήμων πραγματοποίησε χθες διαδικτυακή ομιλία στη σειρά των εκπομπών «Επισκοπικός Λόγος» και ανέπτυξε το θέμα: «Η αρχή της σωτηρίας».
«Η παρουσία του αγίου Ιωάννου του βαπτιστού ως Προδρόμου του Κυρίου, ως αυτού δηλαδή, ο οποίος είχε την αποστολή να ετοιμάσει με το κήρυγμα της μετανοίας «την οδόν του Κυρίου», αποτελεί τμήμα του σχεδίου της θείας οικονομίας για τη σωτηρία του ανθρώπου», είπε μεταξύ άλλων ο Σεβασμιώτατος.
Ο διαδικτυακός «Επισκοπικός Λόγος» μεταδίδεται κάθε Πέμπτη στις 7:00 μ.μ. στην ιστοσελίδα της Ιεράς Μητρόπολης, στην αντίστοιχη σελίδα στο Facebook, στο κανάλι στο Youtube καθώς και στον ραδιοφωνικό σταθμό της Ιεράς Μητρόπολης «Παύλειος Λόγος 90.2 FM».
Η ομιλία του Μητροπολίτη Βεροίας:
Πριν από λίγες ημέρες εορτάσαμε τη μεγάλη δεσποτική εορτή της θείας Επιφανείας, της φανερώσεως δηλαδή της Παναγίας Τριάδος στα ρείθρα του Ιορδάνη κατά τη βάπτιση του Χριστού από τον άγιο Ιωάννη τον Πρόδρομο.
Ο τίμιος Πρόδρομος, αν και κατά σάρκα συγγενής του Κυρίου, καθώς η μητέρα του, η Ελισάβετ, ήταν εξαδέλφη της Παναγίας, δεν είχε γνωρίσει ποτέ μέχρι την ημέρα της βαπτίσεώς του τον Χριστό. Εκείνος ζούσε ως ασκητής στην έρημο του Ιορδάνου και καλούσε τους ανθρώπους να μετανοήσουν, προτρέποντάς τους: «Μετανοείτε, ήγγικε γαρ η βασιλεία των ουρανών».
Η ασκητικότητα της ζωής του και το κήρυγμά του είλκυε πολλούς Εβραίους, οι οποίοι πήγαιναν να ακούσουν το κήρυγμά του και ζητούσαν να εξομολογηθούν τις αμαρτίες τους και να λάβουν το βάπτισμα της μετανοίας, που τελούσε ο τίμιος Πρόδρομος στον Ιορδάνη, προετοιμάζοντας τους ανθρώπους για να ακούσουν και να πιστεύσουν τον Χριστό.
Ο ίδιος ο τίμιος Πρόδρομος, μάλιστα, έλεγε ότι είχε λάβει από τον Θεό την πληροφορία, ότι σε όποιον δει, κατά τη διάρκεια της βαπτίσεώς του, να κατεβαίνει το Πνεύμα το άγιο και να παραμένει, αυτός είναι ο Μεσσίας και Λυτρωτής του κόσμου, που θα βαπτίσει τους ανθρώπους εν πνεύματι αγίω.
Και δεν είχε μόνο αυτήν την πληροφορία ο τίμιος Πρόδρομος, αλλά και όταν ο Χριστός πήγε να τον συναντήσει για να βαπτισθεί, εκείνος αισθάνθηκε ότι είναι ο Μεσσίας και έσπευσε να τον προϋπαντήσει, λέγοντάς του ότι δεν έχει ανάγκη Εκείνος να βαπτισθεί από τα χέρια του, αλλά ο ίδιος, καθώς δεν είναι άξιος να λύσει ούτε τον ιμάντα των υποδημάτων του.
Στην επιμονή όμως του Χριστού και στο επιχείρημα που προέβαλε ότι «πρέπον εστίν ημίν πληρώσαι πάσαν δικαιοσύνην», ότι δηλαδή είναι σωστό να τηρήσει όλες τις προϋποθέσεις και να εφαρμόσει τον νόμο, ο άγιος Ιωάννης ο Πρόδρομος δέχθηκε να βαπτίσει τον Χριστό, αν και ήξερε ότι ήταν απολύτως αναμάρτητος. Γι᾽ αυτό, «βαπτισθείς», όπως γράφει ο ιερός ευαγγελιστής Ματθαίος, ο Χριστός «ευθύς ανέβη από του ύδατος».
Και τότε άνοιξαν οι ουρανοί και είδε ο τίμιος Πρόδρομος το Πνεύμα το Άγιο «καταβαίνον ωσεί περιστερά» και άκουσε τη φωνή του Θεού να διακηρύσσει ότι «ούτός εστιν ο υιός μου ο αγαπητός, εν ω ηυδόκησα». Έτσι έλαβε ο άγιος Ιωάννης ο Πρόδρομος και την επιβεβαίωση ότι αυτός, τον οποίο εβάπτισε, ήταν «ο αμνός του Θεού», όπως θα τον συστήσει την επαύριο και στους μαθητές του.
Η παρουσία του αγίου Ιωάννου του βαπτιστού ως Προδρόμου του Κυρίου, ως αυτού δηλαδή, ο οποίος είχε την αποστολή να ετοιμάσει με το κήρυγμα της μετανοίας «την οδόν του Κυρίου», αποτελεί τμήμα του σχεδίου της θείας οικονομίας για τη σωτηρία του ανθρώπου.