Ποιος είπε ότι εν έτει 2018 έχει επιτευχθεί μισθολογική ισότητα μεταξύ ανδρών και γυναικών; Μια ματιά στα στοιχεία που προέρχονται από τον χώρο της τέχνης είναι αρκετά όχι μόνο για να πείσουν για το αντίθετο, αλλά και για να προβληματίσουν τους ιθύνοντες.
«Πρωταθλητής» στην άνιση μεταχείριση των εργαζομένων του είναι ο οίκος δημοπρασιών Bohnams με το χάσμα στις αμοιβές ανδρών και γυναικών να φτάνει το 36,7%. Ακολουθεί ο οίκος Christie’s με 25% και στην τρίτη θέση είναι οι Sotheby’s με 22,2%. Τα στοιχεία προκύπτουν βάσει των μέσων ωριαίων αποδοχών και συμπεριλαμβάνουν και τους εργαζομένους που δεν έχουν πλήρες ωράριο, η πλειονότητα των οποίων είναι γυναίκες.
Ενδιαφέρον είναι δε, ότι στα υψηλότερα αμειβόμενα κλιμάκια οι γυναίκες είναι σαφώς λιγότερες. Στους Bohnams επί παραδείγματι μόλις το 27% των υψηλά αμειβόμενων εργαζομένων είναι γυναίκες
«Υπάρχουν προφανώς ακόμα πολλά που θα πρέπει να κάνουμε», δηλώνει εκπρόσωπος του οίκου υποστηρίζοντας ότι η εταιρεία προσπαθεί να εξισορροπήσει τον μεγαλύτερο αριθμό ανδρών σε πολύ υψηλές θέσεις. «Φέτος δύο γυναίκες έχουν διοριστεί ως παγκόσμιοι επικεφαλής τμήματος των Bohnams», συνεχίζει.
Στους Sotheby’s η εικόνα που διαγράφεται είναι κάπως καλύτερη, με τις γυναίκες να καλύπτουν το 47.6% των υψηλά αμειβόμενων στελεχών, ποσοστό που στους Christie’s πέφτει στο 43%.
Το Μουσείο Βικτορίας και Αλβέρτου πληρώνουν τις εργαζόμενες γυναίκες κατά 7,2% λιγότερο από τους άνδρες, ενώ στη Βασιλική Ακαδημία Τεχνών η διαφορά μειώνεται στο 1%. Το κλίμα φαίνεται να αντιστρέφεται στο Βρετανικό Μουσείο με τις γυναίκες να κερδίζουν κατά 4% περισσότερα χρήματα από τους άνδρες, όπως και στο μουσείο Τέιτ, όπου οι γυναίκες όχι μόνο έχουν μεγαλύτερο εισόδημα κατά 2,4%, αλλά αποτελούν και το 70% των υψηλά αμειβόμενων στελεχών.