Υπερεμβόλιο κατά της γρίπης από ερευνητές στην Αυστραλία!

22/02/2019 - 13:30

Στο στόχαστρο επιστημονικής ομάδας του κορυφαίου Ινστιτούτου Doherty στη Μελβούρνη της Αυστραλίας έχουν μπει καιρό τώρα οι ιοί της γρίπης, που κάθε χρόνο στοιχίζουν τη ζωή σε χιλιάδες ανθρώπους σε όλο τον κόσμο. Οι έρευνες απέδωσαν καρπούς αφού οι επιστήμονες κατάφεραν να δημιουργήσουν ένα υπερεμβόλιο που θα σώσει ζωές! Με επικεφαλής την καθηγήτρια Κάθριν Κετζιέρσκα, η ερευνητική ομάδα στην οποία συμπεριλαμβάνεται και ο Έλληνας επιστήμονας δρ Μάριος Κουτσάκος, χρησιμοποίησε πρωτοποριακές μεθόδους για να εντοπίσει και να αντιμετωπίσει τα φονικά κύτταρα T-cells που ανιχνεύονται σε όλους τους ιούς της γρίπης.

Αν και οι ιοί της γρίπης μεταλλάσσονται συνέχεια, η ομάδα της Κετζιέρσκα ανακάλυψε μέρη τους που δεν έχουν αλλάξει για περισσότερο από έναν αιώνα και έτσι προχώρησε στη δημιουργία του υπερεμβολίου!

Όπως δήλωσε η καθηγήτρια στο SBS Greek, ανάλογα με το ανοσοποιητικό σύστημα του ασθενούς, το νέο εμβόλιο θα μπορεί να χορηγείται περίπου κάθε δέκα χρόνια ενώ δεν αποκλείεται σε κάποιες περιπτώσεις να αρκεί μόνο μια εφαρμογή του.

Δρ Μάριος Κουτσάκος και δρ Κάθριν Κετζιέρσκα (φωτ.: doherty.edu.au)

Ωστόσο, η δρ Κετζιέρσκα τόνισε ότι το νέο υπερεμβόλιο, όταν αρχίσει να χορηγείται, θα είναι αποτελεσματικό για το μισό πληθυσμό του πλανήτη που φιλοξενεί τα φονικά κύτταρα T-cells, λόγω των ιδιομορφιών που υπάρχουν στο DNA του κάθε ανθρώπου.

Ακούστε το ρεπορτάζ του SBS Greek

Παρά την επισήμανση της επιστημονικής ομάδας για την περιορισμένη αποτελεσματικότητα του υπερεμβολίου σε όλο τον πληθυσμό της Γης, οι δημοσιογράφοι του SBS Greek Γκάρεθ Μπόρχαμ και Στέργος Καστελλορίου σημειώνουν πως η ανακάλυψη εκτιμάται ότι θα αλλάξει τον τρόπο καταπολέμησης των επιδημιών γρίπης σε παγκόσμιο επίπεδο.