Στην επικαιρότητα επανήλθε ξανά το ζήτημα της ευθανασίας. Σε τηλεοπτική εκπομπή φιλοξενήθηκε ο θεολόγος Θεόδωρος Κυριακού ο οποίος εξέφρασε την άποψη ότι η Κύπρος ζει την δική της εποχής νεωτερικότητας. «Υπάρχουν δύο βασικά χαρακτηριστικά. Η αυτονομία από τις παραδοσιακές αξίες και η θεοποίηση του ατομικού δικαιώματος». Συμπλήρωσε ότι «αυτό που βλέπουμε κατά παράδοξο τρόπο στην Κύπρο είναι ότι πολιτικά η δεξιά και η αριστερά συμφωνούν σε αυτό το θέμα. Γίνονται ουραγοί της νεωτερικότητας. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την προώθηση νομοθεσιών υπέρ της ευθανασίας». Στη συνέχεα εξήγησε γιατί η Εκκλησία είναι κατά της ευθανασίας. «Έχει στον πυρήνα της το στοιχείο της αυτονόμησης του ανθρώπου από τον Θεό. Μέχρι τώρα λέγαμε ότι ο θάνατος βρίσκεται στα χέρια του Θεού. Τώρα παρεμβαίνουμε και έχουμε αυτονομηθεί από τον Θεό με αποτέλεσμα να αποφασίζουμε οι ίδιοι για τον θάνατο». «Στην ευθανασία υπάρχει το στοιχείο της αυτοκτονίας». Ακόμη, ανέφερε ότι μέσα στην ουσία της ευθανασίας υπάρχει το στοιχείο της αυτοκτονίας. «Ο άνθρωπος θα αποφασίζει για την ζωή του», είπε. Εξήγησε ότι για την Εκκλησία υπάρχει η ποιμαντική του πόνου και είναι κάθετη στο θέμα της αυτοκτονίας. «Αναφέρθηκαν 30 περιπτώσεις Κυπρίων που πήγαν στην Ελβετία και επέλεξαν την ευθανασία. Υπάρχουν πολύ περισσότεροι Κύπριοι που έχουν αυτοκτονήσει». Πρόσθεσε ότι η Εκκλησία έχει τη δικής ευχή ευθανασίας. «Απευθύνεται στον Θεό και ζητά να συντομεύσει τον χρόνο της δοκιμασίας των ανθρώπων. Όμως σε καμία περίπτωση, στον θάνατο ο άνθρωπος δεν μπορεί να αυτονομηθεί από τον Θεό. Είναι μια έκφραση αθεΐας». Ο κ. Κυριακού ανέφερε ότι το πρώτο που ενδιαφέρει την Εκκλησία είναι η σωτηρία του ανθρώπου και έχει σχέση με τον Θεό. Συνεχίζοντας ανέφερε ότι «η κ. Χαραλαμπίδου αναφέρθηκε σε δύο χώρες όπως είναι η Πορτογαλία και η Ισπανία οι οποίες υιοθέτησαν την ευθανασία και θεωρούνται θρησκευόμενες χώρες. Να μάθε η κα. Χαραλαμπίδου ότι οι δύο αυτές χώρες είναι οι πλέον σημαντικότερες στη νεωτερικότητα». Πρόσθεσε ότι εκτός από την Επιτροπή Βιοηθικής υπάρχει ακόμη μια Επιτροπή στην οποία συμμετέχει ο Σύνδεσμος Ασθενών. «Είναι ενάντια στην ευθανασία γιατί θεωρούν ότι η ιατρική θεραπεύει και δεν τερματίζει ζωές». Επεσήμανε ότι η ευθανασία είναι ένας θάνατος εν απουσία του Θεού. «Είναι ένας θάνατος για τον οποίο αποφασίζουμε εμείς». Τέλος, ανέφερε ότι η συμβολή της Εκκλησίας πρέπει να είναι πρακτική και δεν μπορεί να είναι κάτι άλλο εκτός από την ανακουφιστική ιατρική.
ΠΗΓΗ sigmalive.com