Στη βορειοδυτική Τουρκία, στην Αδριανούπολη, στην οποία συχνάζουν Έλληνες και Βούλγαροι τουρίστες που αναζητούν φθηνότερα προϊόντα λόγω της αστάθειας των συναλλαγματικών ισοτιμιών που οδήγησα στην πτώση της τουρκικής λίρας, οι τοπικοί έμποροι άρχισαν να μαθαίνουν και τις δύο γλώσσες για να επικοινωνούν με τους ξένες πελάτες.
Έτσι, λεξικά βουλγαρικά και ελληνικά έχουν προετοιμαστεί από την Επαρχιακή Διεύθυνση Εμπορίου για να βοηθήσουν τους εμπόρους διευκολύνοντας την επικοινωνία με τους ξένες επισκέπτες.
Όπως μεταδίδει το ΒΑΛΚΑΝΙΚΟ ΠΕΡΙΣΚΟΠΙΟ, ορισμένοι έμποροι στην Αδριανούπολη παρακολουθούν δωρεάν μαθήματα γλωσσών για να μάθουν ελληνικά και βουλγαρικά, ενώ η Επαρχιακή Διεύθυνση Εμπορίου της πόλης βρήκε ένα τρόπο να βοηθήσει τους εμπόρους που δεν είχαν χρόνο για αυτό.
Έτσι, με τη βοήθεια του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου της Αδριανούπολης και της Ένωσης Εμπορικών και τεχνικών Επιμελητηρίων της πόλης καθώς και του συνεταιρισμού των Εμπόρων συγκεντρώθηκαν 280 λέξεις που χρησιμοποιούνται πιο συχνά σε ένα «μίνι λεξικό αγορών».
Ο επαρχιακός διευθυντής Εμπορίου της Αδριανούπολης, Μαχμούτ Αλτούν, δήλωσε στο πρακτορείο ειδήσεων Anatolu ότι πολλοί Βούλγαροι και Έλληνες τουρίστες επισκέπτονται την πόλη λόγω των πρόσφατων διακυμάνσεων της συναλλαγματικής ισοτιμίας.
Υπογραμμίζοντας ότι το εμπόριο θα πρέπει να είναι εύκολο, γρήγορο και ασφαλές για να αυξήσει το ενδιαφέρον των τουριστών, ο Αλτούν δήλωσε ότι για αυτόν τον λόγο εργάζονται σε διάφορα θέματα, ιδίως δε στα γλωσσικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι έμποροι.
Ο Αλτούν εξήγησε ότι 2,3 εκατομμύρια Βούλγαροι και Έλληνες τουρίστες έφθασαν στην Αδριανούπολη πέρυσι, κατά μέσο όρο 190.544 άτομα μηνιαίως, υπογραμμίζοντας ότι οι Βούλγαροι και οι Έλληνες τουρίστες που επισκέπτονται την πόλη ξοδεύουν κατά μέσο όρο 50 δολάρια ο καθένας, ενώ συνολικά φθάνουν τα 115 εκατομμύρια δολάρια.
Ο ίδιος πρόσθεσε ότι έχουν συντάξει ένα μίνι λεξικό για τα ψώνια, ώστε να μπορούν οι έμποροι και οι πωλητές να επικοινωνούν καλύτερα με τους τουρίστες.
«Πιστεύω ότι αυτό το λεξικό θα λύσει το γλωσσικό πρόβλημα των εμπόρων μας. Έχουμε εκτυπώσει 3.000 αντίτυπα, τα παραδώσαμε σε εμπορικά επιμελητήρια και συνεταιρισμούς για να τα διανείμουν στους εμπόρους.
Σκεπτόμαστε επίσης μια παρόμοια λύση για τη μικρη μας βιομηχανική ιστοσελίδα», είπε.