Ίσως να έχετε αναρωτηθεί ή και όχι, αλλά πώς επιλέγονται οι αριθμοί και τα γράμματα των αεροπορικών πτήσεων;Το σίγουρο είναι πως δεν πρόκειται για τυχαία επιλογή αλλά και κάτι σκόπιμο και περιέχουν πολλές πληροφορίες.
Το προφανές μέρος είναι πως τα γράμματα στην αρχή της αεροπορικής πτήσης, όπως αναγράφονται και στα εισιτήρια είναι για την αεροπορική εταιρεία, καθώς συνήθως είναι συντομογραφία του ονόματός της. Για παράδειγμα η Virgin Australia είναι VA, η Qantas είναι QF.
Οι αριθμοί στο δεύτερο μέρος του κώδικα πτήσης, ωστόσο, είναι επίσης εξίσου προσεκτικά επιλεγμένοι και αντιπροσωπεύουν πληροφορίες σχετικά με τη συγκεκριμένη διαδρομή.
Όσο χαμηλότερος είναι ο αριθμός πτήσης, τόσο πιο σημαντική είναι η διαδρομή, με τους αριθμούς να ξεκινούν από το 1.
Για παράδειγμα η πτήση QF1 της Qantas είναι για την πτήση από το Σίδνεϊ μέχρι το Λονδίνο, το BA1 της British Airways είναι για την πτήση Λονδίνο προς Νέα Υόρκη ενώ το AC1 της Air Canada για τη διαδρομή Τορόντο – Τόκιο.
Το αν ο αριθμός είναι μονός ή ζυγός είναι επίσης σημαντικός, με κάποιες αεροπορικές να βάζουν ζυγούς αριθμούς για τις πτήσεις προς την ανατολή ή βόρεια, ενώ για τις πτήσεις προς Δύση και Νότο επιλέγουν τον μονό αριθμό. Άλλες αεροπορικές εταιρείες χρησιμοποιούν μονούς και ζυγούς αριθμούς για να δηλώσουν ζεύγη πτήσεων από και προς μια τοποθεσία, για παράδειγμα μια πτήση για Νέα Υόρκη μπορεί να έχει τον αριθμό 204 και η πτήση επιστροφής τον αριθμό 205.
Επίσης, οι αριθμοί πτήσεων με λιγότερα από τρία ψηφία συνήθως προορίζονται για premium πτήσεις, ενώ αυτές με τετραψήφιο αριθμό άνω του 4.000 για περιφερειακές θυγατρικές.
Τέλος, οι αριθμοί πτήσεων προς τον ίδιο προορισμό αυξάνονται διαδοχικά κατά τη διάρκεια της ημέρας, οπότε μια πρωινή πτήση μπορεί να είναι η 401 ενώ η απογευματινή το 405.
Γενικά, οι αεροπορικές εταιρείες αποφεύγουν τους αριθμούς που θεωρούνται άτυχοι, όπως το 13, ενώ κρατούν κάποιους τυχερούς αριθμούς για ειδικές διαδρομές. Χρησιμοποιούν τον αριθμό 8, που θεωρείται τυχερός στην Ασία, για σημαντικές πτήσεις όπως αυτή της UnitedAirlines με την πτήση από Σαν Φρανσίσκο για Πεκίνο να έχει τον αριθμό UA888.
Ακόμη, οι αριθμοί πτήσεων που είχαν πτώσεις, γενικά δεν ξαναχρησιμοποιούνται όπως η πτήση 77 της America Airlines που συμμετείχε στις επιθέσεις της 11ης Σεπτεμβρίου αλλά και η περίφημη MH370 της Malaysia Airlines.