Δέκα με 20 άνθρωποι εξακολουθούν να αγνοούνται κάτω από τα συντρίμμια της γέφυρας στον αυτοκινητόδρομο A10 της Γένοβας, ανακοινώθηκε από την εισαγγελία της πόλης, ενώ οι νεκροί ανέρχονται σε 38 και στην Ιταλία συνεχίζεται η πολιτική αντιπαράθεση για τη δραματική κατάρρευση της οδογέφυρας.
Οι εκσκαφείς και οι γερανοί συνεχίζουν τις έρευνες στα συντρίμμια. «Προσπαθούμε να σπάμε τα μεγάλα κομμάτια του μπετόν που έπεσαν από την γέφυρα, στην συνέχεια τα μετατοπίζουμε με τους γερανούς και στέλνουμε τους εκπαιδευμένους σκύλους και στην συνέχεια το προσωπικό μας εάν υπάρχουν θετικά σημάδια», εξηγεί ο υπεύθυνος της πυροσβεστικής υπηρεσίας.
«Αυτό το είδος της δουλειάς είναι επικίνδυνο διότι τα ερείπια είναι ασταθή», όπως και το τμήμα της γέφυρας που στέκεται ακόμη.
Μεγάλος αριθμός αγνοουμένων
Η περιφέρεια έχει λάβει ειδοποιήσεις για μεγάλο αριθμό αγνοουμένων, «αλλά είναι δύσκολο να ξέρει κανείς εάν κάποιος δεν απαντά στο τηλέφωνό του επειδή βρίσκεται σε διακοπές στην άλλη άκρη του κόσμου ή επειδή δυστυχώς βρίσκεται εκεί κάτω», δήλωσε παραστατικά ο υπουργός Εσωτερικών και επικεφαλής της ακροδεξιάς Λέγκα Ματέο Σαλβίνι.
«Αυτό που είναι βέβαιο είναι ότι τα συνεργεία που πραγματοποιούν τις έρευνες μας λένε ότι υπάρχουν ακόμη άνθρωποι εκεί κάτω», πρόσθεσε.
Ψηλά, επάνω από τα συνεργεία, η μηχανή του πράσινου φορτηγού που έχει σταματήσει λίγα μέτρα από το χάος και έχει γίνει σύμβολο του τρόμου συνεχίζει να δουλεύει. Ο πανικόβλητος οδηγός του δεν έσβησε την μηχανή καθώς έτρεξε για να σωθεί και ο εργοδότης του λέει ότι υπάρχει αρκετή ποσότητα καυσίμων ώστε να συνεχίσει να δουλεύει για πολλές ημέρες, με τα φανάρια και τους υαλοκαθαριστήρες αναμμένους.
Όπως έγινε γνωστό ότι η κηδεία των θυμάτων της τραγωδίας της Γένοβας θα τελεσθεί το Σάββατο παρουσία του ιταλού προέδρου της Δημοκρατίας Σέρτζιο Ματαρέλα.
Μηχανικός που έφτιαξε τη γέφυρα στη Γένοβα καταγγέλλει: Χρειαζόταν έκτακτη συντήρηση που δεν έγινε ποτέ
Στην ανάγκη έκτακτης συντήρησης για την γέφυρα Μοράντι της Γένοβας, η οποία, όμως, δεν έγινε ποτέ, αναφέρεται σε δηλώσεις του στην εφημερίδα La Repubblica, o πολιτικός μηχανικός Σαβέριο Φερράρι, ο οποίος συμμετείχε στον σχεδιασμό και στην οικοδόμηση της γέφυρας, πριν από πενήντα χρόνια.
«Το 1979 άρχισαν να περνούν τα μεγάλα φορτηγά, με σαράντα τόνους βάρος και οι συνθήκες άλλαξαν. Δημιουργήθηκαν, κατά συνέπεια, και πολλές ουρές. Κατά την διάρκεια των ετών πέρασα πολλές φορές από την γέφυρα Μοράντι και αισθάνθηκα περίεργους κραδασμούς», δηλώνει ο Φερράρι
«Το κατήγγειλα στην αρμόδια υπηρεσία της εταιρίας, αλλά μου απάντησαν ότι δεν υπήρχαν τα αναγκαία χρήματα. Δεν έγινε ποτέ η συνολική, έκτακτη συντήρηση που χρειαζόταν. Και θεωρώ ότι έπρεπε να προστεθεί και ένας επιπλέον πυλώνας, στο κεντρικό σημείο της γέφυρας», προσθέτει.
Ο ιταλός πολιτικός μηχανικός προβλέπει, δε, ότι για την κατασκευή νέας γέφυρας, μετά από την κατεδάφιση της τωρινής, θα χρειαστούν είκοσι τέσσερις με τριάντα μήνες.
Πολιτική αντιπαράθεση
Η κυβέρνηση της Ιταλίας κήρυξε τον πόλεμο κατά την εταιρείας διαχείρισης της οδογέφυρας του Γένοβας, η οποία σκοπεύει να απαντήσει, αλλά η μετοχή της καταρρέει στο χρηματιστήριο του Μιλάνου.
Ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης, υπουργός Εργασίας και αρχηγός των Πέντε Αστέρων Λουίτζι Ντι Μάιο δήλωσε ότι «το 2015 η τότε κυβέρνηση Ρέντσι πέρασε “ νύχτα” μέτρο για να παραταθεί η ανάθεση εκμετάλλευσης των αυτοκινητοδρόμων σε εταιρία του Mπενετόν, αγνοώντας κάθε κανόνα του υγιούς ανταγωνισμού».
Σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης
Η κυβέρνηση κήρυξε την περιοχή της Γένοβας σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης για έναν χρόνο για να εξασφαλίσει το ρυθμιστικό πλαίσιο που θα επιτρέψει την διαχείριση της οικονομικής βοήθειας προς τα 630 άτομα που απομακρύνθηκαν από τα σπίτια τους που βρίσκονται κοντά στα ερείπια του πυλώνα της γέφυρας.
Η κυβέρνηση προτίθεται επίσης να αφαιρέσει από την εταιρεία Autostrade per l' Italia, θυγατρική του ομίλου Atlantia, που ανήκει στην οικογένεια Μπένετον, την διαχείριση του αυτοκινητοδρόμου όπου βρίσκεται η οδογέφυρα που κατέρρευσε, ενώ στελέχη της ιταλικής κυβέρνησης έχουν ζητήσει την αναθεώρηση όλων των συμβολαίων παραχώρησης.
Πόλεμος κατά της εταιρείας
«Δεν μπορούμε να περιμένουμε την δικαιοσύνη. Η Autostrade είχε την υποχρέωση, την δέσμευση να διασφαλίσει την συντήρηση της οδογέφυρας και να εγγυηθεί την ασφάλεια όσων ταξίδευαν επάνω σε αυτήν», δήλωσε ο Κόντε.
«Υπάρχει τόση οργή για αυτήν την προαναγγελθείσα καταστροφή», δήλωσε ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Λουίτζι ντι Μάιο, επικεφαλής του λαϊκιστικού Κινήματος των 5 Αστέρων. «Σε εκείνους που ρωτούν γιατί πεθαίνουμε αφού πληρώσουμε τα διόδια, θα έπρεπε να δώσουμε άμεση απάντηση».
Ο όμιλος Atlantia απάντησε με ανακοίνωση σήμερα το πρωί ότι οι δηλώσεις αυτές έγιναν χωρίς την διατύπωση συγκεκριμένης κατηγορίας και χωρίς να υπάρχει καμία βεβαιότητα για τα αίτια της τραγωδίας στην Γένοβα.
Αυτό δεν ήταν ωστόσο αρκετό για να εμποδίσει την βουτιά της μετοχής της Atlantia στο χρηματιστήριο του Μιλάνου: αφού η διαπραγμάτευση της μετοχής διακόπηκε στην αρχή της συνεδρίασης, περί το μεσημέρι είχε ήδη χάσει το 25% της αξίας της.
Η Autostrade εξέφρασε την πεποίθηση ότι θα είναι σε θέση να αποδείξει ότι τηρούσε πάντα όλες τις δεσμεύσεις που απορρέουν από την παραχώρηση του αυτοκινητοδρόμου.
«Αυτή η πεποίθηση στηρίζεται στις ενέργειες εποπτείας και συντήρησης που έγιναν βάσει των υψηλότερων διεθνών κριτηρίων», αναφέρεται στην ανακοίνωση της εταιρείας η οποία εκφράζει προς το παρόν αδυναμία να διατυπώσει υποθέσεις για τα αίτια της κατάρρευσης.
Διεσκατομμύρια για αποζημιώσεις
Ιταλικά μέσα ενημέρωσης αναφέρουν ότι σύμφωνα με ειδικούς του οικονομικού τομέα, το κράτος θα κληθεί να καταβάλει δισεκατομμύρια ευρώ αποζημίωσης σε περίπτωση αφαίρεσης της διαχείρισης από την εταιρεία.
Η εταιρεία έδωσε επίσης την διαβεβαίωση ότι οι εργασίες ανακατασκευής της γέφυρας θα γίνουν με ταχείς ρυθμούς αφού ολοκληρωθούν οι επιχειρήσεις έρευνας και θα διαρκέσουν πέντε μήνες