Back to top

Coradia iLint: Τα πρώτα τρένα στον κόσμο με υδρογόνο λειτουργούν με επιτυχία στη Γερμανία

07/12/2018 - 18:54

Πριν από τρεις μήνες (τον Σεπτέμβριο), οι Γερμανοί ξεκίνησαν πιλοτικά, στην Κάτω Σαξωνία, τη λειτουργία των δύο πρώτων τρένων που έχουν ως καύσιμο κυψέλες υδρογόνου, οι οποίες είναι τοποθετημένες στην πάνω πλευρά (εξωτερική) των βαγονιών. H εμπορική αμαξοστοιχία Coradia iLint, όπως ονομάζεται το υπερσύγχρονο τρένο που κατασκευάζεται από την Alstom Transport, είναι το πρώτο επιβατηγό στον κόσμο που χρησιμοποιήσει με επιτυχία αυτήν την τεχνολογία. Είναι ένα τρένο με μηδενικές εκπομπές ρύπων, έχει πολύ χαμηλά επίπεδα θορύβου και βγάζει μόνο ατμό και συμπυκνωμένο νερό.

Έτσι, δικαίως το Coradia iLint θεωρείται η ναυαρχίδα του στόλου της Alstom, που έχει ήδη σε λειτουργία 54 ηλεκτροκίνητα τρένα. Οι αμαξοστοιχίες με υδρογόνο, όπως το Coradia iLint, θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν σε μη ηλεκτροφόρες γραμμές, σε περιοχές της Γερμανίας όπου εξακολουθούν να κινούνται τρένα με πετρελαιοκινητήρες, μειώνοντας σημαντικά με αυτόν τον τρόπο τις επιβλαβείς εκπομπές αερίων στην ατμόσφαιρα.

Η Alstom έχει συνάψει συμφωνίες για 60 τέτοια τρένα με τις γερμανικές πολιτείες της Κάτω Σαξονίας, της Βόρειας Ρηνανίας-Βεστφαλίας και της Βάδης-Βυρτεμβέργης, καθώς επίσης και με τον όμιλο μεταφορών της Έσσης Rhein-Main-Verkehrsverbund. Ο συγκεκριμένος τύπος επιβατηγού τρένου εγκρίθηκε από το γερμανικό γραφείο σιδηροδρόμων τον Ιούλιο του 2018. Ήδη, όπως προαναφέραμε, είναι σε λειτουργία οι δύο πρώτες αμαξοστοιχίες τέτοιου τύπου, ενώ ο ολόκληρος ο «στόλος» έχει προγραμματιστεί να βρίσκεται στις υπηρεσίες των Γερμανών πολιτών –και όχι μόνο φυσικά– το 2021.

Τα τρένα Coradia iLint μπορούν να διανύσουν περίπου 1.000 χιλιόμετρα χωρίς να ανεφοδιασθούν με υδρογόνο, καλύπτουν δηλαδή μια απόσταση σχεδόν ίδια με εκείνη που διανύουν τα ντιζελοκίνητα τρένα, και έχουν μέγιστη ταχύτητα 140 χιλιόμετρα την ώρα.