Η Καίτη Γκρέυ είναι Ελληνίδα λαϊκή τραγουδίστρια, μια από τις εμβληματικότερες φωνές του ελληνικού πενταγράμμου, γεμάτη ευαισθησία, που χαρακτηρίζεται από αντρικούς τόνους. Από τις μεγαλύτερες επιτυχίες της είναι τα τραγούδια «Το βουνό», «Τα ξένα χέρια» και πολλά άλλα. Η Καίτη Γκρέυ είχε έντονη και δύσκολη προσωπική ζωή. Παντρεύτηκε δυο φορές και απέκτησε δυο γιους, τον Φίλιππο και τον Βασίλη. Μεγάλοι έρωτες της ζωής της ήταν ο Στέλιος Καζαντζίδης και ο Αντρέας Μπάρκουλης. Υπήρξε επίσης ζευγάρι με τον εφοπλιστή Νίκο Λαιμό αλλά και με τον ηθοποιό Κώστα Καρρά.
Τα σκληρά παιδικά χρόνια
Η Καίτη Γκρέυ γεννήθηκε στους Μυτιληνιούς της Σάμου την Τετάρτη 14 Μαΐου 1924. Οι γονείς της, Νικόλαος και Δωροθέα Γκιζίλη, την ονόμασαν Αθανασία. Είχε άλλα τρία αδέρφια. Σύντομα υιοθετήθηκε από την οικογένεια Καλαϊτζή και μεγάλωσε στον Πειραιά. Οι πρώτες τις εικόνες είναι από την οδό Καισαρείας 14 στα Ταμπούρια του Πειραιά.
Η μικρή Αγγελική πια Καλαϊτζή θυμάται πάρα πολλή αγάπη από τους θετούς γονείς. Ο πατέρας της ήταν μεροκαματιάρης αλλά δεν άφηνε να λείψει τίποτα ειδικά από την Κική του. Τις Κυριακές την έπαιρνε στην πλάτη κι έκαναν βόλτα. Μια Κυριακή, όμως, ο πατέρας δεν ήρθε να πάρει την 7χρονη Κική για την βόλτα τους. Το μεσημέρι δυο άντρες τον φέρανε στα χέρια. Ήταν νεκρός καθώς είχαν φράξει οι πνεύμονές του αφού δούλευε στα τσιμέντα. Η μητέρα της αναγκάστηκε να δουλέψει πλένοντας πιάτα την νύχτα. Κατάφερναν ίσα να επιβιώνουν. Η Κικίτσα δεν μπορούσε να πάει σχολείο γιατί δεν είχε ούτε πιστοποιητικό γέννησης ούτε πιστοποιητικό βάφτισης. Η βιολογική της μητέρα δεν τα έδινε γιατί δεν την άφηναν να την δει. Τελικά η μικρή έμαθε λίγα γράμματα σε ένα νηπιαγωγείο της γειτονιάς.
Κάποια στιγμή εμφανίζεται η βιολογική μητέρα, συναντάει το κοριτσάκι και του αποκαλύπτει ότι είναι υιοθετημένη και αυτή είναι η κανονική του μάνα. Της ζητάει να έρθει στο σπίτι και να παίξει με τα αδέρφια της. Εκείνη είναι χήρα πια και θέλει να ξαναφτιάξει την ζωή της. Η μικρή Κική όμως κλαίει. Οι αποκαλύψεις την συγκλόνισαν. Πήγε στο σπίτι, έπαιξε με τα αδέρφια της αλλά βρισκόταν σε σύγχυση καθώς δεν ήξερε πια ποιο είναι το σπίτι της.Πηγή εικόνας: https://www.catisart.gr
Και ύστερα άρχισε ο πόλεμος. Η θετή μητέρα στέλνει το παιδί στην Σάμο για να γλιτώσει. Εκεί θα μείνει με μια θεία που την κακοποιεί. Συχνά δένει την Κική σε ένα δέντρο και την χτυπάει με ένα καλάμι, την βρίζει, την αφήνει νηστική και την φοβερίζει. Το αποκορύφωμα είναι όταν την τάζει και σε έναν από τους Ιταλούς κατακτητές, κι ενώ δεν ήταν ούτε 11 χρονών. Κι όσο η μικρή αρνιέται τόσο η θεία τη χτυπάει.
Όταν ήρθαν οι βομβαρδισμοί των Γερμανών η Κική σώθηκε, όταν κρύφτηκε σε ένα τζάκι, ενώ οι άλλοι την είχαν παρατήσει. Και θα την βάλει σε μια βάρκα ένας Ιταλός από αυτούς που είχαν συνθηκολογήσει, για να περάσει απέναντι στην Τουρκία. Πήγε μαζί με την κυρία Θεανώ κι έναν Αιγύπτιο αξιωματικό, που έφευγαν κι εκείνοι νύχτα. Φτάνοντας στην Τουρκία έμειναν δυο βράδια στα φυλάκια, πριν τους πάνε στο Κουσάντασι. Από εκεί τους έβαλαν σε τρένα μεταφοράς ζώων και εμπορευμάτων, όπου χωρίστηκε από την οικογένεια με την οποία είχαν φύγει μαζί, και ταξίδεψαν μέχρι τον καταυλισμό των πηγών του Μωυσή στην Αίγυπτο, κοντά στο όρος Σινά. Εκεί άρχισε να εργάζεται σφραγίζοντας την κάρτες για το συσσίτιο. Σε λίγο ένας νεαρός, ο Στέφανος, την έβαλε σε ένα καράβι για τον Πειραιά, με την υπόσχεση να γυρίσει στην Ελλάδα να την παντρευτεί. Κι όταν ο νεαρός ήρθε στην Ελλάδα, εκείνη είχε ήδη παντρευτεί.
Ο γάμος της Καίτης Γκρέυ
Όταν η νεαρή έφτασε στην Ελλάδα αναζήτησε την θετή και την βιολογική της μητέρα. Οι γειτόνισσες την πάνε στην θετή της μάνα που λιποθυμάει από χαρά, αφού την είχε για πεθαμένη. Το κορίτσι όμως έπρεπε να εργαστεί για να επιβιώσει κι έτσι μαθαίνει μοδίστρα.
Ένας γείτονάς τους, ο Νίκος Ηλιάδης, ζητάει σε γάμο την κοπέλα. Η Κική όμως δεν τον θέλει, γιατί αγαπάει πλατωνικά έναν άλλο νεαρό, τον Αριστείδη. Όμως θα παντρέψουνε την 14χρονη Κική με τον 22 χρόνια μεγαλύτερό της Νίκο. Για 10 μέρες η Κική δεν άφηνε τον σύζυγό της να την ακουμπήσει. Εκείνος τελικά, για να καταφέρει να κοιμηθεί μαζί της, της έριξε υπνωτικά χάπια. Και όλη η γειτονιά άκουσε τις φωνές της, όπως συνερχόταν από τον λήθαργο.Πηγή εικόνας: https://spotlightpost.com
Από εκείνη την φορά η κοπέλα μένει έγκυος στον πρώτο της γιο, τον Φίλιππο. Ο γάμος την όμως δεν είναι ευτυχισμένος. Ο Νίκος δεν δουλεύει και ζηλεύει παθολογικά την όμορφη Κική. Την χτυπάει, την κλωτσάει στην κοιλιά, τις επιβάλλει διάφορες τιμωρίες και την αφήνει στο κρύο. Όταν το 1947 γεννιέται ο γιος τους, ο πατέρας ζηλεύει το παιδί, γιατί έχει γαλανά μάτια, κι αυτό είναι λόγος για νέες τιμωρίες. Δεν θέλει η γυναίκα του να μιλάει ούτε με τις γειτόνισσες, μην τυχόν και αποκαλύψει κάτι. Όταν κάποιες φορές έφευγε από το σπίτι για δουλειά, όπως θυμάται η Καίτη Γκρέυ, έλεγχε τι εσώρουχα φορούσε η γυναίκα του και ήθελε, όταν επέστρεφε να φοράει τα ίδια, αλλιώς το θεωρούσε ύποπτο, κι αυτό θα ήταν λόγος για νέα κακοποίηση.
Κάποια στιγμή εμφανίζεται στο σπίτι ο αδερφός της ο Γιάννης και την φέρνει σε επαφή με την βιολογική τους μητέρα. Τότε μαθαίνει ότι την έχουν βαφτίσει Αθανασία κι όχι Αγγελική. Σε μια κρίση ζήλιας ο άντρας της θα επιχειρήσει να την σφάξει με ένα σπασμένο μπουκάλι και τότε εκείνη ακολουθεί τον αδερφό της στο σπίτι του. Η γυναίκα του αδερφού της όμως δεν την θέλει, στην αδερφή της δεν μπορεί να πάει μιας κι εκείνη είναι επίσης παντρεμένη αλλά ούτε και στην θετή της μητέρα μπορεί να μείνει καθώς το σπίτι της είναι διπλανό με του συζύγου της, που της επιτίθεται, όπου την βρίσκει. Για δεύτερη φορά διωγμένη και προδομένη η 16χρονη Αγγελική – Αθανασία, με ένα 11μηνο παιδί στην αγκαλιά ψάχνει μέρος να μείνει. Λόγω των συνθηκών θα της πάρουν το παιδί της. Όταν θα ζητήσει από την βιολογική της μητέρα να πιάσουν μαζί ένα σπίτι, που θα πληρώνει η ίδια, για να έχει μια στέγη για το παιδί της, εκείνη την διώχνει. Της ζητάει μάλιστα πίσω κι ένα κρεβάτι που της είχε κάνει δώρο στο γάμο, γιατί σκόπευε κι εκείνη να φτιάξει την ζωή της.
Η Καίτη Γκρέυ αποκτά δεύτερο παιδί
Η Κική τελικά βρίσκει καταφύγιο σε μια θεία της και θα αρχίσει την σκληρή δουλειά. Σε συσκευαστήριο ελιών, σε χρυσοχοείο, σε υφαντουργείο και καταφέρνει να επιβιώσει. Τα λεφτά τα δίνει στην θεία της κι εκείνη με την σειρά της τα δίνει στον Γιώργο, έναν φαντάρο που είχαν σχέση. Αυτός όμως, άρχισε να γλυκοκοιτάζει και την νεαρή Κική. Μια μέρα, που βρισκόταν μόνη της στο σπίτι, ήρθε εκείνος, την χτύπησε και την βίασε κατ’ επανάληψη. Όταν λίγο αργότερα γύρισε η θεία στο σπίτι και η Κική της φανέρωσε τι έγινε, αν και αγαπούσε τον νεαρό, τον έδιωξε αμέσως. Εκείνη την ημέρα έμεινε έγκυος η Κική χωρίς να το γνωρίζει. Συνέχισε να εργάζεται στις ελιές και η κοιλιά της μεγάλωνε. Όταν το κατάλαβε την έπιασε απελπισία καθώς δεν ήξερε πως θα καταφέρει. Κάθε μέρα έπαιρνε κινίνα και πηδούσε από σκάλες στο έδαφος για να αποβάλει.
Μόλις γίνεται γνωστή η εγκυμοσύνη, η θεία την διώχνει από το σπίτι. Η θετή της μάνα θα δώσει όμως την λύση. Την στείλει στον Βόλο, σε μια συγγενή της. Η μητέρα των 5 παιδιών θα καθίσει νηστική για να ταΐσει την Κική. Κι ένα βράδυ, το μωρό γεννιέται πρόωρα. Είναι εφταμηνίτικο, αναιμικό και μπαίνει στην θερμοκοιτίδα. Χρειάζονται πιθανόν χειρουργεία και οι γιατροί δε δίνουν ελπίδες ότι θα επιβιώσει. Και για την θερμοκοιτίδα όμως χρειάζονται λεφτά, που η μητέρα δεν έχει αλλά ούτε και ταμείο των απόρων διαθέτει. Το παιδί φεύγει από την θερμοκοιτίδα με τους γιατρούς να λένε ότι σίγουρα θα πεθάνει. Κι έτσι το αεροβαφτίζουνε.
Η Κική ορκίζεται ότι το παιδί της θα ζήσει κι εκείνη θα κάνει τα πάντα γι’ αυτό. Αρχικά ζητάει βοήθεια από τον πατέρα του παιδιού, που της προτείνει να το αφήσει το παιδί να πεθάνει μια ώρα γρηγορότερα. Αλλά ούτε και λεφτά της δίνει αφού δεν εργάζεται. Η Κική γυρίζει στην Αθήνα και ο πατέρας του παιδιού της βρίσκει δουλειά σε ένα σκοπευτήριο στην Πανεπιστημίου. Τα λεφτά τα δίνει στον ίδιο κι αυτός τα παίζει στον Ιππόδρομο. Και το μωρό, της προτείνει να το αφήσει σε καμιά πόρτα. Η μάνα όμως προτιμάει να πεθάνει μαζί του παρά να το αφήσει. Κι έτσι το παίρνει στην αγκαλιά της και πηγαίνει στην Ακρόπολη με σκοπό να σκοτωθούν. Καθισμένη σε μια πέτρα με το παιδί στην αγκαλιά την βρήκε η αστυνομία. Στην συνέχεια ανάγκασε τον πατέρα να αναλάβει τις ευθύνες του. Στην αρχή εκείνος κάνει πως μετανιώνει αλλά μετά θέλει να βγάλει στην πορνεία την Κική.
Τα προβλήματα υγείας τους παιδιού συνεχίζονται. Η Κική δουλεύει παντού και παρακαλάει όποιον μπορεί για να βοηθήσει το παιδί της. Η Καίτη Γκρέυ δεν θα ξεχάσει ποτέ την Αγγελική Δούκα, προϊστάμενη του Ευαγγελισμού, που την βοήθησε να σώσει το παιδί της. Η Κική δουλεύει υπηρεσία και μετά τρέχει στο νοσοκομείο στο παιδί της. Και το παιδί σώζεται. Κι αρχίζει να παίρνει βάρος. Κι εκείνη νιώθει πως είναι το ομορφότερο παιδί του κόσμου.
Η επόμενη αναποδιά στην ζωή της έρχεται σύντομα, όταν θα βάλουν το μωρό σε ορφανοτροφείο χωρίς την άδειά της, αμέσως μόλις χώρισε οριστικά. Μόλις το μαθαίνει, κλέβει το μωρό της από το ορφανοτροφείο, παντρεύεται τον δεύτερο σύζυγό της, τον χρυσοχόο Μιχάλη Παπαναστασόπουλο και καταφέρνει να πάρει και τα δυο της παιδιά μαζί. Κι αυτός ο γάμος όμως έμελλε να μην κρατήσει.
Τα πρώτα καλλιτεχνικά βήματα για την Καίτη Γκρέυ
Η Καίτη Γκρέυ, Κικίτσα τότε ακόμα, ρίχτηκε και πάλι στην βιοπάλη δουλεύοντας όπου μπορούσε. Κάποια μέρα θα βρεθεί με μια φίλη της στο καφενείο «Πανελλήνιο», γνωστό τότε στέκι καλλιτεχνών, για να δει από κοντά τον Τζίμη Μακούλη, τραγουδιστή του ελαφρού τραγουδιού και διάσημο αστέρα της εποχής, τον οποίο λατρεύει. Η εντυπωσιακή παρουσία της όμως θα τραβήξει την προσοχή του διάσημου χορευτικού ζευγαριού «Ντούο Ρεξ», συγκεκριμένα του κυρίου Ρεξ, που έψαχνε για παρτενέρ. Της προτείνει με συμβόλαιο να τον ακολουθήσει και να ασχοληθεί με τον χορό. Η Κικίτσα λοιπόν ξεκινάει στο «Περοκέ» και παράλληλα κάνει εξαντλητικά μαθήματα χορού και πρόβες, κάθε μέρα μετά το σχόλασμα από την δουλειά. Έβγαλε και τις πρώτες της καλλιτεχνικές φωτογραφίες.Πηγή εικόνας: https://spotlightpost.com
Οι χορευτικές επιδόσεις της όμως δεν αρκούν για να τις εξασφαλίσουν το απαραίτητο μεροκάματο. Ο καλλιτέχνης πρέπει να είναι πολυτάλαντος και το τραγούδι ήταν ένας τρόπος για να κερδίσει περισσότερο χρόνο πάνω στην σκηνή. Έτσι της ζητήθηκε να δοκιμαστεί σε τραγούδια της Σοφίας Βέμπο. Το ακατέργαστο μέταλλο της φωνής της και η γοητεία, εντυπωσιάζουν τον μαέστρο και πιανίστα Μεταξά. Μέσα σε ένα μήνα η εκκολαπτόμενη τραγουδίστρια θα δημιουργήσει ένα ρεπερτόριο από 40 περίπου τραγούδια. Παράλληλα, το Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών της δίνει άδεια ηθοποιού ως εξαιρετικό ταλέντο. Το κινηματογραφικό της ντεμπούτο έγινε με πρωταγωνιστικό ρόλο στην ταινία «Το τραγούδι του πόνου», δίπλα στους Δάφνη Σκούρα και Νίκο Τζόγια. Συνολικά θα παίξει σε 19 ταινίες ως ηθοποιός και τραγουδίστρια.
Μετά την επιτυχία ως ηθοποιός, θα πιάσει δουλειά στα μπουλούκια της Ρίτας Τσάκωνα παίζοντας τη «Γκόλφω». Στα διαλείμματα, όπως συνηθίζανε τότε, τραγουδούσε «ευρωπαϊκά» τραγούδια, όπως αποκαλούσαν τότε το ελαφρό τραγούδι. Δεν άντεξε όμως την πείνα και την απληρωσιά και τους παράτησε, επιστρέφοντας στην Αθήνα. Εμφανίζεται με τον Γιάννη Βέλλα στο «Άλσος» Παγκρατίου και τραγουδάει ελαφρά και ξένα τραγούδια ενώ όλοι της έλεγαν ότι έχει ξεχωριστή λαϊκή φωνή.
Το λαϊκό τραγούδι και η Καίτη Γκρέυ
Ο συνθέτης Γιώργος Μυρογιάννης την γνωρίζει με καλλιτέχνες του χώρου, που της προτείνουν να ασχοληθεί με το λαϊκό τραγούδι. Μετά από προτροπή του Γιώργου Μυρογιάννη, θα εμφανιστεί στο αναψυκτήριο «Γλυφάδα» της Πάτρας. Προηγουμένως όμως η Κικίτσα είχε αποκτήσει το νέο καλλιτεχνικό της όνομα. Ενώ όλοι οι γνωστοί θα συνεχίσουν να την φωνάζουν Κικίτσα, είχε γίνει πια η Καίτη Γκρέυ.
Η Καίτη Γκρέυ εμφανίζεται ως λαϊκή τραγουδίστρια στο κέντρο «Αραπάκια» στο Βύρωνα. Στην συνέχεια, συνεργάζεται με τον Τάκη Μπίνη και το συγκρότημά του. Ο στιχουργός Χαράλαμπος Βασιλειάδης, ο επονομαζόμενος «Τσάντας», την καλεί για ακρόαση στην Κολούμπια. Αμέσως υπογράφουν συμβόλαιο και αρχίζουν οι ηχογραφήσεις. Το πρώτο τραγούδι που ηχογράφησε ήταν «Το μαράζι» του Γιώργου Μητσάκη το 1952.
Εκείνη την περίοδο συνεργάζεται με τους Μάρκο Βαμβακάρη και Στέλιο Κερομύτη στη Λάρισα. Έρχεται στην Αθήνα για να ηχογραφήσει το δεύτερο τραγούδι της, το «Ποτέ τη μάνα μην πικράνεις» σε στίχους Κώστα Βίρβου και μουσική Γεράσιμου Κλουβάτου. Το τραγούδι είχε μόλις ηχογραφηθεί με την φωνή της Μαρίας Γρύλλη. Η Καίτη Γκρέυ δεν το είχε προβάρει, παρά μόνο την πρώτη φορά που της το έπαιξε ο συνθέτης, γιατί την ταλαιπωρούσε ένα κρύωμα. Φτάνοντας όμως στο στούντιο με μεγάλη καθυστέρηση, επιμένει να το τραγουδήσει εκείνη γιατί στίχοι της έχουν φέρει στην μνήμη προσωπικές εμπειρίες. Όμως το τραγούδι έχει πια ετοιμαστεί με άλλη φωνή. Η πίστη και η επιμονή της όμως θα πείσουν τον μαέστρο, που ετοιμάζει το στούντιο για νέα εγγραφή. Το τραγούδι θα βγει μια κι έξω. Τα προσωπικά βιώματα της Καίτης Γκρέυ οδηγούν σε μια συγκλονιστική ερμηνεία, που προκάλεσε ρίγη συγκίνησης σε όλους τους παρόντες. Μόλις τελείωσε η εγγραφή, η Μαρία Γρύλλη είπε:
«Εγώ δε θα μπορούσα ποτέ να το πω όπως το λέει η κοπέλα, τόσο πονεμένα. Το τραγούδι αυτό είναι γραμμένο για τη φωνή της»
Η Καίτη Γκρέυ γνωρίζεται με τον Λουκά Νταράλα, που την καλεί να τραγουδήσει στο ραδιόφωνο. Η γνωριμία τους είναι η βάση για την ερμηνεία της στο τραγούδι το «Βουνό», που θα εκτοξεύσει την δημοτικότητά της. Αρχικά η εταιρία δεν πίστευε στο τραγούδι, όμως η επιμονή της τους έπεισε να το κυκλοφορήσουν.
Ο πρώτος δίσκος και η επιτυχία στα ραδιόφωνα δεν άργησε να έρθει. Στα στούντιο της Κολούμπια όλοι αγαπούσαν την Καίτη Γκρέυ καθώς, εκτός των άλλων, ήταν και η τραγουδίστρια που ξόδευε το λιγότερο κερί εγγραφής που χαράζονταν οι δίσκοι, αφού έβγαζε τα κομμάτια μια κι έξω.
Μια σπουδαία καριέρα για την Καίτη Γκρέυ
Μπορεί να ξεκίνησε ως ηθοποιός αλλά την δεκαετία του 1960 η Καίτη Γκρέυ κατάφερε να γίνει το πρώτο όνομα στα μεγαλύτερα κέντρα και η πιο ακριβοπληρωμένη τραγουδίστρια, με νυχτοκάματο, που πολλές φορές ξεπερνούσε και τις 8.000 δραχμές.
Έχει ηχογραφήσει τραγούδια όλων των μεγάλων συνθετών της εποχής. Έχει τραγουδήσεις τις πρώτες εκτελέσεις δημιουργών όπως Βαμβακάρης, Παπαϊωάννου, Τσιτσάνης, Μητσάκης, Κολοκοτρώνης, Βίρβος, Ζαμπέτας, Παπαγιαννοπούλου και πολλοί άλλοι.
Από συναδέλφους, συνεργάστηκε με ονόματα όπως Εσκενάζυ, Παγιουμτζής, Καζαντζίδης, Μπιθικώτσης, Λίντα, Λύδια, Ρεπάνης, Διονυσίου, Γαβαλάς, Σακελαρίου, Ζαγοραίος, αλλά και πιο σύγχρονοι όπως Νταλάρας, Αλεξίου, Γαλάνη, Βιτάλη, Πρωτοψάλτη, Δάντης, Κορκολής, Εκείνος & Εκείνος και Αντώνης Βαρδής.
Η Καίτη Γκρέυ είναι μια αυθεντική λαϊκή φωνή και τα χιλιάδες τραγούδια που ερμήνευσε, έχουν γίνει διαχρονικά κι έρχονται στο μυαλό μας όταν θέλουμε να εκφράσουμε συναισθήματα. Μερικά από τα τραγούδια της, που έχουν κατακτήσει την αθανασία είναι «Το μαράζι», «Το βουνό», «Το πες και το ‘κανες», «Άναψε το τσιγάρο» και φυσικά το «Τα ξένα χέρια». Η τελευταία μεγάλη επιτυχία της Καίτης Γκρέυ είναι το τραγούδι «Μια γυναίκα μόνο ξέρει» το 1995.
Το 1996 αποσύρθηκε από την δισκογραφία και τα νυχτερινά μαγαζιά και από τότε μένει μόνιμα στην Νέα Σμύρνη.
Το 2006 κυκλοφόρησε η αυτοβιογραφία της με τίτλο «Έτσι όπως τα έζησα».
Όταν η Καίτη Γκρέυ τραγούδησε στο εξωτερικό
Εκτός από την Ελλάδα η Καίτη Γκρέυ τραγούδησε και στα μεγαλύτερα κέντρα της Αμερικής, της Αυστραλίας, του Καναδά και της Γερμανίας. Εκεί γνώρισε τους Έλβις Πρίσλεϊ, Τζίμι Χέντριξ, Ρίτα Χέιγουορθ, Μαρία Κάλλας, Σταύρο Νιάρχο και Αριστοτέλη Ωνάση.
Και στο εξωτερικό σημείωσε πάλι τεράστια επιτυχία. Όταν εμφανιζόταν στην Νέα Υόρκη, την είχαν χαρακτηρίσει «τρόμο της 8ης Λεωφόρου» γιατί παρατηρούνταν κοσμοσυρροή στο μαγαζί που τραγουδούσε σε αντίθεση με άλλα κέντρα της πόλης.
Η τηλεοπτική σειρά για την ζωή της
Η θετή της μητέρα, που πάντα την φώναζε Αγγελική, είχε πει ότι η ζωή της θα μπορούσε να γίνει ταινία. Το 1995, ο Κώστας Φέρρης υπογράφει συμβόλαιο με τον ΑΝΤ1 για την μεταφορά της ζωής της Καίτης Γκρέυ. Τελικά όμως η προσπάθεια δεν ολοκληρώθηκε. Είχαν προγραμματιστεί 26 επεισόδια και ο προϋπολογισμός δεν έφτασε και για τα 26. Γυρίσματα έγιναν σε Ελλάδα, Τουρκία και Αίγυπτο. Το τραγούδι της σειράς με τίτλο «Εγώ σε νίκησα ζωή» με ερμηνευτή τον Γιάννη Πάριο, δε βγήκε ποτέ στην δισκογραφία.
Καίτη Γκρέυ και Στέλιος Καζαντζίδης
Η Καίτη Γκρέυ και ο Στέλιος Καζαντζίδης ήταν ζευγάρι για 5 χρόνια. Η Καίτη Γκρέυ ήταν ήδη φίρμα και δούλευε στον Ζέφυρο, στο Νέο Ηράκλειο. Εκεί ερχόταν η μάνα του Καζαντζίδη, η κυρά Γεσθημανή, συνήθως Σάββατα, και ο μαέστρος και συνθέτης Γεράσιμος Κλουβάτος της έδινε λεφτά. Στην ερώτηση της Γκρέυ απάντησε πως ήταν μια φτωχιά γυναίκα με τον γιο στην Μακρόνησο και της έδινε λεφτά να του πάρει τσιγάρα. Ο γιος της είχε μπει φυλακή γιατί τον ενοχοποίησε ένας λοχίας συνάδελφός του, βάζοντας στην τσέπη του σακακιού του χασίς, εξαιτίας μιας γυναίκας που είχε ο Στέλιος και την πήρε ο λοχίας. Έτσι η Καίτη Γκρέυ, κάθε φορά που ερχόταν η γυναίκα, την κερνούσε έναν μεζέ και να της έδινε χρήματα για τον γιο της. Στο επισκεπτήριο των φυλακών η κυρά Γεσθημανή έλεγε στον γιο της τον Στέλιο ότι η κοπέλα που τραγουδάει το «Βουνό» είναι πολύ όμορφη και της δίνει λεφτά.Πηγή εικόνας: https://www.ogdoo.gr
Η Καίτη Γκρέυ δεν είχε γνωρίσει τον γιο της κυρά Γεσθημανής μέχρι που ένα βράδυ, αφού αποφυλακίστηκε, ήρθε και ο Στέλιος στο μαγαζί μαζί με την μάνα του, κάτι ξαδέρφια αλλά και μια κοπέλα, την Ελένη. Ήταν μια Παρασκευή βράδυ του 1953. Ευχαρίστησε την Καίτη Γκρέυ για την βοήθεια και κάποια στιγμή αργότερα της ζήτησε να χορέψουν κι ένα ταγκό που έπαιζε η ορχήστρα του μαγαζιού. Μετά την κάλεσαν για φαγητό στο σπίτι τους. Η κυρά Γεσθημανή παρακάλεσε την Καίτη Γκρέυ να προτρέψει τον γιο της να μην αργήσει να πάει στο στρατόπεδο που υπηρετούσε. Έτσι τον συνόδευσε η ίδια στο ταξί προς το στρατόπεδο. Σε αυτό το ταξί, όπως θυμάται η ίδια, ξεκίνησε η σχέση τους. Όταν έφτασαν στο στρατόπεδο στον Διόνυσο, τον περίμενε απ’ έξω η Ελένη. Ο Στέλιος Καζαντζίδης την έδιωξε λέγοντάς ότι την Κυριακή αρραβωνιάζεται με την Καίτη Γκρέυ, χωρίς βέβαια εκείνη να γνωρίζει κάτι, αφού μόνο ένα φιλί είχαν δώσει στο δρόμο.
Από εκείνη την ημέρα και για 2,5 μήνες η Καίτη Γκρέυ επισκεπτόταν συχνά τον Στέλιο Καζαντζίδη στο στρατόπεδο, πάντα μαζί με τον τραγουδιστή Χρήστο Κολοκοτρώνη. Κατάφερε μάλιστα να πάρει και άδεια για λογαριασμό του, λέγοντας ψέματα στον διοικητή, που ήταν θαυμαστής της, ότι έχουν μαζί συναυλία. Την πρώτη βραδιά της άδειάς του, Γκρέυ, Κολοκοτρώνης και Καζαντζίδης βγήκαν παρέα σε μια ταβέρνα. Μετά πήγαν στο σπίτι της Καίτης Γκρέυ, όπου ο Καζαντζίδης της έκανε μια άσχημη χειρονομία και τον έδιωξε. Την επόμενη μέρα όμως της ζήτησε συγγνώμη και τα ξαναβρήκανε. Όταν πήρε μετάθεση για τα Τρίκαλα, απαίτησε η Καίτη Γκρέυ να μείνει με την μητέρα του. Και από την μητέρα του ζήτησε να την συνοδεύει κάθε βράδυ στην δουλειά. Η κυρά Γεσθημανή, με τα ρούχα που της έραψε η Καίτη Γκρέυ, ερχόταν κάθε βράδυ στο μαγαζί.
Η Καίτη Γκρέυ συνέχισε, όπως λέει, να δουλεύει ακόμα κι όταν έμεινε έγκυος στο παιδί του Στέλιου Καζαντζίδη. Ο ερχομός του παιδιού τους είχε κάνει χαρούμενους και ο Στέλιος της είχε πει να προσέχει να μην το χάσει, γιατί θα την χώριζε. Ένα βράδυ η κυρά Γεσθημανή ήταν άρρωστη και την Καίτη Γκρέυ συνόδευσε στο μαγαζί ο αδερφός του Στέλιου, ο Στάθης. Εκείνο το βράδυ συνέβη η αποβολή. Στο νοσοκομείο, όταν η Καίτη Γκρέυ συνήλθε, ο Στάθης, μάρτυρας της αποβολής, ήταν δίπλα της. Όπως θυμάται η Καίτη Γκρέυ, δεν πρόσεχε ιδιαίτερα σε αυτή την εγκυμοσύνη. Φορούσε μια σφιχτή ζώνη για να κρύβει την κοιλιά της και δεν σταμάτησε να τραγουδάει. Η Καίτη Γκρέυ διαψεύδει λοιπόν όλους εκείνους που λένε ότι ο Στέλιος Καζαντζίδης δεν μπορούσε να κάνει παιδιά γιατί τον είχε χτυπήσει ένα μουλάρι στο στρατό.
Τα σύννεφα στην σχέση της Καίτης Γκρέυ και του Στέλιου Καζαντζίδη είχαν ήδη αρχίσει να φαίνονται πριν την εγκυμοσύνη. Η Καίτη Γκρέυ είχε αποφασίσει να τον χωρίσει πριν μείνει έγκυος αλλά έκανε υπομονή. Αλλά και με την μάνα του Στέλιου, την κυρά Γεσθημανή, δεν ήταν πάντα ρόδινες οι σχέσεις τους. Η Καίτη Γκρέυ αγαπούσε την πεθερά της γιατί είχε στερηθεί η ίδια το μητρικό χάδι. Και η κυρά Γεσθημανή τον πρώτο καιρό αγαπούσε και φρόντιζε την Καίτη Γκρέυ. Όταν όμως ετοιμαζόταν να παντρευτούν με τον γιο της, εκείνη αποφάσισε να τους χωρίσει. Φαίνεται ότι δεν ήθελε καμιά γυναίκα στο πλευρό του γιου της καθώς, ακόμα και όταν ετοιμαζόταν να παντρευτεί την Μαρινέλλα, η κυρα-Γεσθημανή έστειλε μια φίλη της, την κυρα-Ελισσώ, να πει στην Καίτη Γκρέυ να πάρει τον Καζαντζίδη από την Μαρινέλλα. Η Καίτη Γκρέυ, λοιπόν δεν είχε ποτέ κανένα θέμα προσωπικά με την Μαρινέλλα, τις οποίες μάλιστα συνδέει μια αμοιβαία εκτίμηση.
Αυτό που έχει να πει η Καίτη Γκρέυ συνολικά για την σχέση της με τον Στέλιο Καζαντζίδη είναι ότι εκείνη ερωτεύτηκε τον άνθρωπο Στέλιο, το απλό παιδί, κι όχι τον τραγουδιστή Καζαντζίδη. Άλλωστε η μεγάλη του καριέρα ξεκίνησε όταν ήδη οι δυο τους ήταν ζευγάρι και η διάσημη τότε Καίτη Γκρέυ επέβαλε τον Στέλιο Καζαντζίδη σε όποιον δεν τον πίστευε.
Ένας μεγάλος έρωτας με τον Αντρέα Μπάρκουλη
Πρώτη φορά που η Καίτη Γκρέυ συναντήθηκε με τον Αντρέα Μπάρκουλη είναι το 1959. Τότε και οι δύο δούλευαν στην Θεσσαλονίκη. Ήρθε μια μέρα ο ηθοποιός Κώστας Κακαβάς στο ξενοδοχείο που μένανε και την ρώτησε αν είχε δεσμό με τον Μπάρκουλη. Η Καίτη Γκρέυ το αρνήθηκε και θυμωμένα του είπε να πει στον Μπάρκουλη ότι δεν είναι άντρας με αυτή την συμπεριφορά. Το επόμενο βράδυ πλησίασε ένας σερβιτόρος του μαγαζιού την Καίτη Γκρέυ και της είπε ότι την περιμένει έξω ο Αντρέας Μπάρκουλης. Εκείνη πήγε και τον ρώτησε γιατί λέει ψέματα. Ο Μπάρκουλης, μιλώντας της στον πληθυντικό, της ζήτησε να μπει στο αυτοκίνητο να μιλήσουν για να μην τους ακούει ο κόσμος. Μόλις μπήκε, ξεκίνησε το αυτοκίνητο και φύγανε. Όταν έφτασαν σε ένα ερημικό μέρος, ο Μπάρκουλης εξομολογήθηκε για πρώτη φορά τον έρωτά του για εκείνη. Λίγες μέρες μετά η Καίτη Γκρέυ έπρεπε να φύγει για την Αθήνα. Ο Αντρέας Μπάρκουλης την έπαιρνε συνέχεια τηλέφωνο και της έλεγε πως την ήθελε κοντά του. Λίγο καιρό μετά της είπε ότι θα πάει να την ζητήσει από την μητέρα της, όπως και έκανε. Κι έτσι αρραβωνιάστηκαν.
Έμειναν μαζί δυο χρόνια. Ο Μπάρκουλης ήταν πιστός και δεν την είχε κάνει ποτέ να ζηλέψει, αν κι εκείνος μπορεί να ζήλευε. Είχε αναπτύξει πολύ καλή σχέση και με τα παιδιά της Καίτης Γκρέυ αλλά κι εκείνα του έδειχναν αδυναμία. Όσο περνούσε ο καιρός όμως, οι καβγάδες για θέματα καθημερινότητας ήταν όλο και πιο έντονοι. Μέχρι που κάποιο βράδυ η Καίτη Γκρέυ ζήτησε από τον Μπάρκουλη να φύγει οριστικά.
Η σχέση του ζευγαριού όμως δεν είχε κλείσει οριστικά. Είχαν περάσει 15 χρόνια από τον χωρισμό τους και ο Αντρέας Μπάρκουλης δεν την είχε ξεχάσει. Κι όταν εκείνη γύρισε από το εξωτερικό, την πλησίασε και πάλι. Μετά από τηλεφώνημά του βγήκαν για φαγητό και μετά στα μπουζούκια, που τραγουδούσε η Γιώτα Γιάννα. Εκεί ο Μπάρκουλης ζήτησε από ένα παιδί να πει την επιτυχία του Κόκοτα «Σ’ αγάπησα για μια φορά ακόμα». Κι όταν το άκουγαν, όπως θυμάται η Καίτη Γκρέυ, της κρατούσε το χέρι και της είπε να συνεχίσουν από εκεί που σταμάτησαν και να παντρευτούν. Η απάντησή της ήταν ότι τώρα πια θα έπρεπε να ρωτήσει τα παιδιά της, που είχαν πια μεγαλώσει. Τα παιδιά της συμφώνησαν καθώς ο Αντρέας Μπάρκουλης ήταν ο μόνος άντρας, που είχαν αγαπήσει και δεχόταν στο πλευρό της μάνας τους. Έτσι, λοιπόν, περίμεναν να βγει το διαζύγιο του Μπάρκουλη για να παντρευτούν. Κουμπάροι τους θα ήταν ο Κώστας Ρηγόπουλος και η Κάκια Αναλυτή.
Όλα κυλούσαν όμορφα μέχρι το γεγονός που απασχόλησε την κοινή γνώμη. Είναι την περίοδο της χούντας και ο Αντρέας Μπάρκουλης συνελήφθη στο θέατρο που έπαιζε, μετά το τέλος της παράστασης. Αιτία ήταν μια μικροποσότητα χασίς, που βρέθηκε στην κατοχή του και είχε σαν αποτέλεσμα την προφυλάκισή του. Εκείνο το βράδυ ετοιμαζόταν να κάνουν ένα πάρτι για τον αδερφό του Αντρέα Μπάρκουλη, που είχε πάρει το πτυχίο της Νομικής. Ο Αντρέας όμως δεν εμφανίστηκε. Ανήσυχη η Καίτη Γκρέυ το πρωί τηλεφωνεί στον Κώστα Ρηγόπουλο. Εκείνος της είπε να πάει αμέσως στο σπίτι του Νίκου Παγκράτη στην Κυψέλη. Όταν έφτασε εκεί η Καίτη Γκρέυ είδε τον Κώστα Ρηγόπουλο, τον Γιώργο Μούτσιο και την Κάκια Αναλυτή να μην έχουν συνέλθει ακόμα από τα κλάματα. Της είπαν για την σύλληψη το προηγούμενο βράδυ. Η Καίτη Γκρέυ σοκαρίστηκε. Ήξερε πια ότι δεν μπορούσε να μείνει μαζί με τον Μπάρκουλη, καθώς είχε δυο παιδιά κι έπρεπε να σκεφτεί το καλό τους. Οι κοινοί τους φίλοι της έλεγαν να μην τον αφήσει. Και ο ίδιος ο Μπάρκουλης της έλεγε ότι θα πεθάνει αν τον αφήσει και της υποσχόταν ότι δεν θα ξαναμπλέξει. Η Καίτη Γκρέυ όμως ήταν αμετάπειστη. Αγαπούσε πολύ τον Αντρέα Μπάρκουλη αλλά πάνω από όλα έβαζε το καλό των παιδιών της.
Τα χτυπήματα της μοίρας δεν σταματούν
Η Καίτη Γκρέυ έχασε την αγαπημένη της μάνα, την θετή της μάνα, το 1978. Τότε ένιωσε ότι έμεινε μόνη στον κόσμο. Παρότι ήταν θετή, η Καίτη Γκρέυ ένιωθε πως αυτή ήταν η πραγματική μάνα για εκείνη. Το όνομά της Ευρύκλεια και μόνο εκείνη την πόνεσε πραγματικά. Ήταν ένας γλυκός άνθρωπος, που την έμαθε να είναι τίμια και παρά την φτώχια της, δεν άφησε ποτέ να λείψει κάτι από το παιδί της.
Το τελευταίο χτύπημα της μοίρας για την Καίτη Γκρέυ ήρθε το 2021. Τον Νοέμβριο φεύγει από την ζωή ο γιος της, Βασίλης Ηλιάδης. Τους πρώτους μήνες, κανείς δεν είπε κάτι στην 98χρονη Καίτη Γκρέυ. Όμως εκείνη τον ζητούσε συνέχεια κι απορούσε γιατί ο Βασίλης της δεν έχει έρθει να την δει. Ακόμα και η κόρη του Βασίλη και εγγονή της, η τραγουδίστρια Αγγελική Ηλιάδη, η μικρή της Αγγελικίτσα, η αδυναμία της, δεν είχε βρει το κουράγιο να της το πει. Τέλη Απριλίου του 2022 όμως, λίγους μήνες μετά τον θάνατο του παιδιού της, ο μεγάλος της γιος, ο Φίλιππος, λέγεται ότι ανέλαβε να την πληροφορήσει για το τραγικό γεγονός. Από την στιγμή που έμαθε τον χαμό του παιδιού της έχει καταρρεύσει.