Επικυρώθηκε τελικώς η συμφωνία των Πρεσπών από την Ελληνική Βουλή, ανοίγοντας διάπλατα όχι μόνο τις πόρτες του ΝΑΤΟ και της Ευρωπαϊκής Ενωσης αλλά και σε μεγάλους επενδυτές που βλέπουν γόνιμο έδαφος στα Βαλκάνια, φθηνά εργατικά χέρια, αλλά και μία πολύ σημαντική γεωγραφική θέση.
Τα Σκόπια από την εποχή της ενιαίας Γιουγκοσλαβίας έχουν μακρά ιστορία εμπλοκής στον τομέα της αυτοκίνησης, ενώ είναι χαρακτηριστικό ότι προ διετίας πληροφορίες έκαναν λόγο για επιλογή της χώρας ως τον τόπο κατασκευής του νέου εργοστασίου της Aston Martin.
Και μπορεί τελικά η Aston Martin να μην επέλεξε τα Σκόπια για την κατασκευή του νέου της εργοστασίου στο οποίο θα παραγόταν το crossover DBX (δεν έχει ξεκινήσει ακόμη η παραγωγή του), όμως η γειτονική μας χώρα είναι πολύ δραστήρια στο κομμάτι της κατασκευής ανταλλακτικών και εξαρτημάτων αυτοκινήτων.
Από την εποχή κιόλας της Zastava, στα Σκόπια ξεκίνησε τη δεκαετία του 1960 η κατασκευή εξαρτημάτων για την κραταιά αυτοκινητοβιομηχανία της πρώην Γιουγκοσλαβίας και συνεχίστηκε μέχρι την πτώση της εταιρείας τη δεκαετία του 1990.
Σήμερα, στα Σκόπια έχουν την έδρα τους τουλάχιστον 50 εταιρείες κατασκευής ανταλλακτικών και εξαρτημάτων για αυτοκίνητα (ζώνες ασφαλείας, τακάκια, συμπλέκτες, μπαταρίες, εξαρτήματα φορτηγών-λεωφορείων), ενώ υπάρχουν τα τελευταία χρόνια και πολλές επενδύσεις μεγάλων και γνωστών πολυεθνικών εταιρειών του κλάδου όπως η Delphi (κατασκευάζει ηλεκτρονικά συστήματα), η Adient (καθίσματα αυτοκινήτων), η Lear (υφάσματα καθισμάτων, ηλεκτρικά), η KSS (αερόσακοι) και άλλες.
Παράλληλα, με τις ευλογίες της Ελληνικής Κυβέρνησης η οποία δέχτηκε την ονομασία “Βόρεια Μακεδονία”, ανοίγουν διάπλατα οι πόρτες για την ένταξη της χώρας σε ΝΑΤΟ και αργότερα στην προ-ενταξιακή διαδικασία για την Ευρωπαϊκή Ένωση. Εφόσον γίνουν τα παραπάνω, είναι δεδομένο ότι τα Σκόπια θα ελκύσουν επενδύσεις από μεγάλες πολυεθνικές, οι οποίες ήδη μελετάνε τις επιχειρηματικές κινήσεις τους στη γύρω περιοχή.
Ειδικότερα, βασικός στόχος των Σκοπιανών είναι να προσελκύσουν ακόμη περισσότερες εταιρείες του χώρου των εξαρτημάτων και ανταλλακτικών αυτοκινήτων, προβάλλοντας ως πλεονεκτήματά τους την ύπαρξη καταρτισμένου προσωπικού, τα χαμηλά κόστη των εργαζομένων (ο μέσος μισθός στον τομέα είναι 400 ευρώ/μήνα), την εγγύτητα στην Ε.Ε. και την ισχυρή θέληση της κυβέρνησης για την παροχή φορολογικών διευκολύνσεων.
Αυτοκινητική παραγωγή αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει, ωστόσο δεν αποκλείεται στο μέλλον να συμβεί και αυτό, αφού οι Σκοπιανοί στηρίζουν ιδιαίτερα τον τομέα του αυτοκινήτου. Πάντως στα Σκόπια κατασκευάζονται αυτή τη στιγμή οχήματα, αφού η βελγική Van Hool παράγει εκεί λεωφορεία, σχεδιάζοντας μάλιστα και επέκταση του εργοστασίου της που ξεκίνησε τις εργασίες του το 2014 κοντά στην πρωτεύουσα. Επίσης, στα Σκόπια υπάρχει και η εγχώρια FAS Sanos, η οποία από το 1946 παράγει αστικά και τουριστικά λεωφορεία, αν και τα τελευταία χρόνια η εταιρεία είναι είναι ουσιαστικά ανενεργή.