Σήμερα Τρίτη, 28 Μαρτίου, απολογείται ο εμπειρότερος σταθμάρχης, αυτός δηλαδή που έπρεπε να είναι στη θέση του μέχρι τις 23:00 η ώρα και έφυγε στις 22:10.
Ο σταθμάρχης θα κληθεί να δώσει απαντήσεις σε κρίσιμα ερωτήματα, μεταξύ αυτών και για τις βάρδιες που σβήστηκαν με μπλάνκο για να διορθωθούν.
Ο εν λόγω σταθμάρχης αναμένεται να υποστηρίξει ότι η τραγωδία στα Τέμπη έγινε στις 23:05 και εκείνος έπρεπε να έχει φύγει στις 23:00.
Παράλληλα, στις 30 Μαρτίου θα απολογηθεί ο επιθεωρητής, την ώρα που συνεχίζονται οι αποκαλύψεις για την απουσία ή τη μη λειτουργία των απαραίτητων συστημάτων ασφάλειας που θα προλάβαιναν το όποιο ανθρώπινο λάθος.
Τι θα υποστηρίξει στην απολογία του ο επιθεωρητής του ΟΣΕ
Για τη γραμμή που θα ακολουθήσει η πλευρά του επιθεωρητή του ΟΣΕ μίλησε στο MEGA, ο δικηγόρος του, Γιάννης Γλύκας.
Όπως ανέφερε αφενός ο επιθεωρητής δεν φέρει ευθύνη για την εκπαίδευση των σταθμαρχών, αφετέρου εκείνος προτείνει τις βάρδιες που στη συνέχεια εγκρίνουν ανώτεροί του.
«Είναι σαφές ότι η πιστοποίηση των ανθρώπων που δουλεύουν με μπλοκάκι και του μετατασσόμενου, ο οποίος φέρεται να έχει την κύρια ευθύνη, δεν γίνεται από τον προϊστάμενο επιθεώρησης. Ούτε συμμετείχε στην πιστοποίησή του, ούτε στη μαθητεία του, άλλοι τον πιστοποίησαν, άλλοι τον έβαλαν».
Αναφερόμενος στις βάρδιες, ο κ. Γλύκας τόνισε: «Σε σχέση με τις βάρδιες, ο προϊστάμενος επιθεώρησης τις προτείνει και εγκρίνονται από τη διεύθυνση κυκλοφορίας. Η πρόταση είναι από τον προϊστάμενο επιθεώρησης και πάνω από εκείνον υπάρχουν άλλοι που εγκριθούν τη διαδικασία και έχουν ειδικό καθήκον την έκδοση και τροποποίηση του προγράμματος».
Ο κ. Γλύκας σημείωσε ότι τις ώρες 22:00 με 23:00 στη βάρδια υπάρχουν τρία άτομα. «Δεν ήξερε ότι έφυγαν στο 8ωρο αντί για 9ωρο και δε θα επέτρεπε κάτι τέτοιο».
Τι είπε ο συμβασιούχος σταθμάρχης
Την δική του πλευρά για τα όσα συνέβησαν τη μοιραία νύχτα της τραγωδίας των Τεμπών παρουσίασε στην απολογία του ο συμβασιούχος σταθμάρχης, ο οποίος αφέθηκε ελεύθερος για την υπόθεση.
Ο 33χρονος όπως έγινε γνωστό είχε λάβει πιστοποίηση τον περασμένο Ιανουάριο και τον Φεβρουάριο έπιασε δουλειά στο σταθμαρχείο Λάρισας. Ωστόσο, αμοιβόταν με μπλοκάκι και δεν επιτρεπόταν να μείνει μόνος του, αλλά ούτε και να δουλέψει νύχτα.
«Η ψυχολογία μου δεν είναι καλή. Είμαι συντετριμμένος από το δυστύχημα. Λυπάμαι που τόσοι άνθρωποι έχουν χάσει τη ζωή τους. Έχω ένα βάρος. Νιώθω όμως ανακουφισμένος με την απόφαση των δικαστικών αρχών. Ήμουν ενισχυτικός. Δεν είχα τον πρώτο ρόλο στη διακίνηση των αμαξοστοιχιών», ανέφερε στο υπόμνημά του.
Το βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου σχόλασε λίγο μετά τις 10 το βράδυ, αφού είχε συμπληρώσει το 8ωρο της βάρδιάς του.
«Η εργασία που παρείχα στον ΟΣΕ ήταν 40 ωρών εβδομαδιαίως, 5 ημερών εβδομαδιαίως, 8 ωρών ημερησίως. Αν και περιγραφόταν ως σύμβαση ανεξάρτητων υπηρεσιών, επρόκειται για σύμβαση εξαρτημένης εργασίας, αφού τελούσα υπό τις οδηγίες προϊσταμένων.
Ένας μόνιμος επικεφαλής σταθμάρχης, ο αρχαιότερος, παραδίδει τη βάρδια και ένας μόνιμος παραλαμβάνει. Ο ενισχυτικός δεν υπογράφει, δεν παραδίδει», τόνισε.