Δυο νέοι εφέτες ανακριτές ορίστηκαν με ομόφωνη απόφαση της Ολομέλειας των Εφετών Λάρισας προκειμένου να αναλάβουν στο εξής τις ανακρίσεις για την πολύνεκρη τραγωδία στα Τέμπη.
Πρόκειται για τον Σωτήρη Μπακαΐμη που διορίστηκε ως τακτικός ανακριτής και τη Σοφία Λυμπεριάδου που ορίστηκε ως αναπληρώτρια. Υπενθυμίζεται, ότι η σύγκλιση της Ολομέλειας έγινε με πρωτοβουλία του Προϊσταμένου της Εισαγγελίας Εφετών Σταμάτη Δασκαλόπουλου, ο οποίος εποπτεύει το σύνολο των ερευνών έπειτα από παραγγελία του εισαγγελέα του Αρείου Πάγου Ισιδώρου Ντογιάκου.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι ο κ. Δασκαλόπουλος κατά τη διάρκεια της Ολομέλειας εισηγήθηκε την ανάγκη διορισμού έμπειρων δικαστικών λειτουργών για τις ανακρίσεις για το πολύνεκρο δυστύχημα.
Ο μηχανοδηγός ρώτησε τρεις φορές τον σταθμάρχη αν πηγαίνει στον σωστό δρόμο
Μια νέα συνομιλία ανάμεσα στον μηχανοδηγό της αμαξοστοιχίας Intercity 62 και του σταθμάρχη της Λάρισας, πριν από τη μοιραία σύγκρουση στα Τέμπη, έφερε στο φως της δημοσιότητας το Open. Μάρτυρας που έχει ήδη καταθέσει στην υπηρεσία του, λέει πως ο μηχανοδηγός ρωτούσε διαρκώς τον μοιραίο σταθμάρχη αν πήγαινε σωστά. Φαίνεται πως ο μηχανοδηγός της αμαξοστοιχίας Intercity 62 είχε αντιληφθεί πως κάτι δεν πήγαινε καλά, κι αυτό αποτυπώθηκε στη συνομιλία που είχε με τον 59χρονο σταθμάρχη.
Ο μηχανοδηγός ρωτάει «Λάρισα ακούει;», με τον σταθμάρχη να μην απαντά. Ο μηχανοδηγός επιμένει, ρωτάει ξανά δεύτερη φορά και ο σταθμάρχης δεν απαντά. Στην τρίτη φορά που ο μηχανοδηγός ρώτησε «Λάρισα ακούει; Πάω καλά;», ο σταθμάρχης απάντησε και μάλιστα ήταν εκνευρισμένος. «Αφού σου είπα. Νέους Πόρους», ήταν τα λόγια του μοιραίου σταθμάρχη χωρίς, όμως, να διευκρινίσει αν θα κινηθεί η αμαξοστοιχία από την κάθοδο ή τη άνοδο.
Σε κάθε περίπτωση, όλες οι συνομιλίες από το καταγραφικό έχουν ζητηθεί από την ανακρίτρια που χειρίζεται την υπόθεση, καθώς αναμένεται να ρίξουν φως στην υπόθεση και να διαλευκάνουν πολλές, μέχρι τώρα, άγνωστες πτυχές του δυστυχήματος που συγκλόνισε όλη την Ελλάδα.
Δέκα ημέρες μετά την τραγωδία, με τα ερωτήματα να παραμένουν και την έρευνα των Αρχών να επεκτείνεται σε όλο και περισσότερα άτομα, ρεπορτάζ του ΣΚΑΪ αποκαλύπτει πώς αποφεύχθηκε μια μεγαλύτερη τραγωδία με πολύ περισσότερους νεκρούς.
Όπως προκύπτει από το ρεπορτάζ, η σταθμάρχης των Νέων Πόρων, έστειλε πρώτα στην κάθοδο το μοιραίο εμπορευματικό τρένο, παρά το γεγονός ότι πλησίαζε στον σταθμό των Νέων Πόρων ο προαστιακός, ο οποίος είχε προτεραιότητα. Μέσα στα βαγόνια του προαστιακού επέβαιναν 62 άτομα. Αν η σταθμάρχης αποφάσιζε να περιμένει τον προαστιακό και να του δώσει -όπως συνηθίζεται- προτεραιότητα έναντι του εμπορικού, η σύγκρουση θα είχε γίνει ανάμεσα στα δύο επιβατικά τρένα, με ό,τι αυτό συνεπάγεται.