Στην Ελλάδα, τελικά, πρέπει να το πάρουμε απόφαση. Η μη ασφάλιση του αυτοκινήτου δεν είναι απλώς μία εσφαλμένη απόφαση, λόγω της υποχρέωσης από το νόμο, αλλά και μία επιλογή που δείχνει ασυνειδησία καθώς επηρεάζει αρνητικά το κοινωνικό σύνολο.
Τα στοιχεία των αρμόδιων Αρχών δείχνουν ότι η νομική υποχρέωση δεν φαίνεται να πείθει όλους τους οδηγούς. Μπορεί τα ανασφάλιστα να έχουν περιοριστεί – κατά αρκετές εκατοντάδες χιλιάδες - μετά την περσινή αποστολή των σχετικών ειδοποιητηρίων, όμως ο τελικός αριθμός των οχημάτων που παραμένουν «ακάλυπτα» προκαλεί πολύ σοβαρό πρόβλημα στους ελληνικούς δρόμους.
Είναι, όμως, και θέμα ηθικού κινδύνου. Διότι η πλειοψηφία των ιδιοκτητών ασφαλίζεται και δεν υπάρχει κανένας λόγος να ταλαιπωρείται και να μπλέκει σε αέναες διαδικασίες όταν εμπλέκεται σε ατύχημα με ανασφάλιστο όχημα.
Για πολλοστή φορά αξίζει να σημειωθεί ότι ο χρόνος αποζημίωσης από το Επικουρικό Κεφάλαιο στην περίπτωση ατυχήματος με ανασφάλιστο όχημα μπορεί να φτάσει ακόμη και τα δύο χρόνια. Θα πρέπει, επιπλέον, να γίνει κατανοητό ότι ο «κουμπαράς» του επικουρικού κεφαλαίου γεμίζει από τα χρήματα των ασφαλιστικών εταιρειών και από τη «συνδρομή» των ασφαλισμένων μέσω των ασφαλιστηρίων συμβολαίων. Αυτό σημαίνει πως όλοι οι νομοταγείς και ασφαλισμένοι πολίτες πληρώνουν εντέλει... το μάρμαρο.
Το θέμα επανέρχεται στο προσκήνιο καθώς εστάλησαν ήδη ειδοποιητήρια για 436.653 οχήματα που εντοπίστηκαν ως πιθανά ανασφάλιστα κατά τη διασταύρωση που έτρεξε η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων στις 30 Απριλίου 2018.
Προφανώς και οι συνέπειες από τη μη συμμόρφωση με το νόμο είναι σοβαρές, όμως η ευθύνη όλων μας δεν εξαντλείται με την πληρωμή ενός προστίμου και την προσωρινή ασφάλιση του οχήματος απλά και μόνο για να αποφύγουμε ένα μεγαλύτερο πρόστιμο. Είναι ενδεικτικό, ότι σύμφωνα με στοιχεία της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος, τα ανασφάλιστα οχήματα αυξήθηκαν στο πρώτο τετράμηνο του 2018 κατά 95.927.
Σημειώνεται πως όσοι σπεύσουν να ασφαλίσουν σήμερα το όχημά τους δεν γλιτώνουν το σχετικό παράβολο που κυμαίνεται από 100-250 ευρώ.
Ποιο είναι το παράβολο που πρέπει να πληρωθεί
Οι ιδιοκτήτες που θα λάβουν μήνυμα στο TaxisNet ή μέσω e-mail θα κληθούν να πληρώσουν παράβολο από 100 έως 250 ευρώ και να ξεκινήσουν άμεσα τις διαδικασίες ασφάλισης του οχήματος.
Πιο αναλυτικά, τα προβλεπόμενα από τις διατάξεις ποσά είναι τα ακόλουθα:
- 100 ευρώ για δίκυκλα οχήματα έως 250 κυβικά.
- 150 ευρώ για δίκυκλα οχήματα από 251 κυβικά και άνω.
- 200 ευρώ για αυτοκίνητα έως 1000 κυβικά.
- 250 ευρώ για αυτοκίνητα από 1001 κυβικά και άνω.
Τι να κάνετε αν έχει γίνει λάθος
Ακολουθούν χρήσιμες οδηγίες για τις ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβείτει στην περίπτωση λάθους:
-Αν το όχημά σας είναι ασφαλισμένο για την ημερομηνία διασταύρωσης, τότε θα πρέπει να απευθυνθείτε στην ασφαλιστική σας εταιρεία για να γίνουν οι εκ μέρους της αναγκαίες ενέργειες.
-Στις περιπτώσεις που το μήνυμα αφορά άγνωστο σε σας όχημα, ή έχει αλλάξει ο αριθμός κυκλοφορίας, έχει διαγραφεί ή βρίσκεται σε ακινησία, θα πρέπει να απευθυνθείτε στη ΔΟΥ, προσκομίζοντας τα απαραίτητα δικαιολογητικά (βεβαίωση ακινησίας ή ιστορικό μεταβολών του συγκεκριμένου οχήματος από την αρμόδια Περιφερειακή Υπηρεσία Μεταφορών, στην οποία έχει εκδοθεί η άδεια κυκλοφορίας του κ.λπ.).
-Αν υποβλήθηκε αίτηση μεταβίβασης του οχήματος σε Κ.Ε.Π. και δεν έχει εκδοθεί ακόμα η νέα άδεια κυκλοφορίας, θα πρέπει να απευθυνθείτε σε οποιαδήποτε Δ.Ο.Υ. προσκομίζοντας σχετική βεβαίωση του Κ.Ε.Π. για την υποβολή του αιτήματος μεταβίβασης, προκειμένου να ακυρωθεί το παράβολο.
-Αν υπάρχει εξαίρεση της υποχρεωτικής ασφάλισης κατ' εφαρμογή της διάταξης του άρθρου 3 του π.δ. 237/1986 θα πρέπει να απευθυνθείτε σε οποιαδήποτε Δ.Ο.Υ., προσκομίζοντας τα σχετικά δικαιολογητικά, προκειμένου να ακυρωθεί το παράβολο.
-Σε περίπτωση που αποκτήσατε το όχημα έως και 7 εργάσιμες ημέρες πριν την διασταύρωση, θα πρέπει να απευθυνθείτε σε οποιαδήποτε Δ.Ο.Υ προκειμένου να ακυρωθεί το παράβολο.