Ο Χρίστος Καράς γεννήθηκε στα Τρίκαλα Θεσσαλίας στις 9 Δεκεμβρίου του 1930.Μετά απο σύντομες σπουδές στο Πάντειο Πανεπιστήμιο (1948-50) γράφεται στη Σχολή Καλών Τεχνών των Αθηνών (1951), παίρνει το Δίπλωμά του (1955) και με υποτροφία του Ιδρύματος Κρατικών Υποτροφιών (1957), σπουδάζει νωπογραφία στη Σχολή Καλών Τεχνών του Παρισιού για τρία χρόνια. Στο Παρίσι μένει μέχρι το 1963. Συγχρόνως ταξιδεύει στο Βέλγιο, Ολλανδία, Ισπανία, Ιταλία και Αγγλία. Αργότερα πραγματοποιεί πολλά ταξίδια στη Βενετία, τη Βασιλεία, το Κάσελ, τις Βρυξέλλες και το Βερολίνο, όπου παρακολουθείτις μεγάλες διεθνείς εκθέσεις.
Το 1973 φεύγει για τη Νέα Υόρκη με υποτροφία του Ιδρύματος Ford. Έκεί εργάζεται δύο χρόνια και πραγματοποιεί ταξίδια στην Ουάσιγκτον, τη Βοστώνη, τη Φλόριντα και τον Καναδά.
Έπιστρέφει στην Έλλάδα και μετέχει ενεργά στην προσπάθεια για τη δημιουργία ενός σύγχρονου καλλιτεχνικού κλίματος, με τηλεοπτικές παρουσίες και πολλές συνεντεύξεις σε εφημερίδες και περιοδικά. Ιδρύει επίσης με άλλους καλλιτέχνες την ομάδα "Τομή" (1963) και τον "Σύνδεσμο Έλλήνων Καλλιτεχνών" (1976).
Από το 1955 μέχρι σήμερα έχει πραγματοποιήσει 76 ατομικές εκθέσεις: Michigan (1967), Λευκωσία (1969, 2000), Γάνδη (1978), Βασιλεία (1979), Παρίσι (1982), Βερολίνο (1985), Σουηδία (1987), Βρυξέλλες (1987), Αμβέρσα (1987), Νέα Υόρκη (1990), Λονδίνο (1999), Λωζάννη (2004), Αθήνα και στις περισσότερες μεγάλες πόλειςτης Έλλάδας.
Επίσης έχει λάβει μέρος σε πολλές ομαδικές διοργανώσεις σε μεγάλες πρωτεύουσες της Έυρώπης, της Αμερικής και αλλού.Το 1984, εκπροσώπησε την Έλλάδα στη 41η Biennale της Βενετίας. Στο Ιδρυμα Θεοχαράκη Μεγάλη αναδρομική έκθεση του είχε πραγματοποιηθεί και στο Ιδρυμα Έικαστικών Τεχνών Βασίλη και Μαρίνας Θεοχαράκη το 2012 με τίτλο «Χρίστος Καράς: Σύνοψη 1059-2012».
Οπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο επιμελητής αυτής της έκθεσης Τάκης Μαυρωτάς: «Ο Καράς επίμονα δοκιμάζεται. Η εποχή αλλάζει γρήγορα και, παρ’ ότι μένει ίδιο το όραμά του, ο τρόπος της έκφρασής του γίνεται διαφορετικός. Η αφαίρεση, ο εξπρεσιονισμός, ο σουρεαλισμός, η νέα παραστατικότητα και η ποπ αρτ αποτέλεσαν πεδίο των ατέρμονων προβληματισμών και αναζητήσεών του. Εκείνο που βασανιστικά τον απασχόλησε είναι το απόλυτο φως, ίσως και το αιώνιο. Με σωφροσύνη και οξύνοια κατέκτησε μια ζωγραφική καθαρότητα και συνάμα μια μυστηριώδη υπόσταση. Σ’ ένα έργο που η ελευθερία ως ιδέα αποτελεί καθολικό γνώρισμα του εικαστικού κόσμου του, η ορατότητα του πραγματικού στο έργο του γίνεται απέραντη.
Ζωγραφίζει ιδιότυπες παραστατικές μορφές και απρόσμενους χώρους – τοπία μέσα σε μια υπερβατική ατμόσφαιρα που ξεφεύγουν από τα όρια του χρόνου. Συνειδητά αποφεύγει καθετίχαώδες και βρίσκει μια ισορροπία ή ένα αντίκρισμα με την πραγματικότητα. Διαφύλαξε μεθοδικά το όραμά του αποτινάσσονταςκαθετί που θα έφθειρε τη δουλειά του και θα εδραίωνε την επαναληπτικότητα του ύφους του, δίνοντας μ’ αυτόν τον τρόπο έκφραση στην ευαισθησία της στιγμής μέσα στην απεραντοσύνη του πνεύματος».
Στον Έικαστικό Κύκλο Στην τελευταία του ατομική έκθεση που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα, στην Γκαλλερί Σιαντή- Έικαστικός Κύκλος, τον Οκτώβριο του 2022, ο Μάνος Στεφανίδης σημείωνε, προσπαθώντας να αναδείξει την ιδέα της μεταφυσικής σχεδόν προβολής της καθημερινότητας στοέργο του Καρά:«Ονομάζουμε ζωγραφική εκείνη τη διαδικασία που χρησιμοποιώντας ιδιοτελώς το φως, δημιουργεί εικόνες μίας ανιδιοτελούς αθανασίας.Και είναι τότε που η ζωγραφική μπορεί να λειτουργεί κατευναστικά - παρηγορητικά και να ταξιδεύει τον θεατή με την ψευδαισθητική της ικανότητα σε τόπους και χρόνους ονειρικούς. Σε τόπους και χρόνους ελευθερίας. Να υπερασπίζεται, δηλαδή, έναν άλλο κόσμο πιο γοητευτικό από τον ισχύοντα και άρα, έστω και so4o voce, να διαμορφώνει μια συνθήκη επαναστατική.
Για να μιλήσω για την τέχνη του Χρίστου Καρά χρησιμοποίησα τις μαγικές λέξεις «ελευθερία» και «επανάσταση». Άρα, αν προσθέσετε και τη λέξη «όνειρο», έχετε το τρίπτυχο διαμορφωμένο: χωρίς τις αναγκαίες δύο, καμιά από τις υπόλοιπες δεν μπορεί να ισχύσει πραγματικά.
Ενώ αντίθετα και οι τρεις μαγικά αλληλοσυμπληρώνονται. Πολύ απλά μπορούμε να υποστηρίξουμε πως η τέχνη (οφείλει να) ανανεώνει ή και να καταργεί παλιότερες μορφές έκφρασης που έχουν εξαντλήσει το περιεχόμενό τους, να εφευρίσκει καινούριες και να ονειρεύεται το μέλλον της. Άυτό και αν είναι αναγκαία και ικανή συνθήκη».
Αξίζει να σημειωθεί ότι από το 1955 ως σήμερα ο Χρίστος Καράς είχε πραγματοποιήσει περί τις 75 ατομικές εκθέσεις και έχει συμμετάσχει σε πάρα πολλές ομαδικές εκθέσεις, τόσο στην Έλλάδα όσο και στο εξωτερικό. Θα πραγματοποιηθεί πολιτική κηδεία του στο Α’ Νεκροταφείο την Τετάρτη το μεσημέρι και στη συνέχεια τελετή και καύση στη Ριτσώνα.
Αργότερα η τέφρα του θα σκορπιστεί στη θάλασσα της Υδρας