Με το όριο των 19.000 μονάδων θα «παλέψει» η Ιατρική Αθηνών φέτος, χάνοντας το επίπεδο των 19.143 μονάδων στις οποίες βρέθηκε πέρυσι, ενώ Πολυτεχνεία και οι υπόλοιπες σχολές θετικών επιστημών θα κατρακυλήσουν. Αντίστροφη πορεία θα έχουν οι βάσεις στα οικονομικά τμήματα και στα τμήματα ανθρωπιστικών επιστημών.
Τα στατικά στοιχεία των βαθμών πρόσβασης των φετινών υποψηφίων για τα ΑΕΙ επιβεβαιώνουν τις αρχικές εκτιμήσεις για την πορεία των βάσεων εισαγωγής.
Όπως αναφέρει η Καθημερινή, αναμένονται διαφοροποιήσεις στα πρόσημα και στις ταχύτητες των βάσεων εισαγωγής των τμημάτων κάθε επιστημονικού πεδίου. Ωστόσο, πλέον έχει καταστεί κανόνας ο ένας στους τρεις υποψηφίους στο κρισιμότερο βήμα της δωδεκάχρονης διαδρομής στα θρανία να αποτυγχάνει να περάσει τουλάχιστον τη βάση του 10. Διαπίστωση, που παρότι επαναλαμβάνεται ετησίως, δεν φαίνεται να προβληματίζει τους αρμοδίους.
Ειδικότερα, από την επεξεργασία των στατιστικών των βαθμών πρόσβασης προκύπτουν ανά επιστημονικό πεδίο τα ακόλουθα:
• 1ο (ανθρωπιστικών, νομικών και κοινωνικών επιστημών): Οι βάσεις των δημοφιλών νομικών σε Αθήνα και ΑΠΘ θα παραμείνουν ουσιαστικά στα ίδια επίπεδα, αφού η άνοδος που τους δίνεται –100 με 150 μονάδες– κινείται στα όρια του στατιστικού λάθους. Ανάλογη μικρή ανοδική τάση εκτιμάται και για τα υψηλόβαθμα τμήματα Ψυχολογίας των κεντρικών ΑΕΙ. Το κατώφλι του πεδίου θα κινηθεί κάτω από τις 7.000 μονάδες αφού αυξήθηκαν σε σχέση με το 2017 οι υποψήφιοι που έχουν βαθμό πρόσβαση κάτω από 10.
• 2ο (θετικών και τεχνολογικών επιστημών): Πτώση αναμένεται στις βάσεις των πολυτεχνείων, που προσδιορίζεται πέριξ των 200 μονάδων για τα ιδρύματα της περιφέρειας. Πέρυσι την υψηλότερη βάση είχε το τμήμα Η/Υ ΕΜΠ με 18.416 μονάδες, και αναμένεται να κινηθεί προς τις 18.300.
• 4ο (οικονομίας και πληροφορικής): Η σημαντική αύξηση του αριθμού των υποψηφίων –περίπου 2.500 επιπλέον σε σχέση με πέρυσι– οδηγεί σε άνοδο βάσεων, έως και τις 350 μονάδες.
Άνοδος αναμένεται για τα παιδαγωγικά και τα μουσικά τμήματα, λόγω της αύξησης των υποψηφίων. Επίσης, χθες ανακοινώθηκαν οι βαθμοί των ειδικών μαθημάτων, χωρίς μεγάλες διαφοροποιήσεις σε σχέση με πέρυσι.