Πιο συγκεκριμένα, οι νέοι κανόνες θα εγγυηθούν καλύτερη προστασία των ανηλίκων από τη βία, το μίσος, την τρομοκρατία και την επιβλαβή δημοσιότητα.
Οι πάροχοι οπτικοακουστικών μέσων θα χρειαστεί να θεσπίσουν κατάλληλα μέτρα για την αντιμετώπιση του περιεχομένου που υποκινεί τη βία, το μίσος και την τρομοκρατία. Οι πλατφόρμες κοινής χρήσης βίντεο θα πρέπει πλέον να αντιδρούν γρήγορα όταν το περιεχόμενο επισημαίνεται ως επικίνδυνο από τους χρήστες.
Η νομοθεσία δεν περιλαμβάνει το φιλτράρισμα περιεχομένου πριν από τη δημοσίευσή της, αλλά, κατόπιν αιτήματος του Κοινοβουλίου, οι πλατφόρμες θα χρειαστεί να δημιουργήσουν έναν διαφανή, εύκολο στη χρήση και αποτελεσματικό μηχανισμό που θα επιτρέπει στους χρήστες να δημοσιεύουν περιεχόμενο.
Ως προς τη διαφήμιση, η νέα νομοθεσία περιλαμβάνει αυστηρότερους κανόνες σχετικά με, την τοποθέτηση προϊόντων στα τηλεοπτικά προγράμματα των παιδιών και το περιεχόμενο που διατίθεται σε πλατφόρμες video-on-demand. Οι διαπραγματευτές του ΕΚ εξασφάλισαν επίσης έναν ασφαλή μηχανισμό για την προστασία των προσωπικών δεδομένων, επιβάλλοντας μέτρα ώστε τα δεδομένα που συλλέγονται από τους παρόχους οπτικοακουστικών μέσων να μην χρησιμοποιούνται για εμπορικούς σκοπούς, συμπεριλαμβανομένου του προφίλ και της διαφήμισης. Σύμφωνα με τους νέους κανόνες, η διαφήμιση μπορεί να αντιπροσωπεύει το 20% κατ ‘ανώτατο όριο της ώρας της ημέρας (από τις 6 π.μ. έως τις 6 μ.μ.), γεγονός που παρέχει στον ραδιοτηλεοπτικό φορέα την ευελιξία να οργανώνει τις διαφημιστικές του περιόδους. Ένα παράθυρο «prime time”, μεταξύ 18:00 και μεσάνυχτα, έχει επίσης συσταθεί. Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, η διαφήμιση δεν μπορεί να υπερβαίνει το 20% του χρόνου ομιλίας.
Επιπλέον, προκειμένου να υποστηριχθεί η πολιτιστική ποικιλομορφία του ευρωπαϊκού οπτικοακουστικού τομέα, οι ευρωβουλευτές έχουν εξασφαλίσει ότι το 30% του περιεχομένου στους καταλόγους των πλατφορμών «video-on-demand» είναι ευρωπαϊκό.
Οι πλατφόρμες «video-on-demand» θα πρέπει επίσης να συμβάλλουν στην ανάπτυξη ευρωπαϊκών οπτικοακουστικών παραγωγών, είτε επενδύοντας άμεσα στο περιεχόμενο είτε συνεισφέροντας στην εθνική χρηματοδότηση. Το επίπεδο συμμετοχής κάθε χώρας θα πρέπει να είναι ανάλογο με τα έσοδα του βίντεο κατά παραγγελία στη χώρα αυτή (στα κράτη μέλη όπου είναι εγκατεστημένες αυτές οι πλατφόρμες ή στα κράτη μέλη όπου απευθύνονται σε πλειοψηφία ή σε όλο το ακροατήριό τους) .
Η νομοθεσία περιλαμβάνει επίσης διατάξεις σχετικά με την προσβασιμότητα, την ακεραιότητα του σήματος του ραδιοτηλεοπτικού φορέα, την ενίσχυση των ρυθμιστικών αρχών και την προώθηση των δεξιοτήτων στα μέσα ενημέρωσης.
Ο ευρωβουλευτής Π. Κάμμερεβερτ (S&D), ένας από τους δύο διαπραγματευτές του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου επί του θέματος, δήλωσε:
Για μας ήταν ιδιαίτερα σημαντικό να εναρμονίσουμε τα πρότυπα προστασίας: […]H εναρμόνιση των κανόνων διαφάνειας για την εμπορική επικοινωνία των διαδικτυακών καναλιών ήταν μια βασική πτυχή των διαπραγματεύσεων.
Ενώ η Σ. Βερχέγεν (EPP), συνδιαπραγματεύτρια, επεσήμανε ότι η καινούρια νομοθεσία αποτελεί επίσης μεγάλη είδηση για τον ευρωπαϊκό κινηματογράφο και την ευρωπαϊκή μας πολιτιστική πολυμορφία:
Oι πλατφόρμες video on demand θα πρέπει να εκχωρήσουν το 30% του καταλόγου τους στις ευρωπαϊκές παραγωγές. Αυτό θα δώσει ώθηση στην ευρωπαϊκή δημιουργικότητα στον οπτικοακουστικό τομέα.