Ο ανταγωνισμός μεταξύ Ελλάδας και Κίνας στην παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία συνεχίζεται αμείωτος. Ο ελληνόκτητος στόλος σύμφωνα με την Clarksons στα τέλη του καλοκαιριού είχε σε gross tonnage 222 εκατομμύρια ο κινεζικός στόλος 170 εκατομμύρια και ο ιαπωνικός 167,6 εκατομμύρια τόνους.
Η Κίνα έχει τον μεγαλύτερο σε αριθμό πλοίων στόλο που μετράει 7.744 πλοία.
Μέσα στ ο 2018 ο ελληνόκτητος στόλος αυξήθηκε κατά 63 πλοία ή 1,5% και μετράει πλέον 4.148 «κομμάτια» χωρητικότητας άνω των 1.000 gt το καθένα. Ο ελληνόκτητος στόλος σε αριθμό πλοίων αντιπροσωπεύει το 7% του παγκόσμιου στόλου και το 16,6% βάση της χωρητικότητας.
Στο μεταξύ, πρώτοι μακράν του δεύτερου παραμένουν οι Έλληνες εφοπλιστές στις αγοραπωλησίες πλοίων. Από τις αρχές του χρόνου και έως τα μέσα Αυγούστου έχουν δώσει 3,1 δισεκατομμύρια δολάρια για την αγορά 196 μεταχειρισμένων πλοίων.
Συνολικά μέσα στο 2018 έχουν αγοραστεί 1.014 πλοία εκ των οποίων 411 φορτηγά, 264 δεξαμενόπλοια, 159 containerships και 29 υγραεριοφόρα, συνολικής αξίας 11,9 δισεκατομμυρίων δολαρίων .
Οι έλληνες έχουν δώσει το 26% από το συνολικό ποσό που έχει επενδυθεί παγκοσμίως σε αγορές πλοίων ενώ σε αριθμό πλοίο έχουν αγοράσει το 19,3%.
Οι Κινέζοι ανταγωνιστές τους στο ίδιο χρονικό διάστημα έβγαλαν από τα ταμεία τους 1,2 δισεκατομμύριο δολάρια για την απόκτηση 149 πλοίων.
Σύμφωνα με τα στοιχεία τα ου ναυλομεσιτικού οίκου Αllied Shipping, από τα 196 πλοία που αγόρασαν οι ναυτιλιακές εταιρείες ελληνικών συμφερόντων τα 123 είναι φορτηγά αξίας 1,5 δισεκ. δολ , 48 δεξαμενόπλοια αξίας 1,09 εκατ., 20 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων κόστους 347 εκ. και πέντε υγραεριοφόρο αξίας 126,7 εκατ.
Από τα 149 πλοία που αγόρασαν οι εταιρείες κινεζικών συμφερόντων τα 98 είναι φορτηγά, 38 δεξαμενόπλοια, τέσσερα containerships και δύο υγραεριοφόρα.