Από τα μέσα της προηγούμενης εβδομάδας έγιναν συσκέψεις στα μειονοτικά σχολεία της περιοχής της Ξάνθης, στις οποίες συμμετείχαν οι διευθύνσεις των σχολείων αυτών και των γονέων και κηδεμόνων. Στις συσκέψεις τέθηκε το θέμα των σχολικών βιβλίων και «αποκαλύφθηκε» η διάθεση της κυβέρνησης να διατεθούν βιβλία που χρησιμοποιούνται σε όλα τα υπόλοιπα δημοτικά σχολεία της χώρας… Και αυτή η «διάθεση» πατριωτικής έξαρσης της κυβέρνησης ήταν το τυράκι στην φάκα…
Οι γονείς των μαθητών «ξαφνικά» και στο μεγάλο σύνολό τους «προσαρτήθηκαν» στην «ιδέα» διδασκαλίας των μικρών μουσουλμανοπαίδων με ελληνικά βιβλία! Να τονιστεί, πως δημόσια σχολικά βιβλία δεν υπάρχουν για να δοθούν στους μαθητές… Θα δοθούν κάποια στιγμή, που όμως δεν έχει προσδιοριστεί… Θα είναι δημόσια τώρα τα μειονοτικά σχολεία, αλλά θα λειτουργούν με βιβλία που ΔΕΝ έχει να δώσει το δημόσιο!
Η ξαφνική στροφή ανθρώπων που ήταν εγνωσμένης και ποικιλοτρόπως καταγεγραμμένης τουρκοφροσύνης δεν μας ξάφνιασε, αφού ήταν αναμενόμενη και μέσα στα πλαίσια δημιουργίας μιας εικονικής πολιτικής οπισθοχώρησης της Άγκυρας (όπως ακριβώς συνέβη και με την οδηγία της Άγκυρας προς τους τούρκους ψαράδες να μην διεισδύουν στα ελληνικά χωρικά ύδατα), σε μια αγωνιώδη προσπάθεια του Ερντογάν να «χτίσει καλό πρόσωπο» στην Δύση και να σκιαγραφήσει μια διάθεση «επιστροφής του ασώτου»… Κι ενώ οι διαθέσεις του τούρκου προέδρου (σουλτάνου) είναι καταγεγραμμένες επαρκώς για την περίπτωση της Ελλάδας και της Ελληνικής Θράκης, κάποιοι στην ελληνική κυβέρνηση εξακολουθούν να μην θέλουν να κατανοήσουν ή να ομολογήσουν πως η τουρκική πολιτική ακολουθεί τα γνωστά βήματα του ανατολίτικου παζαριού, δίνοντας ένα και παίρνοντας δέκα…!
Χθες, Δευτέρα, η αρχή της «αλλαγής πορείας» έγινε σε τρία κεντρικά σημεία του νομού Ξάνθης. Στην πόλη της Ξάνθης και στα κεφαλοχώρια του Εχίνου και του Κενταύρου. Σήμερα, Τρίτη, σύμφωνα με τις πληροφορίες μας, τα σχολεία υπό κατάληψη πρόκειται να γίνουν πολλά περισσότερα. Και δεν θα πρόκειται για «στροφή» προς την (διαπιστωμένα κατά πολύ αποδοτικότερη για τα παιδιά) ελληνική δημόσια εκπαίδευση. Είναι και θα είναι μια επίδειξη ισχύος, μια επίδειξη που σε ένα φυσιολογικό κράτος θα σήμαινε συναγερμό, όχι τόσο για την ικανότητα και δυνατότητα επηρεασμού μερικών χιλιάδων ανθρώπων, αλλά για το που μπορεί να φτάσει και τι εντολές μπορεί να δώσει ο οργανωτής ενός αλλοπρόσαλλου (σύμφωνα με το μέχρι χθες) παρελθόντος των στοχεύσεων του εντολέα (Ερντογάν) στην συγκεκριμένη περιοχή (Θράκη).
Όταν υπάρχουν απορίες, οι υπεύθυνοι εξαφανίζονται
Τις ανησυχίες του εκφράζει και ο Σεμπαϊδίν Καραχότζα, σαν μουσουλμάνος και σαν γονέας, τονίζοντας το αυτονόητο -που όμως δεν έχει υλοποιήσει καμία κυβέρνηση μέχρι σήμερα, δηλαδή το κλείσιμο των μειονοτικών και την δημιουργία και λειτουργία ΜΟΝΟ δημόσιων σχολείων. Εκπαίδευση χωρίς βιβλία του προγράμματος Φραγκουδάκη, χωρίς βιβλία στην τουρκική γλώσσα, χωρίς καν την χρήση της τουρκικής γλώσσας, ούτε καν σαν δεύτερης ή τρίτης επιλογής εκμάθησης ξένης γλώσσας.
Γράφει λοιπόν ο κ. Καραχότζα:
«Πολύ ξαφνικός για να είναι αληθινός αυτός ο ξεσηκωμός
Γράφει ο Σέμπα Καραχότζα
Επειδή ορισμένοι αναγνώστες της XANTHINET εξέφρασαν κάποιες απορίες σχετικά με τις αντιδράσεις γονέων και μαθητών σε κάποια από τα μειονοτικά δημοτικά σχολεία της Ξάνθης και κυρίως εξέφρασαν απορίες ως προς τη διαφορά των περιβόητων βιβλίων Φραγκουδάκη με εκείνα που διδάσκονται στα δημόσια ελληνόφωνα δημοτικά σχολεία, θεώρησα απαραίτητο να κάνω ορισμένες διευκρινήσεις για την καλύτερη κατανόηση της υφιστάμενης κατάστασης.
Εδώ και πολλά χρόνια στα μειονοτικά δημοτικά σχολεία της Θράκης δε χρησιμοποιούνται τα βιβλία που υπάρχουν σε όλα τα ελληνόφωνα δημόσια δημοτικά σχολεία της χώρας αλλά τα βιβλία του γνωστού προγράμματος Φραγκουδάκη. Ένα πρόγραμμα για το οποίο η ελληνική πολιτεία ξόδεψε δεκάδες χιλιάδες ευρώ και το οποίο υποτίθεται πως θα βοηθούσε τα μουσουλμανόπαιδα της Θράκης να μάθουν καλύτερα την ελληνική γλώσσα. Τα αποτελέσματα καλύτερα να μην τα σχολιάσω.
Για λόγγους που πραγματικά δε γνωρίζω αλλά ελπίζω να μάθω σύντομα, ξαφνικά ένα πρωί οι γονείς ορισμένων μειονοτικών σχολείων της Ξάνθης θυμήθηκαν πως δεν τους αρέσουν τα βιβλία του προγράμματος Φραγκουδάκη. Να ξεκαθαρίσω εδώ πως εγώ από την αρχή ακόμα ήμουν κατά αυτού του προγράμματος και κατά των συγκεκριμένων βιβλίων.
Ενώ λοιπόν μέχρι τώρα ήταν κάθε χρόνο δεδομένο πως στα μειονοτικά σχολεία της Θράκης θα χρησιμοποιούνται τα βιβλία Φραγκουδάκη (ελληνόφωνο πρόγραμμα) ξαφνικά οι δάσκαλοι πήραν την εντολή να αποφασίσουν εκείνοι αν θα χρησιμοποιήσουν τα βιβλία της Φραγκουδάκη ή τα βιβλία που χρησιμοποιούνται στα δημόσια ελληνόφωνα δημοτικά σχολεία.
Μια παρατήρηση; Από πότε κύριοι του Υπουργείου Παιδείας είναι δουλειά των δασκάλων να αποφασίζουν ποια βιβλία θα χρησιμοποιήσουν; Δουλειά των δασκάλων είναι να διδάσκουν και όχι να αποφασίζουν τι θα διδάξουν. Την απόφαση αυτή έπρεπε να τη λάβει το Υπουργείο Παιδείας και κανένας άλλο.
Μια ακόμα παρατήρηση μου: Διαβάζω ξαφνικά ανακοινώσεις με αίτημα την ισότιμη εκπαίδευση μουσουλμάνων και μη μουσουλμάνων μαθητών. Προφανώς σε κάποιους αρέσει να παίζουν με τις λέξεις ή να βγάζουν ανακοινώσεις που μοναδικό σκοπό έχουν τις εντυπώσεις.
Ισότιμη εκπαίδευση κύριοι σημαίνει ένα και μόνο πράγμα. Κατάργηση των μειονοτικών δημοτικών σχολειών και λειτουργία δημόσιων ελληνόφωνων δημοτικών σχολείων σε όλους τους μουσουλμανικούς οικισμούς της Θράκης. Όλα τα άλλα είναι «σε δουλειά να βρισκόμαστε»
Σωστή η απόφαση των δασκάλων:
Όπως αναφέρω και στο ρεπορτάζ που η XANTHINET δημοσίευσε το μεσημέρι, δάσκαλος που εργάζεται σε ένα από αυτά τα μειονοτικά σχολεία μου ξεκαθάρισε πως επιλέχθηκαν τα βιβλία της Φραγκουδάκη επειδή η ύλη τους είναι πολύ πιο εύκολη κι άρα κατάλληλη για μαθητές που δε γνωρίζουν καλά την ελληνική γλώσσα. Αυτοί οι μαθητές με τα συγκεκριμένα προβλήματα στην ελληνική γλώσσα όπως μου είπε ο δάσκαλος, δε θα μπορέσουν να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις των βιβλίων που χρησιμοποιούνται στα μη μειονοτικά σχολεία.
Έχουν δίκιο οι δάσκαλοι:
Πολύ σωστό το αίτημα των δασκάλων να αποφασίσει το ίδιο το Υπουργείο Παιδείας για το ποια βιβλία θα διδάσκονται στα μειονοτικά δημοτικά σχολεία της Θράκης.
Ένα πολύ σημαντικό ερώτημα:
Αυτοί οι γονείς από μόνοι τους ξαφνικά αποφάσισαν πως δεν τους αρέσουν τα βιβλία της Φραγκουδάκη ή πίσω απ’ όλη αυτή την κινητοποίηση κρύβεται κάποιος από τους γνωστούς παράγοντες του Τουρκικού Προξενείου της Κομοτηνής; Στο ερώτημα αυτό δε μπορώ να σας απαντήσω, τουλάχιστον όχι ακόμα.
Για ένα να είστε σίγουροι. Όχι μόνο το πρόγραμμα Φραγκουδάκη αλλά και τα ίδια τα μειονοτικά σχολεία καταστρέφουν το μέλλον αθώων παιδιών. Όσοι γονείς το κατάλαβαν αυτό έχουν ήδη πάρει τα παιδιά τους από το μειονοτικό και τα έστειλαν στο ελληνόφωνο.
Για τους υπόλοιπους μόνο ένα μήνυμα
ΞΥΠΝΗΣΤΕ ΠΡΙΝ ΚΑΤΑΣΤΡΑΦΕΙ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΑΣ»
Και όταν ένας γονιός, μουσουλμάνος της Θράκης, ανησυχεί παρατηρώντας τις εξελίξεις, το μόνο βέβαιο είναι πως οι στόχοι της Άγκυρας, αλλά και οι στοχεύσεις της ελληνικής κυβέρνησης (ή του κόμματος του ΣΥΡΙΖΑ) αρχίζουν να διακρίνονται αρκετά έντονα.
Στην ουσία πρόκειται για μια καλοσχεδιασμένη «χορογραφία» μεταξύ της κυβέρνησης (η οποία εμφανίζεται να «πατάσσει» την ισχύ της Άγκυρας στην περιοχή) και της Άγκυρας, που έχει πάρει πολλά (έως και δεμένους πισθάγκωνα γκιουλενιστές που παραδόθηκαν με κουκούλες στις τουρκικές αρχές μέσω των συνόρων του Έβρου) και σχεδιάζει να υφαρπάξει πολλά περισσότερα από την παραπαίουσα και πανικόβλητη συγκυβέρνηση των Τσίπρα – Καμμένου.
Τα καινοφανή στοιχεία της παραχωρηθείσας «ελευθερίας αποφάσεων και κινήσεων» που δίνονται από την πλευρά του τουρκικού προξενείου της Κομοτηνής προβληματίζουν. Και ο προβληματισμός αυτός αυξάνεται κατακόρυφα όταν διαπιστώνουμε πως την ίδια διάθεση «ελευθερίας αποφάσεων και ενεργειών» «παραχωρεί” και η ελληνική κυβέρνηση στους δικούς της υπαλλήλους.
Πιέσεις για να φορέσει μαντήλα μουσουλμάνα νοσοκόμα κατά τη διάρκεια της πρακτικής άσκησης
Η «ελευθερία», μάλιστα, που δίνεται στους δασκάλους των σχολείων, να αποφασίσουν οι ίδιοι (σαν να μην υπάρχει υπουργείο, σαν να μην υπάρχει κυβερνητική πολιτική), φέροντας οι ίδιοι το βάρος της ευθύνης της ό,ποιας επιλογής, μας θυμίζει μια άλλη περίπτωση που έγινε πριν από ενάμιση περίπου μήνα στο νοσοκομείο της Ξάνθης, όπου εμφανίστηκε μια μουσουλμάνα νοσηλεύτρια (η οποία κάνει την πρακτική της) και ζήτησε από την προϊσταμένη νοσηλεύτρια να φοράει μαντήλα, παραβιάζοντας τον κανόνα ένδυσης των νοσηλευτριών, ο οποίος ισχύει από τις αρχές του προηγούμενου αιώνα.
Κι ενώ η προϊσταμένη αρνήθηκε ευγενικά εκθέτοντας και τους λόγους της άρνησής της, την επομένη ημέρα εμφανίστηκε ο πατέρας της νεαρής μουσουλμάνας νοσηλεύτριας απαιτώντας να φορέσει η κόρη του μαντήλα, προκειμένου να μην παραβιαστούν τα ανθρώπινα και θρησκευτικά της δικαιώματα, εισπράττοντας την ευγενική άρνηση της προϊσταμένης νοσηλεύτριας.
Την αμέσως επόμενη ημέρα το υπουργείο Υγείας επικοινώνησε με την προϊσταμένη νοσηλεύτρια και ζήτησε σχετική πλήρη ενημέρωση, επειδή θα ακολουθούσε σύσκεψη στο υπουργείο για το θέμα αυτό.
Η υπάλληλος του υπουργείου Υγείας δεν γνώριζε τον κανονισμό ένδυσης των νοσηλευτών/νοσηλευτριών και ζήτησε να ενημερωθεί, ενώ πίεσε ευγενικά για υποχώρηση της προϊσταμένης και ικανοποίηση του αιτήματος της νεαρής μουσουλμάνας νοσηλεύτριας στο να φοράει μαντήλα (με την ευθύνη της απόφασης να βαραίνει αποκλειστικά την προϊσταμένη και όχι την Διοίκηση του Νοσοκομείου ή την κυβέρνηση!!!)… Το θαυμαστό της υπόθεσης ήταν πως η υπάλληλος του υπουργείου δεν γνώριζε πως η αρμοδιότητα οποιασδήποτε απάντησης και παρέμβασης ανήκε στον Πρόεδρο του Νοσοκομείου Ξάνθης, όπως επίσης δεν γνώριζε πως αντιπρόεδρος του Δημόσιου Νοσοκομείου Ξάνθης είναι μουσουλμάνος…!
Το ιδιωτικό μειονοτικό Γυμνάσιο – Λύκειο έγινε Δημόσιο!
Στο ίδιο πνεύμα της «συνεργασίας» και της φαινομενικής υποχωρητικότητας της Άγκυρας, είναι και η μετατροπή του ιδιωτικού μειονοτικού Γυμνασίου – Λυκείου Ξάνθης σε δημόσιο, που υπογράφηκε στις 10/9/2018…! Μια «απλή” μεταφορά «χρήσης» που διαγράφει χρέη των ιδιοκτητών, που έλεγαν ότι κληρονόμησαν την επιχείρηση και τώρα δηλώνουν «διαχειριστές». Χρέη τα οποία δημιουργήθηκαν με την πάροδο του χρόνου και ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια –μετά από δικές μας συνταρακτικές αποκαλύψεις για τις συνθήκες λειτουργίας του συγκεκριμένου ιδιωτικού σχολείου- από πρόστιμα σχετικά με κανόνες υγιεινής και, κυρίως, ασφάλειας λειτουργίας του ιδιωτικού αυτού εκπαιδευτικού ιδρύματος. Μετά την απόφαση μεταφοράς του στο Δημόσιο έγιναν εργασίες συντήρησης (ενώ καθυστέρησε κατά μια εβδομάδα η έναρξη λειτουργίας του, αποδεικνύοντας την προχειρότητα και την βιασύνη του εγχειρήματος) και, επιτέλους, άνοιξε μια μικρή πόρτα που θα λειτουργεί ως έξοδος κινδύνου, ενώ ταυτόχρονα έγιναν και εργασίες πυρασφάλειας…! Δηλαδή, το συγκεκριμένο ιδιωτικό μειονοτικό σχολείο (Γυμνάσιο – Λύκειο) λειτουργούσε παραβιάζοντας βασικούς κανόνες σχετικούς με την ασφάλεια των μαθητών του, αλλά και την εκπαίδευσή τους, αφού μαθήματα γινόντουσαν και σε υπόγειες αίθουσες και με μαθητές που κυμαίνονταν μεταξύ 40-42 σε κάθε αίθουσα…
Να υποθέσουμε ότι στις επισκέψεις του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα στο συγκεκριμένο σχολείο, ο ίδιος γνώριζε την επικινδυνότητα του κτιρίου ή να υποθέσουμε πως ο ίδιος -αν και πρωθυπουργός- δεν είχε ιδέα για τους κινδύνους που κυριολεκτικά απειλούσαν τις ζωές των νεαρών μουσουλμάνων;
Αυτή η «παρέμβαση” της ελληνικής κυβέρνησης δημιούργησε πλήθος ερωτημάτων για την λειτουργία του νέου δημόσιου μειονοτικού Γυμνασίου – Λυκείου Ξάνθης. Ερωτήματα σχετικά με την επιλογή των διευθυντικών θέσεων και όχι μόνο. Ερωτήματα, που αν τεθούν δημοσίως, θα λειτουργήσουν ως λαβές νέων απαιτήσεων της Τουρκίας εις βάρος της Ελλάδας και ειδικότερα της Θράκης.
Κλείνοντας, για το συγκεκριμένο θέμα των καταλήψεων, θα πρέπει να γίνει κατανοητή η λειτουργία του τουρκικού προξενείου της Κομοτηνής (στρατηγείο ανάπτυξης και εκτέλεσης ειδικών επιχειρήσεων της Τουρκίας επί ελληνικού εδάφους), αλλά και να μην ξεχνάμε την δήλωση του ίδιου του τούρκου Προέδρου Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν σχετικά με τα σύνορα της καρδιάς του που βρίσκονται στην Θεσσαλονίκη.
Δημιουργία κλίματος για «δουλειές” με τα ενεργειακά του Αιγαίου
Το «αλισβερίσι» που γίνεται υπογείως μεταξύ Αθήνας και Άγκυρας είναι βέβαιο πως δεν αφορά μόνο τη Θράκη, αλλά παίζεται και αφορά και τη Θράκη. Πρόκειται για παιχνίδι ψήφων στις εκλογές, αλλά και παιχνίδι εξυπηρέτησης συμφερόντων ενάντιων των Ελληνικών, αλλά και ενάντιων της ακεραιότητας της Ελλάδας. Δεν είναι λίγοι εκείνοι που αναφέρονται σε «κλείσιμο του ματιού” και σε επερχόμενο deal για «καλές δουλειές”, ενώ το γενεσιουργό αίτιο όλων αυτών είναι ο αγώνας που κάνει το κύκλωμα Ερτογάν και το αντίστοιχο διακομματικό Ελληνικό κύκλωμα, σχετικά με το τι μίζα θα πάρει το κάθε κύκλωμα από την εκχώρηση των πετρελαίων του Αιγαίου.
Εξάλλου, στο πρόγραμμα της συνάντησης του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα με τον τούρκο Πρόεδρο Ταγίπ Ερντογάν, έχει καταγραφεί πως θα συζητηθούν θέματα που αφορούν και την Θράκη. Ανακοίνωση που δημιούργησε έντονες ανησυχίες και προβληματισμούς, αφού είναι καταγεγραμμένες επαρκώς τόσο οι ικανότητες στην διαπραγμάτευση, όσο και οι ιδεολογικές και άλλες πεποιθήσεις του κ. Τσίπρα. Δεν είναι, εξάλλου, λίγοι εκείνοι που ακούγοντας την ατζέντα των συνομιλιών Τσίπρα – Ερντογάν, διερωτήθηκαν «τι θα δώσει ο Αλέξης αυτή τη φορά από την Ελλάδα;»…
ΥΓ: Δικαίως διερωτόμαστε, τι σχέση μπορεί να έχουν όλα όσα συμβαίνουν στην Θράκη από τον Μάιο και μετά με την επιχειρησιακή διάλυση του κλιμακίου της ΕΥΠ στην Κομοτηνή, με την μετακίνηση της διοικητού στην Αθήνα και την άρνηση ικανότατων αστυνομικών να μετέχουν στη νέα διοίκηση με έναν διοικητή που επισκέπτεται τη μονάδα τρεις ημέρες την εβδομάδα και μετά το μεσημέρι; Μήπως η προηγούμενη σύνθεση της ΕΥΠ διαλύθηκε με εντολή από τα κεντρικά της Κατεχάκη επειδή δεν συναινούσε σε επιχειρησιακές δράσεις που θεωρήθηκαν λίαν επικίνδυνες για τα εθνικά συμφέροντα; Ή είχε ανακαλύψει δράσεις που απειλούσαν να ξεσκεπάσουν πρόσωπα υπεράνω πάσης υποψίας;
Γράφει ο Γεωργίου Μιχαήλ