Το «μαύρο κουτί» της αεροπορικής τραγωδία με θύμα τον Επισμηναγό Επαμεινώνδα Κωστέα, προσπαθούν να αναλύσουν οι ειδικοί.
Το δυστύχημα σημειώθηκε στην Καλαμάτα, μπροστά στα μάτια της οικογένειάς του άτυχου Κωστέα, από τον αεροδιάδρομο της 120 ΠΕΑ, όταν το Τ-2 συνετρίβη.Ο 40χρονος επισμηναγός ήταν νυμφευμένος και πατέρας δύο ανήλικων παιδιών. Υπηρετούσε επί 23 χρόνια στην Πολεμική Αεροπορία και είχε πάνω από 3.000 ώρες πτήσεις.
«Βαριά χρονιά για την πολεμική αεροπορία, είναι η έκτη απώλεια που έχουμε φέτος», λέει, μιλώντας στο MEGA, ο αεροναυπηγός, Φαίδων Καραιωσηφίδης.
«Κατέληξε, μια πολύ ευχάριστη, όπως θα είχε προγραμματιστεί, τελετή η οποία θα γινόταν… Αποχωρούν αυτοί οι οποίοι πήραν μεταθέσεις τώρα και πηγαίνουν στις νέες μονάδες τους. Ο συγκεκριμένος ιπτάμενος, από ό,τι αντιλαμβάνομαι, θα έφευγε για νέα θέση και ολοκλήρωνε την καριέρα του και σαν εκπαιδευτής και σαν πιλότος».
Όπως λέει ο ίδιος:
«Το συγκεκριμένο αεροσκάφος δεν έχει πολλές απώλειες. Είναι ένα παλιό αεροπλάνο, παραγγέλθηκε το 1974, υπηρετούν από τότε ανελλιπώς. Είναι αυτά που εκπαίδευσαν όλους τους χειριστές των μαχητικών και μη αεροσκαφών της ΠΑ όλα αυτά τα χρόνια. Η προηγούμενη απώλεια είναι το 2018, αλλά τότε είχαμε δύο πτώσεις, η μία ήταν θανατηφόρα, η άλλη όχι. Και αμέσως προηγουμένως πρέπει να πάμε στο 1996. Ήταν είναι αξιόπιστο αεροπλάνο και τα εκπαιδευτικά, ιδιαίτερα αυτού του τύπου με δύο κινητήρες, είναι αυτό που λένε ότι συγχωρούν λάθη».
Σύμφωνα με τον κ. Καραιωσηφίδη:
«Δεν πετάει τίποτα στην ελληνική ΠΑ αλλά και σε όλες τις αεροπορίες αν δεν είναι ασφαλές. Όταν το πρωί χθες ο μηχανικός παρέδωσε το αεροπλάνο στον πιλότο και υπογράψανε, ο πιλότος είχε την εμπιστοσύνη ότι το αεροπλάνο ήταν αξιόπλοο. Τι συνέβη στη συνέχεια είναι θέμα διερεύνησης, όλα τα ενδεχόμενα είναι ανοιχτά».