Back to top

Ελληνική κοινωνία, Εκκλησία και ασφάλεια στο στόχαστρο των αλλαγών αποδόμησης των θεσμών.

16/03/2019 - 09:45

Έντονο προβληματισμό,προκαλεί ο νέος ποινικός Κώδικας ο οποίος προωθείται και παρουσιάστηκε προσφάτως από τον υπουργό Δικαιοσύνης Μιχάλη Καλογήρου και τον οποίο θα κληθεί να ψηφίσει το ελληνικό κοινοβούλιο.

Τα άρθρα του ισχύοντα Ποινικού Κώδικα τα οποία προτείνουν να καταργηθούν, αφορούν σημαντικές έννοιες για την λειτουργία της κοινωνίας, την διατήρηση της παράδοσης , της ισορροπίας των κοινωνικών ομάδων μέσω των νόμων αλλά και τον σεβασμό της Θρησκείας. Φαίνεται με τις προτάσεις αυτές να ξεπερνιούνται όλα τα όρια και να αφαιρούνται οι δικλείδες ασφαλείας σε μια ορθόδοξη χώρα που βάλλεται από παντού.

Η κατάρτιση ένοπλης ομάδας, η βλασφημία του Θεού, της Εκκλησίας και της θρησκείας, η περιύβριση νεκρών, η απάτη για την αποφυγή της στράτευσης, η διατάραξη συνεδριάσεων Συλλόγων, αλλά και άρθρα τα οποία χαρακτηρίζονταν ως κακουργήματα, πλέον μετατρέπονται σε πλημμελήματα και φυσικά θα επιβάλλονται πολύ μικρότερες ποινές. Μεταξύ αυτών, και οι προπαρασκευαστικές πράξεις εσχάτης προδοσίας.

Θα πρέπει οπωσδήποτε να αναρωτηθεί κανείς για το γεγονός ότι δε δίδονται περιθώρια για μεμονωμένη ψηφοφορία των άρθρων. Κυρίως όμως πρέπει να αναρωτηθεί και να ερευνήσει κανείς, ποιος υγιής νους και ποια κέντρα αποφάσεων σχεδίασαν αυτή την αποδόμηση της κοινωνίας. Ποιος είναι ο στόχος; τα σχέδια; το επόμενο βήμα;
Μόλις ολοκληρωθεί η διαβούλευση των νέων δύο Κωδικών ( Ποινικού Κώδικα και νέου Κώδικα Ποινικής Δικονομίας) θα ψηφιστεί από την Βουλή με τη διαδικασία των Κωδικών, δηλαδή δεν θα ψηφιστεί το νομοσχέδιο κατ΄ άρθρον, αλλά ως ένα άρθρο και σε μια συνεδρίαση της Βουλής. Αυτό σημαίνει, ότι οι βουλευτές δεν θα μπορούν να καταψηφίσουν κάποιο από τα άρθρα αν δεν συμφωνούν με αυτό.

Αυτό δυστυχώς δε δίνει περιθώρια αντίδρασης για κάποια άρθρα τα οποία είναι εγκληματικά και αποδεσμεύουν κάθε εγκληματική, ανήθικη και ασεβή διάθεση απέναντι σε θεσμούς και κοινωνικές ομάδες.

Αν διαβάσει προσεκτικά κανείς τα άρθρα τα οποία μπήκαν στο στόχαστρο θα αντιληφθεί ξεκάθαρα ότι εδώ υπάρχει συγκεκριμένο σχέδιο όχι καλυτέρευσης της κοινωνίας και προστασίας των θεσμών αλλά προσπάθειας να μετατραπεί η κοινωνία σε μια ζούγκλα ιδεών, δράσεων και εφαρμογών που θα αλλάξουν τελείως την ιδιοσυγκρασία, τον χαρακτήρα της κοινωνίας και θα απειλούν την εσωτερική ισορροπία του ανθρώπινου είδους.

ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΑΡΘΡΑ ΦΩΤΙΑ ΠΟΥ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΣΟΥΝ

Ειδικότερα, από τον νέο Ποινικό Κώδικα, όπως γράψαμε και χθες, προτείνουν να καταργηθούν, ουσιαστικά άρθρα του ισχύοντα Ποινικού Κώδικα, τα οποία μάλιστα σχετίζονται με τη βλασφημία θρησκειών, την περιύβριση των νεκρών, κ.λπ.

Συγκεκριμένα, καταργούνται:

-πρόκληση σε δημόσιες βιαιοπραγίες (άρθρο 192),
-κατάρτιση ένοπλης ομάδας (άρθρο 195),
-διατάραξη συνεδριάσεων Συλλόγων (άρθρο 197),
– κακόβουλη βλασφημία και καθύβριση με οποιονδήποτε τρόπο το Θεό και θρησκεία (άρθρα 198-199),
– περιύβριση νεκρών ή μέλη του ή την τέφρα του (άρθρο 201) και
-εγκλήματα που ανάγονται στην στρατιωτική υπηρεσία, στην υποχρέωση στράτευσης και παράνομη αποδημία προς αποφυγή της στράτευσης (άρθρα 202 – 206).

Με το νέο Ποινικό Κώδικα καταργείται ως παρεπόμενη ποινή η στέρηση πολιτικών δικαιωμάτων (καταργούνται τα άρθρα 59-64 του ΠΚ). Σήμερα σε περίπτωση πρόσκαιρης κάθειρξης επιβάλλεται και στέρηση πολιτικών δικαιωμάτων για 1 έως 5 χρόνια και σε περίπτωση ισόβιας κάθειρξης συνεπάγεται αυτοδικαίως και πάλι στέρηση πολιτικών δικαιωμάτων. Όμως, με το νέο Ποινικό Κώδικα δεν προβλέπεται ως παρεπόμενη ποινή η στέρηση των πολιτικών δικαιωμάτων.

Στις τροποποιήσεις του Ποινικού Κώδικα, τα αδικήματα τα οποία μετατρέπεται από κακούργημα σε πλημμέλημα και έχουν επιεικέστερη αντιμετώπιση είναι:

– το αδίκημα της κατασκευής και κατοχής εκρηκτικών, δηλαδή αυτό της κατασκευής και χρήσης μολότοφ που χρησιμοποιούν οι μπαχαλάκιδες στην Αθήνα, το οποίο μετατρέπεται από κακούργημα που είναι τώρα με προβλεπόμενη ποινή έως κάθειρξη 20 ετών, σε πλημμέλημα με προβλεπόμενη ποινή τα 3 έτη και σε περίπτωση μάλιστα που παραδοθούν τα εκρηκτικά πριν τον έλεγχο από τις αρμόδιες Αρχές, παύει η δίωξη πριν ξεκινήσει (άρθρο 272),
-οι προπαρασκευαστικές πράξεις εσχάτης προδοσίας (άρθρο 135),
-η νόθευση αποδεικτικών (άρθρο 139),
-το κακούργημα της παραβίασης του απορρήτου τηλεφωνικής επικοινωνίας και προφορικής συνομιλίας μετατρέπεται σε πλημμέλημα (άρθρο 370Α) ,
-η υπηρεσία στον εχθρό (άρθρο 143),
-η δωροδοκία πολιτικών προσώπων (άρθρο 159Α),
-η τρομοκρατική οργάνωση ( άρθρο 187Α) και
-ο εμπρησμός (άρθρο 264) και η πλημμύρα (άρθρο 268).

ΟΙ ΠΡΩΤΕΣ ΕΠΙΣΗΜΕΣ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ

Οι προωθούμενες αυτές αλλαγές, ξεσήκωσαν αντιδράσεις με πρώτη ισχυρή φωνή την Ιερά Επαρχιακή Σύνοδο της Κρήτης η οποία με επίσημη ανακοίνωσή της τοποθετήθηκε για την έκβαση της ψηφοφορίας στο Ελληνικό Κοινοβούλιο σχετικά με την Αναθεώρηση του Ελληνικού Συντάγματος και ιδιαίτερα τα άρθρα 3 και 21. Στην τοποθέτηση τους οι Ιεράρχες όπως θα διαβάσετε παρακάτω, κρούουν εκ νέου τον κώδωνα του κινδύνου για τις επερχόμενες αυτές αλλαγές και τονίζουν τις συνέπειες που θα επακολουθήσουν. Επίσης η Ιερά Σύνοδος απευθυνόμενη προς τους αρμοδίους της Πολιτείας αναφέρει χαρακτηριστικά: «η αποδόμηση θεσμών είναι επικίνδυνη και θα αποβεί καταστροφική, εάν βεβαίως αυτή θα ολοκληρωθεί στη Βουλή πού θα προκύψει μετά από τις εκλογές».

Αναλυτικά η τοποθέτηση της Ιεράς Επαρχιακής Συνόδου:

Ἡ Ἱερά Ἐπαρχιακή Σύνοδος τῆς Ἐκκλησίας Κρήτης μετά ἀπό τή χθεσινή ψηφοφορία στό Ἑλληνικό Κοινοβούλιο γιά τήν Ἀναθεώρηση τοῦ Ἑλληνικοῦ Συντάγματος, καί δή τῶν ἄρθρων 3 καί 21, ἐπαναλαμβάνει τήν ὁμόφωνη Ἀπόφασή Της, γιά τούς κινδύνους, τούς ὁποίους ἐνέχει ἡ προτεινόμενη τροποποίηση.
Συγκεκριμένα, ἡ Ἱερά Σύνοδος ἐπανέρχεται στίς θέσεις Της γιά τά θέματα αὐτά, τίς ὁποῖες ἔχει ἐκφράσει δημόσια καί τονίζει τήν ἀνάγκη τῆς Συνταγματικῆς κατοχύρωσης τοῦ ἱεροῦ θεσμοῦ τῆς Οἰκογένειας, ἡ ὁποία ἀποτελεῖ τό κύτταρο καί τή βάση τῆς Ἑλληνικῆς Κοινωνίας.
Ἐπίσης, ἡ εἰσαγωγή τῆς ἔννοιας τῆς «οὐδετεροθρησκείας» στό 3ο ἄρθρο τοῦ Συντάγματος θά δημιουργήσει ἄμεσες ἔννομες συνέπειες στήν Ἑλληνική Κοινωνία, ὅπως γιά παράδειγμα:
1. Τόν ἐν γένει θεσμικό ἐξοστρακισμό τῆς Ἐκκλησίας καί τῆς Ὀρθοδοξίας ἀπό τόν Δημόσιο Βίο.
2. Τήν κατάργηση τοῦ Ὀρθόδοξου χαρακτῆρα τοῦ μαθήματος τῶν Θρησκευτικῶν.
3. Τήν κατάργηση τῶν θρησκευτικῶν συμβόλων καί τῶν θρησκευτικῶν ἀργιῶν.
4. Τήν θεσμική ἀπορρύθμιση τῶν Ὀρθόδοξων Ἐκκλησιαστικών Καθεστώτων στήν Ἑλλάδα καί τῆς θεσμικῆς Ὀντότητας τοῦ Οἰκουμενικοῦ μας Πατριαρχείου, μέ προφανεῖς δυσμενέστατες συνέπειες γιά τό Γένος μας καί ὅλο τόν Ἑλληνισμό.
Ἡ Ἱερά Σύνοδος ἐπισημαίνει πρός τούς ἁρμοδίους τῆς Πολιτείας, ἀλλά καί πρός κάθε ἄνθρωπο ὅτι ἡ ἀποδόμηση θεσμῶν εἶναι ἐπικίνδυνη καί θά ἀποβεῖ καταστροφική, ἐάν βεβαίως αὐτή θά ὁλοκληρωθεῖ στή Βουλή πού θά προκύψει μετά ἀπό τίς ἐκλογές.
Ἐπίσης, ἡ Ἱερά Σύνοδος, μέ ἀφορμή ὑβριστικά και ἀπαξιωτικά δημοσιεύματα σέ Μέσα Κοινωνικῆς Δικτύωσης εἰς βάρος Ἐκκλησιαστικῶν Προσώπων τῆς Ἐκκλησίας Κρήτης, τά ὁποῖα σχόλια καταδικάζει ἀπερίφραστα, ὑποστηρίζει τό ἀναφαίρετο δικαίωμα τῆς ἐλεύθερης ἔκφρασης ἀπόψεων καί προβληματισμῶν ἀπό ὁποιονδήποτε, καθώς βεβαίως καί τό δικαίωμα τῆς ἐλεύθερης ἔκφρασης ὅποιας διαφορετικῆςἄποψης,ἀφοῦ αὐτό ἐπιβάλλει ἡ δημοκρατία καί τό δικαίωμα τῆς ἐλευθερίας τοῦ λόγου.
Χρέος ὅλων μας εἶναι ὁ δημόσιος διάλογος νά διενεργεῖται μέ νηφαλιότητα καί ἐπιχειρηματολογία, μέ σεβασμό στή διαφορετικότητα καί στήν ἄποψη πού καθένας ἐκφράζει, μέ ἀποφυγή τῆς χρήσης μειωτικῶν χαρακτηρισμῶν, γιά ὅσους τυχόν ἔχουν διαφορετική ἄποψη.