Ολοκληρώθηκε στις οκτώ σήμερα το πρωί η δημόσια διαβούλευση για το νέο πολυνομοσχέδιο για την Παιδεία, το οποίο παίρνει πλέον τον δρόμο για τη Βουλή.
Το σχέδιο νόμο έχει προκαλέσει ποικίλες αντιδράσεις κυρίως σε ό,τι αφορά την εισαγωγή νέων θεματικών ενοτήτων σε όλες τις σχολικές βαθμίδες, μεταξύ των οποίων η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση η οποία θα είναι υποχρεωτική για τους μαθητές.
Εισάγονται πιλοτικά νέες θεματικές στο υποχρεωτικό πρόγραμμα νηπιαγωγείων, δημοτικών και γυμνασίων από το επόμενο σχολικό έτος (2020-2021). Στόχος των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων είναι να ενισχυθεί η καλλιέργεια ήπιων δεξιοτήτων, δεξιοτήτων ζωής και δεξιοτήτων τεχνολογίας και επιστήμης (από κοινού «δεξιότητες του 21ου αιώνα») στους μαθητές, όπως και η βιωματική και ανακαλυπτική μάθηση. Τα εργαστήρια οργανώνονται σε 4 θεματικούς κύκλους (Ευ ζην, Περιβάλλον, Κοινωνική Ενσυναίσθηση και Ευθύνη, Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία) και περιλαμβάνουν διάφορες επιμέρους θεματικές (ανά ηλικία), όπως π.χ. εθελοντισμός, σεξουαλική διαπαιδαγώγηση, οικολογική συνείδηση, πρόληψη από εξαρτήσεις, επιχειρηματικότητα, πρόληψη και προστασία από φυσικές καταστροφές, αλληλοσεβασμός και διαφορετικότητα, ρομποτική, νέες τεχνολογίες κ.ά.
ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ
Στην επίσημη ιστοσελίδα για τη δημόσια διαβούλευση διαβάζει κανείς εκατοντάδες σχόλια που εκφράζουν την αντίθεσή τους για την προώθηση της εν λόγω θεματικής ενότητα
ΛΙΓΕΣ ΩΡΕΣ ΓΙΑ ΤΑ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ
Παράλληλα, διατηρεί τις λίγες ώρες διδασκαλίας των θρησκευτικών στο δημοτικό που είχε αποφασίσει η προηγούμενη κυβέρνηση. Το μάθημα των Θρησκευτικών διδάσκεται για δύο (2) ώρες στις Γ` και Δ` τάξεις και για μία (1) ώρα στις Ε` και ΣΤ` τάξεις. Υπενθυμίζουμε ότι τα Θρησκευτικά διδάσκονταν πάντοτε επί δίωρο σε Ε΄ και ΣΤ΄ Δημοτικού. Η περικοπή της διδασκαλίας τους σε Ε΄ και ΣΤ΄ τάξη από μία ώρα αντίστοιχα, ξεκίνησε προ τριετίας, με το πρόσχημα της οικονομικής κρίσης Οι ρυθμίσεις αυτες έχουν προκαλέσει την έντονη αντίδραση των Θεολόγων της χώρας Σε ό,τι φορά το Γυμνάσιο τα θρησκευτικά εντάσσονται στη δεύτερη ομάδα μαθημάτων, για τα οποία δεν πραγματοποιείται εξέταση στις προαγωγικές εξετάσεις στο τέλος κάθε έτους, μαζί με μαθήματα όπως η Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή, η Τεχνολογία και η Οικιακή Οικονομία. Η Πανελλήνια Ένωση Θεολόγων (ΠΕΘ) με επιστολή της προς την υπουργό Νίκη Κεραμέως διαμαρτύρεται έντονα για την άρνηση διαλόγου εκ μέρους του υπουργείου και εκθέτει τις παρατηρήσεις της σχετικά με τις αποφάσεις για το μάθημα των Θρησκευτικών. Καλεί το αρμόδιο υπουργείο να επαναφέρει τη δίωρη διδασκαλία των Θρησκευτικών στην ε΄ και την στ΄ τάξη του δημοτικού, καθώς και να οριστεί διδακτέα και εξεταστέα ύλη και να υπάρχει εγχειρίδιο. Επίσης, ζητά να εξετάζεται το μάθημα κανονικά και ισότιμα με τα υπόλοιπα μαθήματα. Στην επιστολή αναφέρεται, επίσης, το αίτημα η νέα ρύθμιση για τις απαλλαγές να περιλαμβάνει μόνο τις κατηγορίες των μαθητών που δικαιούνται απαλλαγή (ετερόδοξοι, αλλόθρησκοι και άθεοι) και να είναι συμβατή με τον υποχρεωτικό χαρακτήρα του μαθήματος, όπως αυτός κατοχυρώθηκε από τις πρόσφατες δικαστικές αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας και του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Δικαιωμάτων του Ανθρώπου.
ΤΑ ΝΕΑ ΒΙΒΛΙΑ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ
Επίσης, πληροφορίες αναφέρουν ότι η ειδική επιτροπή που έχει συσταθεί προχωρά με ταχείς ρυθμούς στην εκπόνηση της νέας ύλης για το μάθημα των θρησκευτικών, συμμορφούμενη με τις αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας. Τα νέα βιβλία αναμένεται να είναι έτοιμα τον Σεπτέμβριο.
Πηγή: Ope.gr