Το μη επανδρωμένο σκάφος για το οποίο κάποιοι στο ΥΠΕΘΑ είχαν σπεύσει να αναρωτηθούν αν η δημοσιοποίηση της ύπαρξης του αποτελούσε “διαρροή απορρήτου”, παρουσιάστηκε σήμερα με αναλυτικό τρόπο από την Intracom Defense! Το σκάφος είχε παρουσιαστεί και στο εξωτερικό. Αυτά περί “απορρήτου” το οποίο στην Ελλάδα έχει κυριολεκτικά εξευτελιστεί!
Το SeaRider της INTRACOM DEFENSE
Η IDE παρείχε στο έργο το Μη Επανδρωμένο Όχημα Επιφανείας (Unmanned Surface Vehicle – USV) SeaRider το οποίο αναπτύχθηκε σε συνεργασία με την εταιρεία Barracuda. Το SeaRider είναι ένα Cat B Rigid Hull Inflatable Boat (RHIB) με τα ακόλουθα χαρακτηριστικά:
Μήκος: 5.98 m
Πλάτος: 2.62 m
Βάρος (κενό): 650 kg
Μέγιστη ποσότητα καυσίμου: 300 lt
Μέγιστο βάρος: 1020 kg
Εξωλέμβια μηχανή Mercury 175 HP
Μέγιστη ταχύτητα: 40 knots
Διάρκεια αποστολής: 6-10 ώρες
Μεγάλο στεγανό χώρο για τη φιλοξενία του εξοπλισμού της αποστολής
Μεταλλικό roll bar για τη στήριξη αισθητήρων, κεραιών και άλλων ηλεκτρονικών.
Το SeaRider είναι εξοπλισμένο με state-of-the-art επικοινωνιακό εξοπλισμό UHF υψηλών ταχυτήτων που υποστηρίζει πολλαπλές τοπολογίες, πολλαπλά επίπεδα ασφάλειας επικοινωνιών (TRANSEC και COMSEC), προηγμένους μηχανισμούς διασφάλισης ποιότητας υπηρεσίας (Quality-of-Service – QoS) και σύστημα διαχείρισης. Τα τεχνικά χαρακτηριστικά του συστήματος είναι ειδικά προσαρμοσμένα για λειτουργία σε θαλάσσιο περιβάλλον με αποτέλεσμα η μέγιστη εμβέλεια να προσεγγίζει τα 20 ναυτικά μίλια.
Από πλευράς αισθητήρων, το SeaRider φέρει:
Σταθεροποιημένο ηλεκτρο-οπτικό/IR σύστημα που περιλαμβάνει κάμερες ημέρας/νυκτός με οπτικό και ψηφιακό zoom
Ραντάρ επιφανείας με δυνατότητα παρακολούθησης έως 10 στόχων ταυτόχρονα και εμβέλεια 36 ναυτικών μιλίων
Δέκτη AIS class B
Κάμερες πλοήγησης με κάλυψη 360o
Για την πλοήγησή του χρησιμοποιείται αυτόματος πιλότος και πυξίδα GPS. Το SeaRider και ο εξοπλισμός του ελέγχονται από απόσταση, μέσω προηγμένου Σταθμού Ελέγχου (command & control – C2), βασισμένου στο προϊόν iDefender (C2 suite) της IDE, που ενσωματώνει:
Τηλεχειρισμό του σκάφους είτε άμεσα μέσω joystick είτε με χρήση waypoints
Τηλεχειρισμό του εξοπλισμού αποστολής
Απεικόνιση δεδομένων τηλεμετρίας
Απεικόνιση στόχων και κινούμενης εικόνας
Πληροφορία χαρτών
Το SeaRider μπορεί να επιχειρήσει από λιμάνι ή ναυτική μονάδα και να εκτελέσει πολύπλοκες και επικίνδυνες αποστολές ISR με μειωμένο κόστος και κίνδυνο για το προσωπικό.
Η επίδειξη στη Μεσόγειο Θάλασσα
Η επίδειξη έλαβε χώρα στην Ιταλία (κόλπος του Τάραντα) από τις 18 έως τις 22 Νοεμβρίου 2019. Τις δύο πρώτες ημέρες εκτελέστηκαν δοκιμές και η βασική επίδειξη έλαβε χώρα στις 20 και 21 Νοεμβρίου. Την τελευταία ημέρα (22 Νοεμβρίου) έγινε η αποτίμηση της επίδειξης. Στην επίδειξη συμμετείχαν η Ελλάδα, η Ιταλία, η Ισπανία και η Γαλλία.
Ο βασικός στόχος ήταν να επιδειχθεί η λειτουργία Μη Επανδρωμένων Συστημάτων διαφόρων ειδών και κατασκευαστών ούτως ώστε να βελτιωθεί η επιτήρηση σε Ναυτικές επιχειρήσεις μέσω της παροχής δεδομένων, εικόνων και video σε πραγματικό χρόνο από τα οχήματα αυτά σε 3 εθνικά Κέντρα Ναυτικών Επιχειρήσεων (Maritime Operation Centers – MOCs την Ελλάδα, Ιταλία και Ισπανία) καθώς και στο Ευρωπαϊκό MOC που προσωρινά στεγάζεται στα κεντρικά γραφεία της EDA στις Βρυξέλλες.
Επιδείχθηκαν 2 σενάρια:
Το πρώτο συνδύασε τη συνεχή επιτήρηση ευρείας περιοχής και τη Ναυτική αποτροπή (Maritime Interdiction) ενός σκάφους-απειλή. Το USV SeaRider της IDE:
Καθελκύσθηκε από Ναυτική Μονάδα
Παρακολούθησε τον στόχο με τον ηλεκτρο-οπτικό/IR αισθητήρα πλέοντας παράλληλα
Διαμοίρασε το video στα Εθνικά/EU MOC σε πραγματικό χρόνο
Ανελκύστηκε από Ναυτική Μονάδα
Το δεύτερο αφορούσε την παρακολούθηση καμουφλαρισμένου ναρκοθετικού σκάφους. Το USV SeaRider της IDE:
Εκτελώντας περιπολία μέσα στο λιμάνι, εντόπισε τον στόχο με το ραντάρ επιφανείας καθώς αυτός αναχωρούσε
Ταυτοποίησε τον στόχο με τον ηλεκτρο-οπτικό/IR αισθητήρα
Διαμοίρασε το video και τα radar tracks στα Εθνικά/EU MOC σε πραγματικό χρόνο