Με το βλέμμα στις ΗΠΑ και την αγωνία για ένα θετικό νεύμα αναφορικά με το απόκτηση F-16 για την τουρκική πολεμική αεροπορία, η τουρκική ηγεσία αναζητά μονίμως λύσεις για να αντιμετωπίσει την ελληνική κυριαρχία στον ουρανό του Αιγαίου και της Ανατολικής Μεσογείου.
Η εξοπλιστική αντεπίθεση της χώρας μας, με την απόκτηση υπερσύγχρονων οπλικών συστημάτων, ικανών να αλλάξουν τις ισορροπίες, έχει προκαλέσει νευρικό κλονισμό και έντονη ανησυχία στο καθεστώς Ερντογάν, που βλέπει τα ελληνικά «φτερά» να ενισχύονται με τα καλύτερα μαχητικά της Δύσης και να έχουν στο cockpit τους κορυφαίους πιλότους του ΝΑΤΟ.
Οι δηλώσεις του πρώην αρχηγού της τουρκικής αεροπορίας, Αμπιντίν Ουνάλ, αποτυπώνουν ξεκάθαρα τον προβληματισμό της Άγκυρας για το γεγονός ότι η Ελλάδα θα αποκτήσει αεροπορική υπεροχή το 2025-2026. «Τα ελληνικά Rafale, F-16 VIPER, αλλάζουν τα δεδομένα. Πρέπει να εκσυγχρονίσουμε άμεσα τα δικά μας F-16. Τα ελληνικά F-35 θα μας βλέπουν ήδη πριν τα δούμε εμείς», είπε ο Ουνάλ υποστηρίζοντας πως η Ελλάδα θα έχει πλέον απόλυτη κυριαρχία στον αέρα.
Στην Αθήνα, η νέα στρατιωτική ηγεσία στοχεύει στη συνέχιση όλων των εξοπλιστικών προγραμμάτων και μάλιστα χωρίς την παραμικρή καθυστέρηση. Ο Αρχηγός ΓΕΕΘΑ, Στρατηγός Κωνσταντίνος Φλώρος και οι Αρχηγοί των Επιτελείων συμφωνούν πως η Ελλάδα έχει έναν και μόνο δρόμο: Να γίνει ακόμα πιο ισχυρή στρατιωτικά, προχωρώντας σε στοχευμένες κινήσεις που θα εκσυγχρονίσουν τα οπλικά μας συστήματα και θα επεκτείνουν την αποτρεπτική μας ισχύ.
Για το λόγο αυτό, στην κορυφή της ατζέντας παραμένει η ενίσχυση των ελληνικών «φτερών», με την Πολεμική Αεροπορία να βάζει στη φαρέτρα της συνεχώς Rafale και F-16 Viper. Ήδη οι πρώτες τέσσερις «οχιές» έχουν ενταχθεί στη δύναμη της 343 Μοίρας «ΑΣΤΕΡΙ», με τους Έλληνες πιλότους να προσπαθούν να μάθουν όλα τους τα μυστικά, μιας και – όπως τονίζουν – πρόκειται για ένα εντελώς καινούργιο μαχητικό. Τα ηλεκτρονικά του συστήματα είναι υπερσύγχρονα και ο όγκος πληροφοριών που παρέχεται πλέον στον χειριστή είναι τεράστιος, ενώ οι αντιδράσεις του, ο τρόπος επικοινωνίας με τα υπόλοιπα μαχητικά και οι δυνατότητες στη διαχείριση των όπλων, εντυπωσιάζει ακόμα και τα πολύπειρα «γεράκια» της HAF.
Τις επόμενες ημέρες αναμένεται να βγουν από τα υπόστεγα της ΕΑΒ το πέμπτο και το έκτο F-16 Viper. Πιο συγκεκριμένα, στις 7 Φεβρουαρίου, πρώτο διθέσιο Viper και ένα ακόμα μονοθέσιο θα τροχοδρομήσουν στον αεροδιάδρομο της Τανάγρας και θα απογειωθούν με προορισμό τη Σούδα, όπου θα ενταχθούν – όπως και τα προηγούμενα - στη δύναμη της 343 Μοίρας «ΑΣΤΕΡΙ». Οι τελικές δοκιμές και έλεγχοι όλων των συστημάτων από Έλληνες μηχανικούς και Αμερικανούς της Lockheed Martin ολοκληρώνονται τις επόμενες εβδομάδες, με τις πληροφορίες να αναφέρουν πως οι διαδικασίες αναβάθμισης των ελληνικών μαχητικών προχωρά χωρίς προβλήματα και απολύτως εντός των χρονοδιαγραμμάτων.
Τις επόμενες εβδομάδες προγραμματίζεται από την ΕΑΒ και τη Lockheed Martin η επίσκεψη του πρωθυπουργού κ. Κυριάκου Μητσοτάκη στην Τανάγρα, ο οποίος θα ενημερωθεί και για την πορεία των εξοπλιστικών προγραμμάτων, ενώ θα επιθεωρήσει από κοντά τις νέες εγκαταστάσεις που έχουν δημιουργηθεί, υπόστεγα, κτήρια και συνεργεία.
Όσον αφορά την προμήθεια των Rafale, προχωρά χωρίς την παραμικρή καθυστέρηση. Ήδη η Πολεμική Αεροπορία έχει βάλει στην φαρέτρα της 10 «ριπές», ενώ τέλος Ιανουαρίου θα φτάσει στην 114 Πτέρυγα Μάχης και η 11η.
Είναι λογικό λοιπόν το καθεστώς Ερντογάν να ανησυχεί για την ελληνική κυριαρχία στον αέρα. Αν δε, η περίπτωση των F-16 συνεχίσει να μην προχωρά από την πλευρά των ΗΠΑ, τότε η κατάσταση για την TuAF θα γίνει ακόμα πιο δύσκολη και κάθε απόπειρα πρόκλησης θα τελειώνει πριν καν αρχίσει.