Βήμα βήμα προχωράμε προς διαμελισμό εθνικού εδάφους, σχέδιο του οποίου τα θεμέλια βρίσκονται στις λέξεις τις προδοτικής Συμφωνίας των Πρεσπών. Φιλοσκοπιανοί ανθέλληνες έχουν ισχυρή δράση
στην Ελλάδα, ενώ έντονο προβληματισμό προκαλεί το γεγονός πως ένα τέτοιο σωματείο στις Σέρρες βρήκε υποστήριξη από Έλληνες πανεπιστημιακούς.
Όπως ανέφεραν οι Έλληνες καθηγητές πανεπιστημίου η ντόπια γλώσσα και καταγωγή είναι η σλαβική. Με λίγα λόγια, άτομα τα οποία διδάσκουν σε ελληνικά πανεπιστήμια διαγράφουν την πανάρχαια ελληνική παρουσία στην μία Ελληνική Μακεδονία.
Η Συμφωνία των Πρεσπών έδωσε πατήματα σε ανιστόρητους, ανθέλληνες και φιλοσκοπιανούς να αμφισβητήσουν την ελληνικότητα της Μακεδονίας, και με τις επικίνδυνες δηλώσεις τους να οδηγήσουν σταθερά σε διεκδίκηση εδαφών από τους ψευδομακεδόνες.
Το Πρωτοδικείο Σερρών αποφασίζει για την τύχη του φιλοσκοπιανού συλλόγου «Κύριλλος & Μεθόδιος» που ιδρύθηκε πρόσφατα στην περιοχή και προκάλεσε την αντίδραση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πολιτιστικών Συλλόγων Μακεδόνων, που κινήθηκε νομικά καταγγέλλοντάς τον για αυτονομιστική δράση.
Να σημειωθεί πως κατά τη χθεσινή ακροαματική διαδικασία στις Σέρρες, εμφανίστηκαν ως μάρτυρες υπεράσπισης του επίμαχου σωματείου, οι καθηγητές Κωνσταντίνος Τσιτσελίκης (Νομικός, Τμήμα Σλαβικών Σπουδών στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας) και η Αλεξάνδρα Ιωαννίδου (Σλαβολόγος-Γλωσσολόγος στο Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών), που δήλωσαν ευθαρσώς πως η αναφερόμενη στο καταστατικό του φιλοσκοπιανού σωματείου ως «ντόπια» γλώσσα εννοείται η σλαβική.
Η κυρία Ιωαννίδου ήταν ένα από τα επτά μέλη της επιτροπής που αρχικά είχε ορίσει η ελληνική κυβέρνηση για να εξετάσει τον αλυτρωτισμό στα σχολικά βιβλία των Σκοπίων και η οποία είχε πει πως είναι «φαντασίωση» να λέμε πως «Η Μακεδονία ήταν πάντα ελληνική και θα παραμείνει ελληνική».
Ο σύλλογος με την επωνυμία «Αδελφότητα Ντόπιων Σερραίων ΚΥΡΙΛΛΟΣ & ΜΕΘΟΔΙΟΣ» με έδρα στην Ηράκλεια Σερρών ιδρύθηκε τον Ιανουάριο του 2018 και στο καταστατικό του αναγράφει ότι μεταξύ των σκοπών του είναι η διατήρηση και διάδοση της «ντόπιας» γλώσσας και η απόδοση τιμών στους «ντόπιους» ήρωες, χωρίς όμως να διευκρινίζεται ΠΟΙΑ είναι η «ντόπια» γλώσσα και σε ΠΟΙΟΥΣ ήρωες αναφέρεται το καταστατικό, σύμφωνα με τον Παναγιώτη Σαββίδη και το Πρώτο Θέμα.
Τις απορίες έλυσε μια περιοδική έκδοση (Φωνή του Τόπου μας) του εν λόγω συλλόγου τον Μάρτιο του 2018, την οποία επιμελήθηκε ο ιδρυτής και νυν Γραμματέας αυτού ο Ιωάννης Πούνιος. Σε αυτήν ως «ντόπια» γλώσσα χαρακτηρίζεται η «μακεδονική», ενώ έκανε αναφορά ότι πρέπει να γιορτάζεται η ψευδοεπανάσταση του Ίλιντεν και να τιμούνται ως ήρωες οι βούλγαροι αρχικομιτατζήδες Γιάνε Σαντάσκι και Γκότσε Ντέλτσεφ.
Άμεση ήταν η αντίδραση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πολιτιστικών Συλλόγων Μακεδόνων και του τότε προέδρου της Γεώργιου Τάτσιου, ο οποίος κινήθηκε άμεσα καταθέτοντας μηνυτήρια αναφορά στην Εισαγγελία Σερρών και ζητώντας να ελεγχθεί η νομιμότητα του νεοϊδρυθέντος σωματείου. Στις 14/1/2019 η Εισαγγελία διαπίστωσε ότι η απόφαση ίδρυσης του σωματείου ήταν προϊόν παραπλάνησης του Ειρηνοδικείου Σιδηροκάστρου και άσκησε ανακοπή. Εισηγήθηκε την διάλυση του σωματείου με αιτιολογικό την διατάραξη της Δημόσιας Τάξης. Την Τρίτη 9/4/ 2019 πραγματοποιήθηκε η δίκη.
Παρέμβαση υπέρ της εισήγησης του Εισαγγελέα πραγματοποίησε ο Δικηγορικός Σύλλογος Σερρών (μέσω των κ.κ Καρύπογλου και Παρασκευιώτη) και η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πολιτιστικών Συλλόγων Μακεδόνων (δια του κ.Καρσαμπά). Συνήγορος του προσβαλλόμενου Σωματείου ήταν ο κ.Θέμελης.
Ο πρώην δήμαρχος Σερρών ο Ζήσης Μητλιάγκας κατέθεσε ως μάρτυρας και δήλωσε ότι παρόλο που γνωρίζει προσωπικά πολλά από τα ιδρυτικά μέλη του προσβαλλόμενου Σωματείου, αυτοί κάνουν λάθος προσδίδοντας στην έννοια «ντόπιος» το σλάβικο στοιχείο.
Ο Πρόεδρος του Περιφερειακού Συμβουλίου Κεντρικής Μακεδονίας Παναγιώτης Σπυρόπουλος επιβεβαίωσε ότι ο Ιωάννης Πούνιος (ιδρυτής του προσβαλλόμενου Σωματείου) σε εκδήλωση της ΠΟΠΣΜ στις Σέρρες το 2017 δήλωσε δημόσια ότι «και τα περιστέρια γνωρίζουν ότι οι ντόπιοι έχουν σλαβική καταγωγή». Σε ερώτηση «πως αντιλαμβάνεται εκείνος την τόπια γλώσσα» απάντησε ότι η ντόπια γλώσσα τον Σερραίων είναι αυτή που αναγράφεται στο ταφικό μνημείο στην Αμφίπολη, δλδ από αρχαιοτάτων χρόνων η ελληνική.
Μάρτυρες υπεράσπισης του προσβαλλόμενου Σωματείου ήταν ο Κωνσταντίνος Τσιτσελίκης (Νομικός, Τμήμα Σλαβικών Σπουδών στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας) και η Αλεξάνδρα Ιωαννίδου (Σλαβολόγος-Γλωσσολόγος στο Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών). Οι εν λόγω ακαδημαϊκοί κατέθεσαν ευθαρσώς ότι η αναφερόμενη στο καταστατικό του Σωματείου ως «ντόπια» γλώσσα εννοείται η σλαβική. Υπερθεμάτισαν μάλιστα λέγοντας ότι οι «ντόπιοι» έχουν σλαβική καταγωγή.
«Η «γύμνια» τους φάνηκε μετά την αποκάλυψη ότι δεν έχουν ασχοληθεί ερευνητικά με το νομό Σερρών, που σημαίνει ότι η άποψή τους δεν έχει βαρύνουσα σημασία, Μάλιστα η κυρία Ιωαννίδου έχοντας πλήρη άγνοια για την ανθρωπολογία του νομού Σερρών είπε πως στη Νιγρίτα οι «ντόπιοι» μιλούν την σλαβική κάτι που είναι σε όλους γνωστό πως δεν ισχύει. Τα ερωτήματα που τέθηκαν από την Εισαγγελέα, την Πρόεδρο του Πρωτοδικείου και τους δικηγόρους της ΠΟΠΣΜ και του Δικηγορικού Συλλόγου Σερρών ήταν καταιγιστικά και έστησαν στον «τοίχο» τους ακαδημαϊκούς που επιχείρησαν ατυχώς το φιλοσκοπιανό σωματείο» λέει ο κ. Γεώργιος Τάτσιος, τ.Πρόεδρος Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πολιτιστικών Συλλόγων Μακεδόνων.
Τι ερωτήθηκαν οι συνήγοροι του σωματείου
Μερικά χαρακτηριστικά παραδείγματα των ερωτημάτων που τέθηκαν στους δύο καθηγητές πανεπιστημίου, που ανέλαβαν την υπεράσπιση του φιλοσκοπιανού σωματείου:
Αν διαβάσει ένας Γερμανός το καταστατικό να λέει ότι ο σύλλογος αυτός προάγει την «ντόπια» γλώσσα, ποια γλώσσα θα καταλάβει ότι εννοείται;
Το μεγαλύτερο τμήμα του νομού Σερρών που μιλούσε πάντα Ελληνικά δεν έχει το δικαίωμα της χρήσης του όρου «ντόπιος»;
Ποια ήταν η μητρική γλώσσα των εντοπίων από αρχαιοτάτων χρόνων;
Αν είναι σλαβική η γλώσσα τον «ντόπιων» γιατί δεν χρησιμοποίησαν έναν σλαβικό όρο για να την προσδιορίσουν;
Αφού οι «ντόπιοι» ιδρυτές του εν λόγω Σωματείου (28 στον αριθμό) αποδέχονται ότι μιλάνε την σλαβική γλώσσα γιατί παραιτήθηκαν άμεσα δύο, οι οποίοι επικαλέστηκαν παραπλάνηση δηλώνοντας ότι η «ντόπια» γλώσσα είναι η ελληνική;
Γιατί δεν προσδιορίστηκε στο καταστατικό του Σωματείου ως σλαβική η «ντόπια» γλώσσα ώστε να γνωρίζουν τα επίδοξα μέλη του περί τίνος πρόκειται και να εγγράφονται σε αυτό εν γνώσει τους;
«Τραγική στην τοποθέτησή της ήταν η κυρία Ιωαννίδου η οποία είναι Σλαβολόγος-Γλωσσολόγος και πρώην μέλος στην διεπιστημονική επιτροπή για τα σχολικά βιβλία των Σκοπίων και της Ελλάδας. Φυσικά δεν περιμέναμε κάτι διαφορετικό από εκείνη καθώς μας έχει συνηθίσει στις προκλητικά ανιστόρητες και αβάσιμες τοποθετήσεις της. Ενώ ισχυρίστηκε ότι έχει επισκεφθεί πολλά χωριά του νομού Σερρών δε θυμόταν κανένα από τις ονομασίες τους. Θα μείνει δε στην Ιστορία το ερώτημα της Προέδρου του Πρωτοδικείου Σερρών που την ρωτησε να της πει με απλά ελληνικά ποια είναι η ντόπια γλώσσα και η κυρία Ιωαννίδου απάντηση «η σλαβική γλώσσα» χωρίς αιδώ» λέει ο κ.Τάτσιος, συμπληρώνοντας:
«Άραγε ο ‘Eλληνας φορολογούμενος πληρώνει φόρους για να πληρώνονται ακαδημαϊκοί που διδάσκουν τέτοιες αναλήθειες στους φοιτητές; Το Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο που διδάσκει η κυρία Ιωαννίδου και το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας που διδάσκει ο κ.Τσιτσελίκης γνωρίζουν τα «μαργαριτάρια» που παρουσιάζουν ως δήθεν επιστημονική άποψη οι διδάσκοντές τους; Κι αν δεν το ήξεραν η ΠΟΠΣΜ θα φροντίσει να το μάθουν με ένα δυνατό υπόμνημα».
Ο συνήγορος του προσβαλλόμενου σωματείου (κ.Θέμελης) υπεραμύνθηκε του δικαιώματος του ιδρυτή του Σωματείου του Ιωάννη Πούνιου να αυτοπροσδιορίζεται εθνικά ως σλαβομακεδόνας και να θεωρεί την εξέγερση του Ίλιντεν ως εθνική εορτή. Την αλήθεια αποκατέστησε ο Διεθνολόγος Λέκτορας τους ΑΠΘ Βενιαμίν Καρακωστάνογλου, ο οποίος μίλησε για μια ψευδοεπανάσταση των βουλγάρων εναντίον των Τούρκων το 1903, που είχε ως στόχο την σφαγή των Ελλήνων της περιοχής Κρουσόβου από τους Τούρκους. Μάλιστα ο κ.Καρακωστάνογλου ανέφερε ότι ο μάρτυρας υπεράσπισης του προσβαλλόμενου Σωματείου ο κ.Τσιτσελίκης ήταν φοιτητής του.
Μετά τις Πρέσπες τι;
Η δημιουργία του φιλοσκοπιανού σωματείου στις Σέρρες, εγείρει κάποια εύλογα ερωτήματα:
Γιατί γίνονται όλα αυτά τώρα κι όχι πριν από τόσα χρόνια αφού οι «ντόπιοι» έχουν σλαβική καταγωγή όπως ισχυρίστηκαν οι ακαδημαϊκοί μάρτυρες υπεράσπισης;
Μπορεί η «συμφωνία των Πρεσπών» να λέει ότι δεν υφίσταται θέμα «μακεδονικής» μειονότητας στην Ελλάδα, αλλά μήπως αυτό αποτελεί σκαλοπάτι για την αναζήτηση και εν τέλει ανακάλυψή της;
Μήπως η εμμονή για ταύτιση της «ντόπιας» γλώσσας με την επίσημη γλώσσα των Σκοπίων θα δημιουργήσει τεκμήριο αναγνώρισης μιας ανύπαρκτης πλην πολυπόθητης «μακεδονικής» μειονότητας εντός Ελλάδος που προφανώς θα εγείρει και θέμα ένωσης των δήθεν «Μακεδόνων»;
«Οι απαντήσεις στα παραπάνω ερωτήματα είναι προφανείς. Ωστόσο ο αγώνας για προάσπιση των δικαίων του Μακεδονικού Ελληνισμού συνεχίζεται αμείωτος. Βήμα-βήμα θα αντιμετωπιστούν όλες οι στρεβλώσεις που επιχειρούνται. Δεν θα αφήσουμε τους εγκάθετους να σπείρουν τη διχόνοια στον Ελληνικό λαό μιλώντας για «ντόπια» γλώσσα διαχωρίζοντάς την από την ελληνική. Φυσικά οι ντόπιοι δεν είναι Σλάβοι» λέει ο κ.Τάτσιος, καταλήγοντας:
«Βγαίνοντας από το Δικαστικό Μέγαρο των Σερρών, δεν άντεξα να μην σταθώ για μερικά λεπτά μπροστά από την προτομή του Συμβόλου Δικαστικής Ανεξαρτησίας του εκ του Μελενίκου καταγόμενου Αναστάσιου Πολυζωίδη, ο οποίος υποστήριξε την αθώωση του Θεόδωρου Κολοκοτρώνη όταν η τότε Κυβέρνηση της Ελλάδος επεδίωκε και κατάφερε την φυλάκισή του. Επίκαιρος όσο ποτέ».